V životě se občas stane, že věci nejdou podle plánu. Předchozí rezervace sice nelze změnit, ale pokud chceš upravit potvrzenou nebo aktivní rezervaci, pošli svému hostu žádost o změnu pobytu, ve které navrhneš nový termín nebo cenu. Pokud máš víc než jednu nabídku ubytování, můžeš mu dokonce navrhnout jiné ubytování.
Pokud ti už host poslal žádost o změnu pobytu, zjisti, jak odpovědět na hostovu žádost o změnu pobytu a nebo jak zamítnout žádost o změnu pobytu .
Pokud host žádost zamítne nebo nereaguje, zůstane rezervace beze změn.
Pokud jsi hostiteli poslal/a žádost o změnu pobytu a on na ni nereagoval, zkus mu napsat a připomenout mu, aby si žádost prošel.
Pamatuj: Host může žádost o změnu pobytu zamítnout. V případě, že žádost zamítne a ty nemůžeš současnému pobytu vyhovět, musíš rezervaci zrušit.
Pokud ji přijme, bude aktualizována o tvé nové údaje. Pokud se změní cena, bude mu rozdíl naúčtován nebo vrácen.
Ve většině případů bude částka automaticky stržena z původní platební metody hosta. U některých platebních metod bude host požádán o odeslání platby do 48 hodin. Pokud platba neproběhne, bude změna automaticky zamítnuta a rezervace se vrátí do původního stavu.
Pokud měníš termín rezervace, může se změnit její původní cena. Jakákoli změna v počtu hostů může znamenat zvýšení nebo snížení ceny původní rezervace, a to podle toho, jaké bylo nastavení poplatku za hosty navíc v době rezervování.
Než hosté tvou žádost o změnu pobytu přijmou, uvidí původní celkovou částku a novou celkovou částku. Pokud se změní cena pobytu a hosté změnu odsouhlasí, bude jim rozdíl naúčtován nebo vrácen.
Pokud je rezervace změněna z měsíčního pobytu na 27 nebo méně nocí (kratší pobyt), budou se tebou zvolené standardní storno podmínky vztahovat na budoucí změny nebo zrušení provedená v aktualizované rezervaci.
Prodlouží-li se délka rezervace pobytu, který byl dlouhý 27 nebo méně nocí, na 28 nebo víc nocí, budou se na budoucí změny nebo zrušení provedená v aktualizované rezervaci vztahovat tebou zvolené dlouhodobé storno podmínky.
V případě, že dojde ke změně měsíčního pobytu, ale rezervace bude stále na 28 nocí nebo delší, budou se na ni nadále vztahovat tvé dlouhodobé storno podmínky, a to bez ohledu na změnu termínu, která bude vyplývat z žádosti o změnu pobytu.
Změní-li se pobyt kratší než 27 dní, ale zůstane kratším, budou se na budoucí změny nebo zrušení provedená v aktualizované rezervaci i nadále vztahovat tvé standardní storno podmínky.
Pokud nemůžeš hosta ubytovat v nabídce, kterou si rezervoval, ale můžeš ho ubytovat v jiné, musíš se ho před odesláním žádosti o změnu pobytu zeptat, jestli mu to nevadí:
Pokud je rezervace kratší (27 dní nebo méně), storno podmínky rezervace nového ubytování zůstanou stejné jako storno podmínky, které se vztahovaly na původní rezervaci hosta – a to platí i v případě, že máš u dané nabídky nastaveny jiné storno podmínky.
Nabídku hosta můžeš změnit pomocí žádosti o změnu pobytu pouze v případě, že je nová nabídka na tvém hostitelském účtu. Pokud je nová nabídka na účtu spoluhostitele, musíš původní rezervaci zrušit a požádat hosta, aby si zamluvil novou rezervaci.
Změna délky rezervace může mít vliv na to, jestli bude mít tvůj host i nadále nárok na týdenní nebo měsíční slevu.
Pokud si host zamluvil rezervaci s předschválením, které jsi mu poslal/a, budou veškeré změny rezervace znamenat, že se cena přepočítá, jako by se jednalo o novou rezervaci.
I nadále můžeš hostu nabídnout stejnou cenu jako při původním předschválení. Cenu spolu s datem rezervace můžeš upravit ve stejné žádosti o změnu pobytu. Jen mysli na to, že s ním musíš veškeré změny prodiskutovat.
V případě, že je žádost o změnu pobytu přijata, daně z rezervací se vždy přepočítají tak, aby platily nejnovější a nejpřesnější daňové požadavky pro lokalitu dané nabídky.
Změny nelze provádět, pokud byla platba hosta už dokončena. Pokud potřebuješ vyřešit žádost související s penězi, je tady Centrum řešení problémů, z kterého můžeš hostu peníze poslat nebo od něj vyžádat platbu.
Pamatuj, že u každé rezervace můžeš odeslat pouze jednu žádost o změnu. Po provedení změn musí všechny pozdější změny projít celým procesem znovu jako nová žádost.
Udělal/a jsi chybu? Jakmile je žádost o změnu pobytu odeslána, nemůže být upravována, můžeš ji ale zrušit a poslat novou.
Je-li rezervace delší než 28 nocí, uplatňují se na ni dlouhodobé storno podmínky. V případě, že je odeslána žádost o změnu měsíčního pobytu, může k ní dojít automaticky, aniž by bylo nutné ji schválit, pokud:
V případě, že je měsíční pobyt zkrácen na 27 nocí nebo méně (kratší pobyt), budeš muset zaplatit následujících 30 dní ode dne změny, nebo za noci zbývající do konce rezervace, pokud zbývá méně než 30 dní.
Po změně rezervace z měsíčního pobytu na 27 nebo méně nocí (kratší pobyt), se budou na budoucí změny nebo zrušení provedená v aktualizované rezervaci vztahovat standardní storno podmínky hostitele.