Přeskočit na obsah
    Postupuj kupředu k navrhovaným výsledkům
    Hostitelství pobytů

    Jaké faktory určují, jak se má nabídka zobrazí ve výsledcích vyhledávání?

    Cílem vyhledávacího algoritmu na Airbnb je pomoci hostům najít dokonalé místo pro jejich pobyt a hostitelům usnadnit vyhledání hosta, který jim bude vyhovovat. U každé nabídky v každém vyhledávání bereme v potaz téměř 100 různých faktorů (neměj obavy, abys získala dobré umístění, nemusíš být ve všem perfektní).

    Přesný seznam prvků, na které bereme ohled, ti prozradit nemůžeme, ale zde jsou základní kategorie:

    Potřeby hostů: Sledujeme faktory týkající se hostů, včetně toho, odkud vyhledávají, jejich předchozích pobytů, které nabídky ubytování si přidali do wishlistů, na které klikli a tak dále.

    Podrobnosti nabídky ubytování: Zvažujeme počet pětihvězdičkových hodnocení, cenu, lokalitu, zda je zapnutá Okamžitá rezervace, jak rychle hostitel reaguje na žádosti a mnoho dalších faktorů.

    Podrobnosti pobytu: Zajímá nás také počet hostů, jak dlouho bude pobyt trvat, za jak dlouho začíná, zda si nastavili minimální nebo maximální cenu a řada dalších faktorů.

    Pokud máš zájem o více podrobností, zde je několik dalších informací:

    Více informací k vyhledávání

    Abychom pochopili, jak hosté reagovali na tvoji nabídku v předchozích vyhledáváních, zkoumáme různé signály. Mezi dva důležité faktory patří:

    • Kliknutí na výsledky vyhledávání: Když se nabídka objeví ve výsledcích vyhledávání, považujeme za dobré znamení, když na ni host klikne a přečte si více informací. Abychom byli nestranní, počítáme pouze kliknutí od různých hostů.
    • Dotazy ze stránky nabídky: Sledujeme, jak často hosté žádají o rezervaci, když si tvoji nabídku prohlédnou. Zjistili jsme, že úspěšné nabídky obsahují dostatek informací k tomu, aby si hosté o ubytování udělali co nejlepší představu.

    Vysvětlení nabídek

    Některé z faktorů, které mají hostitelé plně pod kontrolou:

    • Hodnocení: Pořadí ve výsledcích vyhledávání závisí také na počtu dokončených pobytů a hodnocení hostů. Zatímco dobrá hodnocení mají na pořadí vždy pozitivní vliv, malý počet negativních hodnocení nemusí mít na tvé pořadí vždy negativní dopad.
    • Cena: Zjistili jsme, že cena je pro naše hosty při porovnávání nabídek ubytování jedním z nejdůležitějších faktorů. Z tohoto důvodu je důležité nastavit cenu, která bude ve tvé lokalitě konkurenceschopná.
    • Superhostitelé: Samotný status Superhostitele pořadí nabídky sice nezvyšuje, ale když splníš faktory, díky kterým na něj získáš nárok, rozhodně si polepšíš.
    • Nové nabídky ubytování: Abychom zajistili, že se zbrusu noví hostitelé úspěšně prosadí, jejich nové nabídky ubytování mají ve výsledcích vyhledávání dobré umístění.

    Zkušenost hostů s rezervací

    Nejlepším způsobem, jak zajistit, aby si hosté pro své pobyty i nadále vybírali Airbnb, je ujistit se, aby s námi měli jen ty nejlepší zkušenosti. Proto upřednostňujeme nabídky hostitelů, kteří svým hostům rychle odpovídají.

    • Index a rychlost odpovědí: Když na žádost hosta odpovíš během 24 hodin, zajistíš si lepší pozici ve výsledcích vyhledávání.
    • Zamítnutí: U hostitelů, kteří se rozhodnou po hostech požadovat zasílání žádostí o rezervaci, sledujeme počet zamítnutých žádostí. Chápeme, že občas žádost přijmout nemůžeš, a proto nás spíše než jednotlivá zamítnutí zajímají obecnější vzorce v řádu týdnů nebo měsíců.
    • Okamžitá rezervace: Hosté na Airbnb si cení rychlé a snadné rezervace a s největší pravděpodobností si zarezervují nabídku využívající funkci Okamžité rezervace. Ve výsledcích vyhledávání se hostům snažíme ukázat nabídky, které je zaujmou. Proto náš algoritmus často upřednostní nabídku využívající Okamžitou rezervaci. Pokud však tvá nabídka Okamžitou rezervaci nenabízí, ale vyniká v ostatních faktorech, které bereme v potaz, může se také umístit vysoko.

    Lokalita

    Náš algoritmus se snaží zobrazit nabídky ubytování v lokalitách, o které budou mít hosté největší zájem. Hosté tak snadněji najdou ubytování a naše hostitelská komunita se může těšit z většího počtu rezervací. Za tímto účelem sledujeme předchozí rezervace naší komunity hostů. Když hosté hledají určitá města, můžeme zjistit, ve které části se s největší pravděpodobností ubytují.

    Viditelnost ve výsledcích vyhledávání

    Ačkoliv se nejedná konkrétně o pozici ve výsledcích vyhledávání, je dobré být při vyhledávání ve své oblasti dostupný a viditelný. Zde jsou některé faktory, které je třeba mít na paměti:

    • Zpoždění při aktivaci: Může trvat 6 až 24 hodin, než se nová nabídka zobrazí ve výsledcích vyhledávání. Je to proto, aby hostitelé měli čas na kontrolu nastavení.
    • Minimální a maximální počet nocí: Pro zobrazení ve výsledcích vyhledávání musí mít nabídka nastaven vhodný minimální a maximální počet nocí. Aby se nabídka objevila v co nejvíce vyhledáváních, je potřeba mít nastaveno co největší rozpětí počtu nocí.
    • Dlouhodobé pobyty: Někteří hosté hledají pobyty delší než 28 dní. Aby se nabídka objevovala i v těchto výsledcích vyhledávání, musíš mít nastavenu měsíční slevu, která se uplatňuje na tvoji obvyklou sazbu.

    Náš systém neustále aktualizujeme, abychom pro hosty i hostitele na platformě zajistili ty nejlepší výsledky, proto můžeme tyto faktory průběžně testovat a přizpůsobovat.

    Související články
    Dostalo se ti pomoci, kterou jsi potřeboval/a?
    Nemůžeš najít to, co potřebuješ?
    V těchto dalších sekcích Centra nápovědy najdeš obsah specifický pro jednotlivé kategorie.