Přeskočit na obsah
    Postupuj kupředu k navrhovaným výsledkům
    Odpovědi na vaše dotazy ohledně hostitelství související s koronavirem

    Odpovědi na vaše dotazy ohledně hostitelství související s koronavirem

    Zjistěte, co pro vás znamenají naše storno podmínky a nové programy.
    Od Airbnb dne 5. Bře 2020
    6minutové čtení

    Aktualizováno 30. března 2020

    Víme, že kolem koronaviru (COVID-19) a ohledně toho, zda ovlivní vás a vaše podnikání, panuje velká nejistota. Abychom pomohli naší globální komunitě, sledujeme vaše otázky a na některé z nich odpovídáme zde. Tuto stránku budeme aktualizovat vždy, když se situace vyvine a jakmile bude k dispozici více informací.

    Jaké jsou podmínky polehčujících okolností?
    Podmínky polehčujících okolností Airbnb nabízejí hostům i hostitelům možnost zrušit rezervaci bez sankcí v případech, kdy jsou postiženi vážnou nemocí nebo zraněním, přírodní katastrofou, cestovními omezeními nebo jinými nepředvídatelnými událostmi. V reakci na prohlášení Světové zdravotnické organizace (WHO) o pandemii COVID-19 jsme tyto podmínky rozšířili globálně* tak, aby se vztahovaly na všechny rezervace provedené nejpozději 14. března a s datem příjezdu mezi 14. březnem a 31. květnem. U již probíhajících rezervací, případně u těch, které byly rezervovány po 14. březnu nebo mají datum příjezdu po 31 květnu, budou storno podmínky tvé nabídky platit jako obvykle.

    *Toto se netýká vnitrostátních cest v pevninské Číně. Další informace zde. Na rezervace v programu Airbnb Luxe se vztahují Podmínky odškodnění hosta v programu Airbnb Luxe.

    Jak Airbnb snižuje dopad zrušených rezervací na hostitele?
    Investujeme částku 250 milionů USD, která zčásti pokryje výdaje hostitelů spojené s rušením rezervací v důsledku COVID-19. U rezervací zrušených oprávněně a v souladu s našimi podmínkami polehčujících okolností vám vyplatíme 25 % z částky, kterou byste jinak obdrželi za zrušení rezervace na základě svých storno podmínek. Pokud byste například prostřednictvím běžných storno podmínek obdrželi částku 400 USD, zaplatíme vám 25 % z této částky, tedy 100 USD. Více informací na Airbnb.com/250MSsupport

    Host právě zrušil svoji rezervaci. Co bude teď?
    Víme, že rušení rezervací může být nepříjemné, i když k nim dochází z pochopitelných důvodů. Pamatujte, že hosté, kteří zruší rezervaci v souladu s podmínkami polehčujících okolností, byli sami postiženi a zrušením rezervace pomáhají chránit blaho celé naší komunity. Pokud vám hosté zruší rezervaci v souladu s těmito podmínkami, budou mít možnost získat plnou finanční náhradu nebo cestovní kredit Airbnb. O zrušení vás automaticky informujeme a také vám zrušíme termín v kalendáři, abyste mohli ubytovat jiné hosty. Za zrušení nebudeme vybírat žádné poplatky.

    Host přijíždí z postižené oblasti. Co mám dělat?
    Pokud se obáváš přijmout hosta, který cestuje z postižené oblasti, nebo se právě teď necítíš bezpečně kohokoli hostit, můžeš zrušit oprávněné rezervace prostřednictvím platformy. Poté budeš informován/a, že tvá rezervace splňuje podmínky pro zrušení bez poplatku a host obdrží finanční náhradu v plné výši. Je vhodné kontaktovat hosta co nejdříve a vysvětlit mu, že je nutné rezervaci zrušit.

    Měj prosím na paměti, že zastáváme nediskriminační zásady. Zrušení rezervací související s narušením způsobeným koronavirem musí být v souladu s našimi vnitřními zásadami a také s oficiálními pokyny a doporučeními ohledně způsobilých situací a lokalit.

    Co mám dělat, když nechci hosta hostit?
    Pokud máte obavy z hostitelství hosta v těchto nejistých časech, chápeme vás. Než rezervaci zrušíte, mějte na paměti, že Airbnb má nediskriminační zásady. Nezapomeňte jednat s každým cestovatelem s respektem a porozuměním, což znamená ujistit se, že každá rezervace — a rozhodnutí o zrušení rezervace — odpovídá stejným standardům. Shromáždili jsme několik pokynů a otázek, které vám mohou pomoci získat potřebné informace.

    Mohu udělat něco, co minimalizuje dopad na mé podnikání v hostitelství?
    I když se mnoho cestovatelů rozhodlo v této nejisté době zůstat v bezpečí domova, někteří stále zvažují místní pobyty a budoucí cestování. Abychom vyhověli potřebám těchto hostů, snažíme se je upozornit na nabídky s flexibilními storno podmínkami. Také jsme dali dohromady několik tipů, které pomohou minimalizovat dopad COVID-19 na vaše podnikání v hostitelství, a budeme dále pracovat na způsobech, jak vás v tomto složitém období podpořit.

    Jak bude Airbnb podporovat hostitele, kteří nabízejí flexibilnější pobyty?
    Vyvinuli jsme sadu nástrojů a programů, které pomáhají hostitelům i hostům zvládat nejistotu a podporují flexibilnější plánování cest.

