Postupuj kupředu k navrhovaným výsledkům

    250 milionů USD na podporu hostitelů zasažených rušením rezervací

    Airbnb se v těchto obtížných časech snaží hostitelům pomoci.
    Od Airbnb dne 30. bře 2020
    5minutové čtení
    Aktualizováno 27. dub 2021

    Hlavní témata

    • U oprávněných rezervací zaplatíme hostitelům 25 % z částky, kterou by obdrželi podle svých storno podmínek

    • Upozorňujeme, že u rezervací s datem příjezdu po 31. květnu již finanční podpora nebude vyplácena

    • Na rezervace zamluvené po 14. březnu se polehčující okolnosti související s COVID-19 nevztahují, pokud host není nemocný

    • Na palubovce rezervací najdete informace o všech platbách finanční podpory, které vám z našeho fondu pro hostitele ve výši 250 milionů  USD posíláme

      Aktualizováno 13. května 2020

      Světové povědomí o koronaviru (COVID-19) se dramaticky změnilo, když Světová zdravotnická organizace vyhlásila 11. března 2020 globální pandemii.

      Snažili jsme se najít řešení, která sníží dopad na naši komunitu. 30. března jsme oznámili několik klíčových iniciativ a opatření, mezi něž patří i pomocný fond s 250 miliony USD, který je určen pro hostitele, jež byli zasaženi rušením rezervací v souvislosti s COVID-19. Jak to funguje:

      Finanční podpory budou odesílány u rezervací, které byly zamluveny před 14. březnem s datem příjezdu mezi 14. březnem a 31. květnem 2020 a které byly zrušeny hostem z důvodů souvisejících s COVID-19 spadajících pod naše podmínky polehčujících okolností. Pro tyto rezervace:

        • Airbnb vám zaplatí 25 % z částky, kterou byste obdrželi za zrušenou rezervaci hostem na základě svých storno podmínek. Pokud byste například měli dostat na základě storno podmínek 400 USD, zaplatíme vám 25 % z této částky – tedy 100 USD.
        • Platby budou posílány hostitelům s oprávněnými zrušenými rezervacemi alespoň jednou měsíčně a budou zahrnovat všechny oprávněně zrušené rezervace do 31. května. S každou platbou hostitelé obdrží také e-mail s podrobnými informacemi o oprávněných rezervacích a částce finanční podpory.
        • Na palubovce rezervací najdete informace o všech platbách finanční podpory, které vám z našeho fondu pro hostitele ve výši 250 milionů USD posíláme.

        Finanční podpora z pomocného fondu pro hostitele se nebude vztahovat na rezervace s datem příjezdu 1. června nebo později. Chápeme, že je to možná zklamání, a opravdu si přejeme, abychom mohli udělat více. Skutečnost je taková, že 250 milionů USD je pro Airbnb velkou investicí a pandemie COVID-19 nás zasáhla tvrdě – stejně jako mnoho z vás.

        U všech rezervací provedených po 14. březnu budou platit obvyklé storno podmínky a hosté již nebudou moci rušit rezervace kvůli polehčujícím okolnostem souvisejícím s COVID-19, ledaže by byli nakažení.

        Možná přemýšlíte o tom, proč je 14. březen tak důležitý. Reakcí na prohlášení Světové zdravotnické organizace (WHO), která tuto nemoc označila za globální pandemii, jsme tohoto dne oznámili, že zrušení rezervací související s COVID-19 budou kryta našimi Podmínkami polehčujících okolností.

        Víme, že mnoho z vás nyní čelí vážným potížím, a proto pracujeme 24 hodin denně, abychom vám pomohli. Náš pomocný fond pro hostitele, který disponuje 250 miliony USD, bude financován výhradně Airbnb, bez jakýchkoliv nákladů pro hosty. Doufáme, že jej přijmete jako projev závazku, který vůči našim hostitelům pociťujeme.

