Využijte vysokou poptávky k maximalizaci výdělků

Využívejte hostitelské nástroje Airbnb, které vám pomůžou vytěžit z rušných období maximum.
Od Airbnb dne 6. led 2025
Aktualizováno 19. bře 2025

Zájem o vaši nabídku můžou vzbudit prázdniny, velké události a příznivé počasí. Hostitelské nástroje Airbnb vám pomůžou vytěžit z období vysoké poptávky maximum. Zvažte tyhle kroky, která vám pomůžou maximalizovat výdělky.

Udržujte si kalendář aktuální

Jedním ze způsobů, jak se připravit na sezónu s vysokou poptávkou, je zpřístupnit v kalendáři další noci. Vaše nabídka ubytování se tak objeví ve větším počtu výsledků vyhledávání, což může vést k vyšším výdělkům.

Přejděte do kalendáře své nabídky a vyhledejte zablokované noci, které se zobrazují šedě. Zpřístupněte všechny zablokované noci, které můžete hostit.

Prodloužení doby dostupnosti umožňuje hostům rezervovat s větším předstihem. Tato strategie je obzvlášť účinná v oblastech s předvídatelným obdobím vysoké poptávky, jako jsou každoroční velké události a sněhová nebo plážová sezóna.

Kalendář se hostům zpřístupňuje den po dni bez ohledu na okno dostupnosti. Pokud je například vaše okno 12měsíční, můžou si hosté rezervovat vaše ubytování až rok od aktuálního data a vaše dostupnost se bude aktualizovat každý den.

Nastavte konkurenceschopnou cenu

Podívejte se na ceny podobných nabídek v okolí, abyste si udrželi konkurenceschopnost i v obdobích vysoké poptávky. Chcete-li porovnat podobné nabídky, přejděte do kalendáře své nabídky a vyberte časové období v délce až 31 dní.

Na mapě své oblasti uvidíte průměrné ceny podobných nabídek. Podobnost nemovitostí se určuje na základě lokality, velikosti ubytování, prvků, vybavení, hodnocení a podle toho, které další nabídky si hosté prohlížejí společně s tou vaší.

Nabídky s nižšími cenami než podobné nabídky v okolí se ve výsledcích vyhledávání obvykle zobrazují výše.

Pokud nabízíte každou noc za stejnou cenu, zvažte rozlišení cen ve všední dny a o víkendech tak, aby odpovídaly změnám v poptávce. Dynamická tvorba cen vám může pomoct maximalizovat počet rezervací.

Přidejte slevu

Další způsob, jak hosty zaujmout, je přidání slev. Zaměřte se na různé typy cestovatelů a nabídněte:

  • Týdenní a měsíční slevy. Nabízejte týdenní slevy u pobytů delších než sedm nocí nebo měsíční slevy u pobytů delších než 28 nocí. Může to prodloužit průměrnou délku pobytu ve vašich nabídkách a snížit frekvenci střídání hostů.
  • Sleva za brzké rezervace. Přidejte slevu k rezervacím zamluveným 1 až 24 měsíců před příjezdem a vytvořte si tak silnou základnu rezervací pro nadcházející rušnou sezónu.
  • Sleva u rezervací na poslední chvíli. Snížení ceny za noc s blížícím se datem příjezdu vám může pomoct přilákat spontánní cestovatele. Slevy u rezervací zamluvených 1 až 28 dní před příjezdem vám můžou pomoct zaplnit kalendář a zvýšit výdělky.

Hosté uvidí ve výsledcích vyhledávání a na stránce vaší nabídky speciální štítek pro týdenní a měsíční slevy a taky pro slevy u rezervací na poslední chvíli ve výši 10 % nebo víc. U slev za brzké rezervace stačí 3 % nebo víc. Zlevněná cena se zobrazí vedle původní ceny, která bude přeškrtnutá.

Upozorňujeme, že sleva za brzké rezervace není k dispozici, pokud je zapnuta Chytrá tvorba cen, a že slevy za délku pobytu musí splňovat místní pravidla a předpisy.

