Postupuj kupředu k navrhovaným výsledkům

    Vítáme HotelTonight na Airbnb – odpovědi na tvé otázky

    Jak může nová hotelová rezervační služba Airbnb pomoci hostitelům, jako jste vy.
    Od Airbnb dne 7. bře 2019
    4minutové čtení
    Aktualizováno 28. dub 2021

    Dobrý den všem,

    dnes jsme oznámili, že Airbnb přistupuje k akvizici společnosti HotelTonight. HotelTonight je hotelová rezervační služba, která se specializuje na butikové a nezávislé hotely a snaží se o to, aby bylo zajišťování pobytů na poslední chvíli snadné a pohodové. Vydali jsme tiskové prohlášení a chtěli bychom se s vámi, našimi hostiteli, při této příležitosti spojit, abychom vám odpověděli na případné otázky.

    Jádrem Airbnb vždy byli – a i nadále budou – naši vynikající hostitelé, kteří zvou hosty do svých domovů. Tvá osobní pohostinnost stanovuje nový standard pro hosty na celém světě. Loni jsme představili myšlenku „Airbnb pro všechny“, tedy vizi, že každý na světě si může najít úžasné ubytování. Od té doby jsme přidali více možností pro hosty, včetně butikových hotelů provozovaných lidmi, kteří nabízejí osobní pohostinnost a jsou napojeni na místní komunity. Akvizice společnosti HotelTonight nám pomáhá tuto vizi naplnit.

    Proč jste přistoupili k akvizici společnosti HotelTonight?
    Rezervovat si na Airbnb pobyt na poslední chvíli je pro hosty obvykle těžší. Domy bývají často rezervovány s velkým předstihem a od mnoha z vás víme, že je těžké přijímat od hostů rezervace na aktuální den, protože potřebujete čas na úklid a přípravu prostor. HotelTonight nám pomůže propojit cestovatele hledající ubytování na poslední chvíli s butikovými hotely. Kromě toho má HotelTonight silnou a loajální základnu zákazníků, kterým nyní můžeme představit Airbnb a myšlenku sdílení domovů.

    Přivede mi HotelTonight více hostů?
    Ano. Od té doby, co jsme na Airbnb začali představovat butikové hotely, jsme zaznamenali pozitivní dopad na pronajímatele domů. Služba HotelTonight tento pozitivní přínos ještě zvýší. A takto funguje: Butikové hotely přivádějí na Airbnb nové typy hostů, a rozšiřují tak celý ekosystém. Jakmile se tito hosté dostanou na Airbnb, jsou otevřenější možnosti rezervovat si domov. Téměř 90 % hostů, kteří nejprve využili Airbnb k rezervaci hotelového pokoje a na naši platformu se vrátili, si pro druhý pobyt rezervovalo ubytování v soukromí domova. Těší nás, že nabídka butikových hotelů na Airbnb přispívá k tomu, že se sdílení domovů stává běžnou věcí pro nové hosty po celém světě.

    Bude nyní možno rezervovat si všechny hotely HotelTonight na Airbnb?
    Ne. Aplikace a webové stránky HotelTonight budou i nadále fungovat nezávisle jako dosud. Postupem času si povšimnete, že Airbnb začne na platformě nabízet vybraný soubor butikových a nezávislých hotelů, které budou splňovat naše vysoké standardy osobní pohostinnosti. Pokud nebudou moci někteří hosté najít pro svůj pobyt ubytování na Airbnb, mohou být vyzváni k jeho vyhledání v aplikaci HotelTonight.

    Nepostrádají hotely HotelTonight „osobní pohostinnost“, o kterou Airbnb jde?
    Hotely, které na Airbnb představujeme, nejsou velká, neosobní ubytovací zařízení, jak byste si možná mohli myslet. Jedná se o butikové a nezávislé hotely podobné těm, které vybudoval poradce Airbnb Chip Conley, když založil jednu z prvních butikových hotelových společností v USA. Chip nám vlastně pomohl pochopit, že rozdíl mezi provozovateli butikových hotelů a pronajímateli domů není tak velký, jak by si lidé mohli myslet. Boutikové hotely jsou provozovány lidmi, kteří žijí v místních komunitách a jsou na ně napojeni a kteří chtějí nabídnout skutečně osobní pohostinnost. Ubytování v butikových hotelích je na Airbnb nabízeno obvykle za vyšší cenu než v domech a musí splňovat vysoké standardy osobní pohostinnosti.

