Nastavení cenové strategie
Pravidelná kontrola cen a dostupnosti vám pomůže udržet si konkurenceschopnost a splnit vaše cíle v oblasti výdělků. Tady je několik způsobů, jak si můžete vytvořit cenovou strategii.
Pravidelně si kontrolujte nastavení
Při nastavování cen a dostupnosti je třeba mít na paměti několik důležitých věcí.
- Zpřístupněte víc nocí: Vaše nabídka se tak objeví ve větším počtu výsledků vyhledávání. Pokud vaše nastavení blokuje termíny, najdete tipy, jak je odblokovat. Pokud je například vaše minimální délka pobytu 5 nocí a mezi rezervacemi máte 4 nerezervované noci, uvidíte tip, jak pro tyto noci snížit minimální délku pobytu.
- Aktualizujte si nastavení dostupnosti: Díky tomu budete moct hostit podle harmonogramu, který vám bude vyhovovat. Snadno si upravte délku pobytu, předběžné oznámení, čas na přípravu a další.
- Podívejte se na cenové tipy a podobné nabídky: Tyto nástroje vám pomůžou nastavit konkurenceschopné ceny pro různé dny, sezóny a speciální události. Pokud používáte Chytrou tvorbu cen, cenové tipy ani podobné nabídky se vám nezobrazí.
„Ráda se dívám na podobné nabídky, abych mohla porovnat své ceny, ujistit se, že nejsou příliš vysoké ani příliš nízké a najít ideální kompromis,“ vysvětluje Karen, Superhostitelka z kanadského Nelsonu.
Při úpravě cen mějte na paměti celkovou cenu, kterou hosté zaplatí, což zahrnuje všechny poplatky, které přidáte.
Připravte se na slabší období
Dokonce i u těch nejoblíbenějších nabídek může občas nastat období klidu s menším počtem rezervací. Tady je několik způsobů, jak svou nabídku zviditelnit.
- Nabídněte slevy: Týdenní a měsíční slevy vám pomůžou zaplnit kalendář a snížit frekvenci střídání hostů. Sleva u rezervací na poslední chvíli může být lákavá pro hosty rezervující 1 až 28 dní před příjezdem.
- Zkraťte předběžné oznámení: Když hostům umožníte rezervovat blíže k datu příjezdu, můžete přilákat víc rezervací. V závislosti na tom, kolik času na přípravu potřebujete, si můžete zvolit dobu mezi zamluvením rezervace a příjezdem i kratší než jeden den.
- Povolte kratší pobyty: Snížení minimální délky pobytu osloví hosty, kteří hledají krátký pobyt. Minimální délku pobytu můžete nastavit na základě dne příjezdu.
„Rozhodně vnímám, že roste počet pobytů na kratší dobu,“ říká Jimmy, Superhostitel z Palm Springs v Kalifornii. „Jsou to pobyty na poslední chvíli, které lidé nemusí nutně plánovat, a i dva dny můžou být fajn dovolená. Flexibilita je atraktivní.“
Maximalizujte rušnější období
Několik nástrojů Airbnb vám může pomoct vytěžit maximum z období, kdy je poptávka hostů vyšší. Tady je pár taktik, které stojí za to zvážit.
- Věnujte pozornost svátkům a zvláštním událostem: Aktualizujte si dostupnost a ceny před velkými koncerty, festivaly, sportovními událostmi a dalšími akcemi, abyste si zajistili víc rezervací a vyšší výdělky. V kalendáři je zvýrazněna většina svátků a významných událostí ve vaší oblasti.
- Přidejte slevu za brzké rezervace: Snižte cenu u rezervací zamluvených 1 až 24 měsíců předem a přilákejte tak hosty, kteří plánují dopředu.
- Rozšiřte okno dostupnosti: Když překročíte tříměsíční minimum, vaše nabídka se objeví ve větším počtu výsledků vyhledávání. Kalendář můžete zpřístupnit až na dva roky dopředu.
„Někdy si lidé rezervují letní nebo vánoční dovolenou půl roku dopředu,“ upozorňuje Anne, Superhostitelka ze španělské Tarragony. „Lidé, kteří mají tendenci rezervovat předem, obvykle rezervace neruší. Je to důležité i proto, že víte, co vás čeká.“
Své ceny a další nastavení máte vždy pod kontrolou. Vaše výsledky se můžou lišit.
Za účast na rozhovorech dostali hostitelé zaplaceno.
Informace obsažené v tomto článku se mohly od jeho zveřejnění změnit.