        V souvislosti s cestováním stále panuje značná nejistota, a proto budeme i nadále posuzovat situaci a podle potřeby aktualizovat naše podmínky polehčujících okolností. Nejnovější informace o tom, na jaké rezervace se tyto podmínky vztahují, najdete v našem článku Centra nápovědy – doporučujeme se vracet jednou za dva týdny kvůli aktualizacím. A nalaďte si naše Novinky pro hostitele s generálním ředitelem Brianem Cheskym, kde se dozvíte nové informace o aktuální reakci Airbnb na COVID-19.

        Mezitím jsme odpověděli na některé z vašich nejčastějších otázek týkajících se našeho pomocného fondu pro hostitele ve výši 250 milionů USD.

        Kdy mohu očekávat finanční podporu?
        Od poloviny dubna budou finanční podpory odesílány na výchozí platební metody do pěti až sedmi pracovních dnů. Pokud máte nesplacené pohledávky, použijeme podporu nejprve na jejich splacení. Jakmile bude platba provedena, nelze ji zrušit ani odeslat na jiný účet. Každá platba bude v historii transakcí a z Airbnb dostanete e-mail s uvedenou částkou za oprávněnou rezervaci. Další informace o platbách

        Kdy platby dorazí?
        Očekáváme, že platby hostitelům s oprávněnými rezervacemi budeme posílat alespoň jednou měsíčně, dokud nebude program dokončen.

        Co mám dělat, když si myslím, že mám na platbu nárok, ale nedostal/a jsem ji?
        Zkontrolujte si výše uvedené odpovědi a ujistěte se, že je vaše rezervace oprávněná. Pamatujte: Na platby z našeho pomocného fondu pro hostitele s rozpočtem 250 milionů USD mají nárok pouze zrušené rezervace iniciované hosty, ze kterých by hostitelé za normálních okolností měli zisk.

        Peníze z tohoto fondu jsme oprávněným hostitelům začali posílat v polovině dubna. Pokud máte na platbu nárok, ale ještě jste neobdrželi upozornění od Airbnb, může to být proto, že je naplánována na následující dny nebo v příští dávce příkazů. Pamatujte: Komunitní podpora nemá informace o platbách, takže není nutné kontaktovat Airbnb, aby zkontrolovalo jejich stav.

        Vybírá Airbnb poplatky za zrušení rezervací?
        Airbnb se vzdává všech poplatků od hostitelů i hostů za zrušení rezervace z důvodu COVID-19, jak je uvedeno v podmínkách polehčujících okolností. Poplatky buď vracíme, nebo poskytujeme cestovní kredit ve výši, která zahrnuje i poplatky.

        Slyšel/a jsem, že Airbnb nabízí hostům místo peněz cestovní kredit. Je to pravda?
        Když hosté rezervaci zruší kvůli okolnostem souvisejícím s COVID-19, dáváme mnohým z nich možnost získat cestovní kredit (namísto hotovosti), který mohou využít později. Motivujeme tak hosty, aby si v budoucnu rezervovali pobyt u hostitelů Airbnb.

        Proč nepošlete hostům kredit na budoucí rezervaci konkrétně pro jednu z mých nabídek?
        Uvažovali jsme o tom, ale existuje několik situací, kdy by to vám nebo vašim hostům nemuselo vyhovovat. Například může dojít k tomu, že host nebude moci rezervovat, když budete mít právě volno, nebo se nebude do dané oblasti vracet. Tento kredit poskytuje větší flexibilitu pro vás oba.

        Platí podmínky polehčujících okolností pro všechny rezervace?
        Tyto Podmínky se nevztahují na Airbnb Luxe, Luxusní pobyty ani domácí rezervace v kontinentální Číně, které mají své vlastní podmínky.

        Co se stane s rezervacemi, které byly zrušeny ještě před tímto oznámením z 30. března?
        Pokud byla splněna výše uvedená kritéria a host zruší rezervaci v souladu s Podmínkami polehčujících okolností, zaplatíme vám 25 % z částky, kterou byste obdrželi v případě běžného zrušení rezervace ze strany hosta.

        Proč nemají hostitelé v pevninské Číně nárok na finanční podporu z částky 250 milionů USD?
        Vzhledem k tomu, že je naše podnikání v pevninské Číně strukturováno nezávisle, vyhradili jsme samostatný fond podpory ve výši 10 milionů USD pro přímou pomoc naší komunitě v pevninské Číně.