    Speciálně butikové hotely na Airbnb musejí být personalizované; hostinské pokoje musejí například odrážet místní kulturu. A očekáváme, že hoteliéři svým hostům zajistí osobní pohostinnost například tím, že jim poskytnou jedinečná doporučení a že jim bude majitel či správce na místě po celou dobu k dispozici. Skvělým příkladem je Surfhouse Boutique Motel, zájezdní hostinec s osmi pokoji, který provozují bývalý hostitel Sander a jeho bratr Nikki ve svém rodném městě Encinitas v Kalifornii.

    Jelikož HotelTonight uspokojuje specifickou poptávku hostů, najdete na stránkách HotelTonight některé globální hotelové řetězce. Tyto hotely nesplňují standardy Airbnb pro osobní pohostinnost, a proto je nemáme v úmyslu přidávat na Airbnb.

    Budete ve vyhledávání upřednostňovat butikové hotely před ubytováním v domovech? Sníží existence většího počtu hotelů na stránkách množství mých rezervací?
    Ne. Náš algoritmus řazení výsledků vyhledávání je sestaven tak, aby hostům nabídl ty nejlepší možnosti, a hotelům neposkytuje žádné zvláštní výhody.

    Pokud jde o dopad na množství rezervací, úvahy o tom, zda větší počet nabídek jakéhokoli typu (včetně butikových hotelů) snižuje množství rezervací pro stávající hostitele, jsou naprosto oprávněné. Jak jsme již však uvedli, širší nabídka ubytování pro cestovatele přivádí na Airbnb nové hosty, čímž se zvětšuje celý koláč (z čehož mají prospěch i pronajímatelé domovů). Kromě toho, s nabídkou butikových hotelů se zaměřujeme na regiony, kde potřebujeme cestovatelům, kteří shánějí ubytování na poslední chvíli, poskytnout více možností.

    Nebudou hosté zmatení z toho, že se na Airbnb objevují další butikové hotely, a nebudou od všech hostitelů Airbnb očekávat hotelové služby? Jakým způsobem odlišujete pronajímatele domů od hotelů?

    Velmi důležité je nastavení očekávání hostů. Hosté musejí být schopni najít pro sebe to pravé ubytování a jejich očekávání musejí být jasně nastavena, aby mohla být úspěšně naplněna. Víme, že je nesmírně důležité zdůraznit specifikum každého typu ubytování.

    Plánujeme dále rozlišovat, čím jsou vaše domovy a pohostinnost jedinečné, a tuto výzvu jsme již začali řešit. Například od loňského roku je nyní každá nabídka ubytování zařazena do určité kategorie, která ji jasně identifikuje (např. „pokoj v butikovém hotelu“ nebo „celý dům“), a hosty na tuto kategorii upozorňujeme. Dříve byly hotelové pokoje označovány jako „soukromé pokoje“, což bylo pro hosty matoucí.

    Do konce roku také uvidíte na stránce své nabídky změny, které hostům ozřejmí, jaký typ ubytování poskytujete (a co tedy mohou očekávat), a ukáží, v čem je vaše pohostinnost výjimečná. V nabídce ubytování pro domov může být například uvedeno, že hosté mohou používat knihu úžasných rodinných receptů, zatímco stránka nabídky ubytování pro butikový hotel může upozornit na to, že v jeho restauraci se zpracovávají potraviny z místních farem. Máme několik nápadů, na kterých pracujeme, a po celý rok budeme s hostiteli spolupracovat, abychom je otestovali v praxi. O výsledcích vás budeme průběžně informovat.

    A co se bude dít dál?
    Budeme sledovat vaše ohlasy a komentáře a další záležitosti rádi probereme v dubnu na nadcházející akci, na které budeme odpovídat na dotazy hostitelů (zároveň vám poskytneme aktuální informace o několika věcech, na kterých pracujeme konkrétně pro pronajímatele domů).

    Společnost Airbnb se vždy odlišovala osobními vazbami mezi hostiteli a hosty. Proto mají lidé Airbnb rádi a podpora a oslava těchto kouzelných zážitků je i nadále naší hlavní prioritou, i když se rozrůstáme a přidáváme nové kategorie ubytování. Nesmírně nám záleží na tom, abyste uspěli a aby se vám na Airbnb dařilo. Děkujeme!

    Informace obsažené v tomto článku se mohly od jeho zveřejnění změnit.

    Airbnb
    7. bře 2019
    Bylo to užitečné?