Přeskočit na obsah
    Postupuj kupředu k navrhovaným výsledkům
    Nezbytnosti: Přivítej své první hosty na Airbnb

    Nezbytnosti: Přivítej své první hosty na Airbnb

    Takto pomůžeš hostům, aby jejich první a každá další zkušenost byla pozitivní.
    Od Airbnb dne 20. Lis 2019
    7minutové čtení

    Hlavní témata

    • Odpovídej rychle a pečlivě, aby hosté věděli, že ti na nich záleží, a co od nich očekáváš

    • Vytvoř průvodce příjezdem a usnadni tak hostům příjezd

    • Ujisti se, že je tvůj domov čistý a uklizený

    • Buď hostům k dispozici pro případ, že nastane nějaký problém

    • Piš zdvořilá hodnocení a připrav si půdu pro další pobyty

    Před příjezdem prvních hostů můžeš cítit nervozitu. „Byla jsem nadšená, ale také velmi nervózní,“ říká hostitelka Colleen z Richmondu v Kanadě. Ale rychle zjistila, jak zábavné a uspokojující může hostitelství být. „Nemohlo to být lepší! Vracejí se každý rok a stali se z nás velmi blízcí přátelé.“

    Chceš, aby nejen tví první hosté, ale i všichni ostatní, měli skvělou zkušenost? Prohlédni si tohoto průvodce s pěti kroky.

    Krok 1: Komunikuj včas a často

    Uvítání hostů začíná ještě před tím, než projdou dveřmi. Rychlými reakcemi na zprávy dáváš hostům najevo, že ti na jejich potřebách záleží. Taková včasná komunikace je rovněž dobrou příležitostí k ujasnění vzájemných očekávání. Pár užitečných tipů:

    • Buď upřímný/á. Hosté možná přehlédli důležité informace o tvé nabídce. Neměl/a bys jim připomenout, že ve sdílených prostorách tvého domova budou domácí mazlíčci, další hosté nebo rodinní příslušníci?
    • Odpovídej jednoduše. Odpovídat můžeš pomocí zpráv na Airbnb nebo v aplikaci, takže je snadné reagovat z domova i za pochodu.
    • Mysli dopředu. Pokud budeš posílat podobné informace, jako je trasa a heslo k wifi více hostům, ušetři čas a využij funkci předem uložených zpráv.

    Krok 2: Usnadni hostům příjezd

    Připrav hostům hladké přistání pomocí přesných a jasných pokynů, podle kterých se k tobě dostanou, a postarej se, aby věděli, jak tě v den příjezdu mohou kontaktovat. Prostřednictvím aplikace Airbnb zveřejni průvodce příjezdem, ve kterém hostům odpovíš na časté dotazy a uvedeš pokyny k příjezdu krok za krokem. Před pobytem hostům připomeň, aby si tuto aplikaci stáhli.

    Krok 3: Udržuj čistotu a pořádek

    Čisté ubytování je příjemné ubytování. Pokud hosté narazí v ložnici na chomáčky prachu nebo v kuchyni na skvrny od jídla, může to být vše, co si na tvém ubytování zapamatují. Zapomenuté vlasy jsou velmi odrazující a příliš mnoho osobních věcí může vyvolat pocit nepořádku. Nezapomeň věnovat mimořádnou pozornost povlečení, ručníkům, podlahám a koupelnám – ty jsou pro hosty obzvláště citlivé a musí být bez poskvrnky.

    Krok č. 4: Předvídej potřeby hostů

    Každý host je jiný, ale většina z nich očekává, že budou mít určité věci ihned po ruce. Zásobuj ubytování základním vybavením jako jsou:

    • Ručníky
    • Ložní prádlo
    • Mýdlo
    • Toaletní papír

    Po příjezdu hosté obvykle chtějí vědět určité detaily:

    • Heslo k Wifi
    • Kde jsou ručníky
    • Kde najdou pitnou vodu, kávu a/nebo čaj
    • Jestli mají v ledničce vyhrazené místo
    • Do kterých prostor nemají přístup
    • Nebo popřípadě pokyny pro domácí mazlíčky

    Může ti pomoci domácí příručka
    Jaký je nejsnazší způsob sdílení důležitých informací? Domácí příručka. Heslo na wifi uveď v horní části příručky a nezapomeň zahrnout další nezbytné pokyny, například jak zapnout televizor nebo termostat. Mnoho hostitelů také používá fyzické poznámky s užitečnými informacemi přímo na místech, kde je hosté potřebují.

    Co dělat, když tam nebudeš
    Přemýšlej o způsobech, jak hostům pomoci, aby se cítili vítáni, i když u příjezdu nebudeš osobně. Mnoho hostitelů Airbnb využívá funkci průvodce ke sdílení seznamu svých oblíbených restaurací, obchodů s potravinami, kaváren a dalších míst. Někteří dokonce připravují personalizované uvítání ve formě malého občerstvení.

    Příprava na nečekané
    Když se něco pokazí, pamatuj, že důležité je to, jak zareaguješ. Buď k dispozici prostřednictvím sms zpráv, telefonu nebo e-mailu. Také měj po ruce telefonní číslo na instalatéra, údržbáře a poskytovatele internetu a kabelovky a kontaktní údaje na souseda, přítele nebo spolubydlícího, pro případ, že budeš mimo.

    Krok č. 5: Napiš a získej hodnocení

    První pár hodnocení je rozhodujících pro úspěch na Airbnb – jejich průměr vyjádřený hvězdičkami se u nabídky objeví po obdržení tří hodnocení, a může ovlivnit umístění nabídky ve výsledcích vyhledávání.

    Budeš mít také možnost hosty ohodnotit. Ve svém přístupu buď upřímný/á a uctivý/á. „Psát hodnocení hostů je stejně důležité, jako jim připravit pokoj,“ říkají Beverlee a Suzie z Oaklandu v Kalifornii. „Umožníš tak jinému potenciálnímu hostiteli, aby se rozhodl, zda je bude hostit nebo ne.“ Proces hodnocení pomáhá budovat důvěru v hosty i hostitele a vytváří tak pozitivní zkušenost v rámci celé komunity Airbnb.

    Hlavní témata

    • Odpovídej rychle a pečlivě, aby hosté věděli, že ti na nich záleží, a co od nich očekáváš

    • Vytvoř průvodce příjezdem a usnadni tak hostům příjezd

    • Ujisti se, že je tvůj domov čistý a uklizený

    • Buď hostům k dispozici pro případ, že nastane nějaký problém

    • Piš zdvořilá hodnocení a připrav si půdu pro další pobyty

    Airbnb
    20. Lis 2019
    Bylo to užitečné?