Přeskočit na obsah
    Postupuj kupředu k navrhovaným výsledkům

    Pevninská Čína: Polehčující okolnosti v souvislosti s COVID-19

    Aktualizováno 25. června 2020

    Tento článek vysvětluje krytí a požadavky na zrušení rezervací v souvislosti s COVID-19 podle našich podmínek polehčujících okolností u rezervací pobytů a Zážitků Airbnb v pevninské Číně, jež byly zamluveny hosty z pevninské Číny. Pokud již rezervace začala (příjezd už proběhl), tato polehčující okolnost se na ni nevztahuje. Podrobnosti o všech rezervacích s výjimkou vnitrostátních rezervací v pevninské Číně najdeš v našem článku o globálních podmínkách polehčujících okolností pro situace související s COVID-19. Ke zrušení rezervace podle těchto zásad budeš muset předložit podpůrnou dokumentaci prokazující dané polehčující okolnosti.

    Jaké rezervace jsou kryty

    Podmínky se vztahují na rezervace pobytů a Zážitků Airbnb v pevninské Číně provedené hosty z pevninské Číny. Umožňuje zrušit rezervaci, pokud jsou všechny následující skutečnosti pravdivé:

    • Rezervace je ovlivněna oficiální vládní cestovní výstrahou nebo omezením, které ti brání cestovat z místa odjezdu nebo do destinace a
    •  
    • byla zamluvena v den nebo před datem oznámení výstrahy nebo omezení a
    •  
    • rozdíl mezi datem příjezdu a datem zrušení rezervace není více než 30 dní

    Podmínky se nevztahují na rezervace, které již byly zrušeny:

    • Před datem oznámení platných vládních nařízení nebo
    • na základě vzájemné dohody mezi hostitelem a hostem

    Vezměme si například nárůst nakažených v Pekingu v červnu 2020. Samospráva pekingské lidové vlády a oddělení pro kontrolu nemocí 13. června 2020 oznámily, že míra rizika v některých oblastech Pekingu byla zvýšena na střední nebo vysokou. V tomto příkladu se podmínky nevztahují na žádná zrušení rezervací provedená před 13. červnem 2020 ani na rezervace provedené po tomto datu.

    Požadovaná dokumentace

    Pokud tvá rezervace splňuje naše podmínky, kontaktuj nás do 14 dnů od data zrušení. Požádáme tě o předložení dokumentace prokazující pravdivost důvodu, proč nemůžeš cestovat nebo hostit. Dokumentaci si projdeme a ozveme se ti. Vzhledem k současné situaci ohledně COVID-19 může dojít ke zpožděním.

    Dokumentace v případě dotčených osob

    Pro hosty i hostitele pobytů a Zážitků Airbnb:

    • Pokud úřady definovaly oblast, ve které žiješ, jako středně rizikovou nebo vysoce rizikovou s ohledem na výskyt COVID-19 nebo pokud je tvůj barevný kód v nástroji Health Kit červený nebo žlutý, musíš předložit snímek obrazovky nástroje Health Kit, oficiální oznámení o hodnocení úrovně rizika v dané oblasti spolu s dokladem prokazujícím místo bydliště a/nebo dokladem o tvé poloze, jako je snímek obrazovky mapové aplikace
    • Pokud ti byl COVID-19 diagnostikován, myslíš si, že jej máš, nebo jsi kvůli němu v karanténě, musíš předložit související lékařský doklad nebo dokumentaci poskytnutou úřady

    Dokumentace k omezení v oblasti

    Pokud je cestování v oblasti pobytu nebo Zážitku Airbnb omezeno kvůli COVID-19, musí hostitel poskytnout dokumentaci o tom, kde se pobyt nebo Zážitek Airbnb nachází. Mezi tyto dokumenty patří:

    • Nařízení karantény od místních orgánů
    • Oficiální cestovní omezení nebo jiné požadavky místních orgánů související s COVID-19
    • Oznámení o omezení při vstupu či výstupu nebo upozornění související s budovou nebo ubytováním

    Dokumentace pro jiné okolnosti související s COVID-19

    • Důkaz, že tvůj let nebo pozemní doprava byly zrušeny poskytovatelem dopravy kvůli COVID-19 nebo příslušným veřejným nařízením
    • Tvůj zaměstnanecký odznak nebo související dokumentace poskytnutá zaměstnavatelem, kde jsou uvedeny tvé lékařské povinnosti nebo povinnosti v oblasti boje proti COVID-19

    Jak to funguje

    Pokud jsi host, můžeš si projít storno podmínky své rezervace a najít možnosti zrušení rezervace a finanční náhrady výběrem pobytu na stránce Pobyty. Pokud tvá rezervace nesplňuje podmínky krytí, budou platit stejné storno podmínky hostitele jako obvykle.

    Pokud jsi hostitel, najdeš informace na své hostitelské palubovce.

    Doporučujeme kontaktovat hostitele nebo hosta a probrat zrušení rezervace a finanční náhradu přímo s nimi.

    Další informace

    V Informačním centru jsme dali dohromady články, které pomohou naší komunitě v tomto těžkém období. Najdeš zde nejnovější informace o tom, jak jsme zareagovali na COVID-19, od nových storno podmínek až po informace pro hostitele a hosty.

    Můžeš si také projít podmínky polehčujících okolností a zjistit, co je kryto v případech nesouvisejících s COVID-19.

    Žádáme všechny členy komunity, aby při komunikaci s ostatními členy pamatovali na úctu, respekt, začlenění a naše nediskriminační zásady.

    Dodržování těchto zásad budeme i nadále monitorovat. Sleduj tuto stránku, budeme ji aktualizovat a přidávat nové informace.

    Související články
    Dostalo se ti pomoci, kterou jsi potřeboval/a?

    Přihlas se a získej individuální uživatelskou podporu

    Nech si poradit s rezervací, účtem a podobně.
    Registrace