Vytvořte fotoprohlídku ubytování

Atraktivní fotky přitahují pozornost, pomáhají nastavovat jasná očekávání a dodávají hostům více odvahy při rezervování vašeho domova. Až se budete připravovat na sezónu s vysokou poptávkou, zvažte aktualizaci fotek své nabídky.

  • Fotky si naplánujte. Zaměřte se na snímky, které prezentují jedinečné detaily, oblíbené vybavení a bezbariérové prvky vašeho domova. Zachyťte všechny místnosti a prostory, kam budou mít hosté přístup, ideálně z různých úhlů.
  • Nahrajte fotky na šířku s vysokým rozlišením. Fotografie by měly mít alespoň 800 x 1 200 pixelů. Větší soubory jsou lepší, zhruba do 10 MB.
  • Využijte pomoc profesionála. Zvažte, jestli si nenajmout profesionálního fotografa, který vám s fotkami pomůže. Airbnb vás může ve vybraných městech po celém světě spojit s profesionálem.
  • Vytvořte fotoprohlídku ubytování. Nástroj Airbnb automaticky třídí nahrané fotky podle místností, aby hosté lépe porozuměli rozvržení vašeho domova. Můžete přidávat, přesouvat a odstraňovat fotky, popisovat je a ke každému pokoji uvést podrobnosti.

Usnadněte proces příjezdu a odjezdu

Dalším způsobem, jak zvýšit přitažlivost nabídky, je zjednodušit proces příjezdu a odjezdu.

  • Přidejte samoobslužný proces ubytování. Instalace chytrého zámku, tlačítkového ovladače nebo uzamykatelné schránky na klíče umožňuje hostům odemknout vchod pomocí kódu. Řada hostů dává přednost pohodlnému a flexibilnímu samoobslužnému procesu ubytování, který vám ušetří čas. Ať už zvolíte jakoukoli metodu, je důležité, aby každý host při rezervaci dostal jedinečný přístupový kód.
  • Připravte pokyny k odjezdu. Uveďte jasné a jednoduché kroky, například kde nechat klíče a co je třeba vypnout.

„Je důležité hosty těmito úkoly zbytečně nezatížit. Nechci, aby si jako poslední věc pamatovali, jak dlouhý byl seznam pokynů k odjezdu,“ říká Katie, členka Poradního výboru hostitelů a Superhostitelka z Palm Springs v Kalifornii. „Pětihvězdičkové hodnocení si můžete vysloužit už jen tím, že nemáte dlouhý seznam pokynů k odjezdu.“

Přidejte se k místnímu hostitelskému klubu

Stovky hostitelských klubů po celém světě pomáhají hostitelům na Airbnb navázat kontakt a předávat si zkušenosti. Všimli jsme si, že členové místních klubů vydělávají dvakrát víc než hostitelé, kteří členy klubu nejsou.* Zároveň mají téměř třikrát vyšší pravděpodobnost, že se stanou Superhostiteli.**

Mezi oblíbené klubové aktivity patří:

  • Výměna hostitelských tipů, jak dosáhnout vyšších výdělků
  • Diskuze o předpisech pro krátkodobé pronájmy
  • Sdílení spolehlivých místních služeb (úklidové firmy, instalatéři atd.)
  • Účast na exkluzivních networkingových událostech

*Vyplývá to z interních údajů Airbnb porovnávajících průměrné výdělky a průměrná hodnocení členů hostitelských klubu Airbnb po celém světě oproti celkové globální hostitelské populaci, v období od září 2022 do září 2023. Údaje o výdělcích se liší podle lokality, sezónnosti a typu nabídky ubytování.

**Podle interních údajů Airbnb o statusu Superhostitele u hostitelů, kteří se připojili od července 2023 do července 2024.

Své ceny a další nastavení máte vždy pod kontrolou. Vaše výsledky se můžou lišit.

Za účast na rozhovorech dostali hostitelé zaplaceno.

Hostitelské tipy podléhají místním zákonům.

Informace obsažené v tomto článku se mohly od jeho zveřejnění změnit.

Airbnb
6. led 2025
Bylo to užitečné?