    • Usnadnili jsme vyhledávání nabídek s flexibilními storno podmínkami přidáním nového filtru.
    • Zavádíme také nástroj, který hostitelům usnadní vracení peněz hostům, kteří musí rezervace rušit kvůli COVID-19.

    O dalších podrobnostech budeme naši komunitu informovat při představování těchto vylepšených nástrojů a programů v průběhu nadcházejících týdnů. Další informace

    Vybírá Airbnb poplatky za zrušené rezervace?
    Při rušení rezervací v souladu s podmínkami polehčujících okolností si mohou hosté vybrat, zda obdrží náhradu v plné výši, nebo cestovní kredit odpovídající částce včetně našich poplatků. Hostitelům, kteří musí zrušit oprávněné rezervace, nebudeme ukládat žádné storno poplatky.

    Chceme také objasnit, že naše servisní poplatky budou vráceny v plné výši nebo poskytnuty jako cestovní kredit u každé zrušené rezervace.

    Pokud zruším oprávněnou rezervaci, mohu přijmout nové rezervace?
    Během daného termínu můžete přijímat nové rezervace, a to i v případě, že jste rezervaci zrušili vy.

    Pokud zruším oprávněnou rezervaci, ztratím status Superhostitele?
    Ne. Zrušení rezervace v souladu s podmínkami polehčujících okolností nebude mít žádný vliv na 1% míru zrušení rezervací potřebnou k udržení statusu Superhostitele. Zjistěte více o tom, jak budeme hodnotit kritéria při nadcházejícím posuzování statusu Superhostitele.

    Budou hostitelům, kteří zruší oprávněné rezervace, uloženy nějaké jiné sankce?
    Ne. Hostitelé, kteří rezervaci zruší v souladu s podmínkami polehčujících okolností, nebudou penalizováni žádnou z obvyklých sankcí.

    Jsem hostitelem Zážitku. Co je dobré vědět?
    Počínaje 18. březnem pozastavujeme minimálně do 30. dubna 2020 všechny zážitky. Toto obtížné rozhodnutí jsme učinili proto, že zážitky jsou navrženy tak, aby sbližovaly lidi. Zdravotnické organizace po celém světě však tento druh interakce nedoporučují, protože jeden z nejúčinnějších způsobů ochrany komunit vidí v tom, že se lidé přestanou shromažďovat. Nejnovější informace najdete v tomto článku Centra nápovědy.

    Jak mohu pomoci zabránit šíření nemocí, jako je koronavir?
    Podle Centra pro kontrolu a prevenci nemocí (CDC) přispívá časté čištění povrchů, kterých se běžně dotýkáme (např. vypínačů světel, klik a úchytek skříní), stejně jako pravidelné mytí rukou k tomu, abyste byli vy i vaši hosté v bezpečí. Přečtěte si náš článek, ve kterém najdete další tipy na úklid a hygienická doporučení CDC.

    Spousta akcí se ruší. Budou se na tyto rezervace vztahovat podmínky polehčujících okolností Airbnb?
    Víme, že mnoho našich cestovatelů si ubytování na Airbnb rezervuje proto, aby se mohli zúčastnit akcí jako Coachella, SXSW, Mobile World Congress a dalších. Pokud došlo ke zrušení události a na rezervaci se nevztahují naše podmínky polehčujících okolností, doporučujeme hostům, aby si přečetli storno podmínky svých rezervací a kontaktovali hostitele k prodiskutování možností.

    Zavedli jsme nástroj, který hostitelům umožní odškodnit takovéto rezervace, které nespadají pod naše podmínky polehčujících okolností.

    Hostím nemovitost v rámci programu Airbnb Luxe. Platí pro mě podmínky polehčujících okolností?
    Ne. Naše Podmínky polehčujících okolností se nevztahují na rezervace z programu Airbnb Luxe, které podléhají samostatným Podmínkám odškodnění hosta programu Luxe.

    Potřebuji pomoc. Kde najdu zdroje online?
    Víme, že to může být frustrující, když nedostanete odpověď hned. Jsme připraveni vám pomoci a poskytnout veškeré potřebné informace, proto jsme spustili stránku Airbnb.com/COVID. I nadále také budeme co nejrychleji odpovídat na vaše telefonáty, zprávy v chatu a e-maily.

    Mnoho běžných problémů lze vyřešit online, zejména pokud se jedná o rezervaci, která spadá pod naše podmínky polehčujících okolností. Více odpovědi najdete také v našem Centru nápovědy. Mnozí z vás také nabízejí vlastní tipy a podporu v našem Komunitním centru..

    Pořád mám nějaké otázky. Koho mám kontaktovat?
    Chtěli bychom povzbudit ty, kteří potřebují pomoc se zrušením rezervace, aby se obrátili na náš tým komunitní podpory. Protože upřednostňujeme ty, kteří potřebují okamžitou podporu, žádáme vás, abyste nás kontaktovali pouze v případě, že vaše rezervace začíná v následujících 72 hodinách. Vaší trpělivosti si ceníme. Máte-li naléhavý dotaz, navštivte stránku Airbnb.com/COVID nebo Centrum nápovědy, kde najdete odpovědi.

    Víme, jak může být záležitost typu koronavirus nepříjemná pro vaše podnikání, a proto jsme zde, abychom vám pomohli. Děkujeme, že nám pomáháte se zajištěním bezpečnosti a pohody v naší komunitě.

    Informace obsažené v tomto článku se mohly od jeho zveřejnění změnit.

    Airbnb
    5. Bře 2020
    Bylo to užitečné?