        Pokud byla moje rezervace, kterou si host zamluvil 14. března nebo dříve s datem příjezdu po 31. květnu, zrušena, budu mít nárok na 25% finanční podporu?
        Ne. Víme, že zrušení rezervace na poslední chvíli je velmi frustrující. Domníváme se, že je lepší být transparentní, abyste měli možnost zajistit si jinou rezervaci nebo si naplánovat něco jiného.

        Proč nemohu obdržet finanční podporu ve výši 25 % ihned po zrušení rezervace?
        Můžete mít nárok na více finančních podpor. Finanční podpory, které posíláme hostitelům, můžeme lépe spravovat a účtovat, když je odesíláme hromadně.

        Co když byla rezervace zrušena v rámci Podmínek polehčujících okolností Airbnb před oznámením globálního krytí 14. března?
        Můžete mít nárok na finanční podporu za zrušení rezervace v rámci Podmínek polehčujících okolností, pokud jste měli rezervaci:

        • V Itálii nebo s hostem z Itálie, který si rezervaci zamluvil do 29. února, s datem příjezdu mezi 29. únorem a 31. květnem, a zrušil mezi 29. únorem a 13. březnem  2020
        • V Jižní Koreji nebo s hostem z Jižní Koreje, který si rezervaci zamluvil do 25. února, s datem příjezdu mezi 25. únorem a 23. březnem, a zrušil mezi 28. únorem a 13. březnem  2020
        • Mimo pevninskou Čínu s hostem z Číny, který si rezervaci zamluvil do 1. února, s datem příjezdu mezi 1. únorem a 14. dubnem, a zrušil ji mezi 28. lednem a 13. březnem 2020
        • Ve Spojených státech, rezervace zamluveny do 13. března s datem příjezdu mezi 13. březnem a 1. dubnem, a zrušeny mezi 13. a 14. březnem 2020
        • V Schengenském prostoru s hostem z USA, který si rezervaci zamluvil do 13. března s datem příjezdu mezi 13. březnem a 1. dubnem, a zrušil ji mezi 13. a 14. březnem 2020
        • V Indii s hostem cestujícím z oblasti mimo Indii, který si rezervaci zamluvil do 10. března, s datem příjezdu mezi 12. březnem a 15. dubnem, a zrušil ji mezi 10. a 14. březnem 2020
        • V Izraeli s hostem cestujícím z oblasti mimo Izrael, který rezervaci zamluvil do 10. března, s příjezdem mezi 12. a 14. březnem, která byla zrušena mezi 10. až 14. březnem 2020

        Mám Flexibilní storno podmínky. Jsem chráněn/a?
        Jelikož vyplácení finanční podpory závisí na částce, kterou vám hosté dluží v době zrušení rezervace, hostitelé s flexibilními a mírnými storno podmínkami mohou být v této situaci v nevýhodě. Pracujeme však na jiných způsobech, jak vás podpořit, počínaje co nejrychlejším zajištěním dalších rezervací. Kromě nového vyhledávacího filtru, který hostům usnadní vyhledávání, zviditelníme vaše nabídky ubytování i jinými způsoby. A pozorujeme náznaky toho, že to hostům vyhovuje – podíl rezervací s flexibilními podmínkami je nyní vyšší než před pandemií COVID-19.

        Hlavní témata

        • U oprávněných rezervací zaplatíme hostitelům 25 % z částky, kterou by obdrželi podle svých storno podmínek

        • Upozorňujeme, že u rezervací s datem příjezdu po 31. květnu již finanční podpora nebude vyplácena

        • Na rezervace zamluvené po 14. březnu se polehčující okolnosti související s COVID-19 nevztahují, pokud host není nemocný

        • Na palubovce rezervací najdete informace o všech platbách finanční podpory, které vám z našeho fondu pro hostitele ve výši 250 milionů  USD posíláme

          Airbnb
          30. bře 2020
          Bylo to užitečné?