Postupuj kupředu k navrhovaným výsledkům

    Jak fungují výsledky vyhledávání

    Airbnb používá algoritmus pro generování výsledků vyhledávání, které hosty zaujmou. Algoritmus prochází miliony nabídek na Airbnb, aby našel ty správné pro každé vyhledávání. Hosté zadají kritéria vyhledávání a algoritmus jim zobrazí nabídky, které tato kritéria splňují.

    Nabízíme různé filtry, které hostům pomáhají výsledky vyhledávání upřesnit. Algoritmus zohledňuje při určování pořadí výsledků vyhledávání spoustu faktorů, ale některé faktory mají větší váhu. Silný vliv na to, jak se nabídka ve výsledcích vyhledávání zobrazuje, mají zejména faktory jako kvalita, oblíbenost a cena nabídky.

    • Kvalita. Algoritmus při vyhodnocování kvality posuzuje spoustu prvků, včetně fotek ubytování, hodnocení nabídky a jejích charakteristik. Kvalitnější nabídky mají tendenci se ve vyhledávání zobrazovat výše.
    • Oblíbenost. Algoritmus hodnotí popularitu nabídky na základě široké škály informací, včetně toho, jak hosté s nabídkou interagují a jak často je nabídka rezervována. Příkladem takové interakce hostů s nabídkou je, jak často si hosté nabídku uloží do vysněných, jak často je nabídka zarezervována a jak často hosté zasílají hostiteli zprávy. Oblíbenější nabídky mají tendenci se ve vyhledávání zobrazovat výše.
    • Cena. Aby bylo možné určit, jak moc je cena nabídky atraktivní, algoritmus zohledňuje řadu dat o cenách ubytování, včetně toho, jak si cena v daném termínu stojí v porovnání s podobnými nabídkami v dané oblasti. Nabídky, které mají nižší cenu než jiné srovnatelné nabídky, tedy jiné nabídky v okolí s podobnou kapacitou hostů a srovnatelným vybavením, mají tendenci se ve vyhledávání zobrazovat výše.

    Algoritmus také myslí na rozmanitost výsledků vyhledávání, aby se hostům zobrazovaly nabídky zveřejněné různými hostiteli, s různými charakteristikami a různými cenami.

    Ovlivňuje výsledky vyhledávání lokalita pobytu?

    Ano, lokalita pobytu má také velký vliv na to, jak se nabídka ve výsledcích vyhledávání zobrazuje. Nabídky ubytování, které se nacházejí v hosty oblíbených lokalitách, mají tendenci se zobrazovat výše. Například ubytování v blízkosti populárních památek.

    Ovlivňuje výsledky vyhledávání povaha zážitků na Airbnb?

    Ano, povaha zážitků na Airbnb má také velký vliv na to, jak si nabídka ve vyhledávání vede. Nabídky jedinečných aktivit pořádaných osobami se speciálními odbornými znalostmi bývají u hostů oblíbenější a zobrazují se výše.

    Jak hostitelé ovlivňují výsledky vyhledávání?

    Hostitelé můžou ovlivňovat to, jak se jejich nabídka zobrazuje ve výsledcích vyhledávání, mnoha způsoby.

    Čím víc má nabídka dostupných termínů, tím je pravděpodobnější, že bude vyhovovat plánům hosta. Přidání dostupnosti je proto dobrým způsobem, jak zlepšit viditelnost nabídky. Obdobně platí, že čím je doba pobytu flexibilnější, tím je pravděpodobnější, že nabídka bude plánům hosta vyhovovat a objeví se mu ve výsledcích vyhledávání.

    Vzhledem k tomu, že na výsledky vyhledávání má velký vliv cena, jedním ze způsobů, jak můžou hostitelé přímo ovlivnit úspěšnost své nabídky ve vyhledávání, je změna ceny nebo nabízení slev. Spousta hostitelů například nabízí nižší ceny nebo slevy, aby přilákali hosty na novější nabídky nebo v méně frekventovaných sezónách.

    Kvalitní fotky ubytování, a zejména neotřelá úvodní fotka, pomáhají upoutat pozornost hostů a zvyšují pravděpodobnost, že si tuto nabídku prohlédnou. Komplexní popis nabídky a přesný seznam vybavení pomáhají hostům nabídku vyhodnotit, získat k hostiteli důvěru a realizovat rezervaci. Někteří hosté hledají specifické vybavení nebo prvky nabídky, jako je postýlka, vířivka, bezbariérový vstup nebo možnost ubytování s domácím mazlíčkem. Přidání vyhledávaného vybavení nebo prvků k nabídce může zvýšit její atraktivitu a zlepšit viditelnost při vyhledávání nabídek s tímto vybavením nebo prvky.

    Na řazení nabídek má taky vliv chování hostitele a nastavení nabídky. Hostitelé, kteří poskytují vynikající služby, obvykle postupem času zlepšují úspěšnost svých nabídek. Algoritmus například při řazení nabídek zohledňuje kritéria pro Superhostitele– počet zrušení rezervace hostitelem, hostitelovy reakce na žádosti a dotazy, hodnocení hvězdičkami a ohodnocení nabídky – a také status Superhostitele jako takový. U nabídek, které nelze zarezervovat okamžitě, algoritmus zohledňuje, jak rychle hostitelé reagují na dotazy hostů a jak často žádosti o rezervace odmítají. To znamená, že nabídky, které lze rezervovat okamžitě, se můžou ve výsledcích vyhledávání zobrazovat výše, protože vše probíhá automaticky a rezervace je potvrzena, aniž by hostitel musel žádost přijmout.

    Jak hosté ovlivňují výsledky vyhledávání?

    Zobrazované výsledky vyhledávání se odvíjí od vyhledávacích kritériích hosta. Výsledky vyhledávání jsou ovlivněny údaji, které hosté zadají, například lokalita, termín a počet hostů. K upřesnění výsledků vyhledávání můžou hosté použít filtry nebo mapu. Hosté můžou například filtrovat pobyty podle typu nemovitosti, počtu lůžek a konkrétního vybavení. Pokud není k dispozici dostatek nabídek, které by odpovídaly vyhledávacím kritériím daného hosta, nebo pokud host používá flexibilní vyhledávání, můžeme mu zobrazit další nabídky, o kterých si myslíme, že by ho mohly oslovit.

    K určení a řazení výsledků vyhledávání daného hosta používáme také informace, které o něm máme. Například v případě, že hostovy předchozí rezervace mají společné určité prvky, algoritmus může hostovi zobrazit nabídky s těmito prvky přednostně. Obdobně platí, že pokud má host rezervaci pobytu, algoritmus mu může přednostně zobrazit zážitky na Airbnb, které jsou v okolí k dispozici v termínu této rezervace.

    Jak funguje vyhledávání u nedávno aktivovaných nabídek?

    Nedávno aktivované nabídky ubytování se nemusí ve výsledcích vyhledávání objevit okamžitě. Může trvat 24 hodin, než se nabídka zobrazí. Abychom hostitelům ulehčili začátek, algoritmus je navržen tak, aby se nové nabídky objevovaly ve výsledcích vyhledávání dostatečně vysoko.

    Bude se vyhledávací algoritmus na Airbnb časem měnit?

    Ano. Naše vyhledávací algoritmy se budou v průběhu času vyvíjet tak, aby zohledňovaly změny v našem podnikání, naší komunitě i po celém světě.

    Které faktory ovlivňují vyhledávání a jak vylepšit svou pozici ve výsledcích vyhledávání zjistíš v Informačním centru.

    Dostalo se ti pomoci, kterou jsi potřeboval/a?

    Související články