Přeskočit na obsah
    Postupuj kupředu k navrhovaným výsledkům

    Proč jsou hodnocení důležitá

    Hodnocení budují důvěru v komunitě a pomáhají s rozvojem tvého podnikání.
    Od Airbnb dne 20. Lis 2019
    4minutové čtení

    Hlavní témata

    • Hodnocení jsou důležitou hnací silou podnikání hostitelů a základem důvěryhodné komunity Airbnb

    • Na hodnocení nečekej – buď s hosty v kontaktu a požádej o zpětnou vazbu brzy po jejich odjezdu, aby se vyřešily případné problémy

    • Hodnocení, která nejsou právě dokonalá, vnímej jako příležitost ke vylepšení ubytování nebo svého hostitelského stylu

    Hodnocení jsou nezbytná pro celou komunitu Airbnb, pomáhají hostům pečlivě vybírat cestovní plány a hostitelům, jako jsi ty, umožňují s důvěrou otevřít dveře svého domova a lákat k sobě hosty, kteří si pobyt zamilují.

    Ve skutečnosti není přehnané tvrdit, že je tvé podnikání na Airbnb v podstatě založeno na pozitivních hodnoceních. Každé hodnocení pomáhá hostům při rozhodování, zda si tě rezervují, a data shromážděná Airbnb naznačují, že vyšší počet pozitivních hodnocení koreluje s vyššími výdělky.

    Jak fungují hodnocení

    Po každém pobytu mají hostitelé i hosté možnost jeden druhého ohodnotit. V průběhu 14 dnů po odjezdu mají obě strany možnost napsat hodnocení, které zůstane skryté, dokud hodnocení nenapíšou hostitel i host. Poté jsou hodnocení zveřejněna na hostově i hostitelově profilu a také na stránce hostitelovy nabídky. Na hodnocení můžeš vždy veřejně reagovat.

    Zjisti, jak hodnocení fungují

    Napsat hostům hodnocení je stejně důležité, jako jim připravit pokoj.
    Beverlee and Suzie,
    Oakland, Kalifornie

    Jak hosté hodnotí tvůj pobyt

    Cestovatelé si rádi přečtou, jakou zkušenost měli s ubytováním a hostiteli ostatní. Možnost poskytnout písemnou zpětnou vazbu hosté využívají, aby vyzdvihli, co se jim během pobytu nejvíce líbilo (nebo naopak nelíbilo).

    Hvězdičkové hodnocení

    Kromě psaných hodnocení hodnotí hosté svoji celkovou zkušenost 1–5 hvězdičkami. Celkové hvězdičkové hodnocení se u tvé nabídky objeví, jakmile ji ohodnotí a hodnocené zveřejní celkem tři hosté – jde o důležitý faktor pro hosty hodnotící tvé ubytování i pro získání statusu Superhostitele (Superhostitelé musejí mít průměrné celkové hodnocení alespoň 4,8 hvězdiček).

    Hosté mohou také udělithvězdičkové hodnocení na stupnici 1–5 hvězdiček konkrétním aspektům svého zážitku, ale tato hodnocení nejsou zahrnuta do celkového hvězdičkového hodnocení. Zvláštními kategoriemi jsou:

    • Čistota: Hosté očekávají čisté a uklizené ubytování, které vidí na fotkách nabídky. Projdi si tyto tipy, aby bylo ubytování co nejčistší.
    • Cena: Hosté ubytování hodnotí podle dojmu, zda cena opravdu odpovídá nabízeným službám.
    • Komunikace: Srozumitelná a proaktivní komunikace má zásadní význam na to, zda jsou uspokojeny potřeby hostů. Zde je několik osvědčených postupů pro dokonalou komunikaci ze strany hostitele.
    • Lokalita: Hosté mohou poskytnout zpětnou vazbu na to, zda byla poloha uvedená u nabídky přesná.
    • Příjezd: Srozumitelný a snadný proces příjezdu má zásadní vliv na to, jaký má host z pobytu pocit.Tyto tipy zajistí hladký průběh příjezdu:
    • Přesnost: Přesné a upřímné informace o nabídce pomáhají cestovatelům určit, zda tvé ubytování splňuje jejich potřeby. Proto uveď srozumitelné informace a nezapomeň na všechny důležité detaily.

    Jak sbírat kladná hodnocení

    Po odjezdu hostů jim můžeš připomenout, aby ti napsali hodnocení. K pozitivnímu hodnocení obvykle přispívá zejména jedno doporučení od hostitelů: pravidelně se svými hosty komunikuj, a to od rezervování, v průběhu pobytu až do jejich odjezdu. Podle hostitele Chrise z Clevelandu je důležité zůstat v kontaktu po celou dobu pobytu pomocí zpráv v aplikaci Airbnb. „Jsem k dispozici, abych mohl okamžitě odpovídat na dotazy. Pokud je něco potřeba opravit, řešíme to okamžitě.“

    Zpětnou vazbou k lepší nabídce ubytování

    Hodnocení od hostů nemusejí být vždy dokonalá. Může to být frustrující, ale zároveň to může znamenat příležitost, jak v ubytování nebo ve stylu pohostinnosti něco zlepšit. Hosté mohou nabídnout úhel pohledu, který tě třeba ani nenapadl. Tyto informace můžeš využít k vylepšení vybavení, ke změně procesu příjezdu nebo k aktualizaci a zpřesnění popisu nabídky.

    „Napište zdvořilou odpověď, zkontrolujte ubytování a zjistěte, co můžete vylepšit, a pak už si jen užívejte dalších a dalších hostů!“ radí hostitelka Ira z řeckých Athén. „Je to nejlepší způsob, jak se přenést přes špatné recenze a špatná hodnocení a mít skvělé zkušenosti.“

    Jak získat soukromou zpětnou vazbu

    Své hosty můžete také požádat o soukromou zpětnou vazbu. Je to skvělá příležitost, zejména pro nové hostitele, jak hosty požádat o konstruktivní příspěvek, který vás nebude penalizovat ani se nikde veřejně nezobrazí. Pokud si však myslíte, že je někým napsané hodnocení nepřesné nebo porušuje Pravidla obsahu na Airbnb, můžete do 30 dnů napsat odpověď, která se objeví přímo pod hodnocením a bude viditelná i pro ostatní hosty a hostitele.

    Hodnocení hostů

    Hodnocení hostů ti dává možnost vyjádřit svůj vděk a poskytnout jim cennou zpětnou vazbu. Kromě toho je to také připomenutí, aby ohodnotili oni tebe. Zvláště hostům, kteří jsou na Airbnb noví, může tvoje zpětná vazba pomoci, aby se stali zkušenými cestovateli. „Psát hodnocení hostů je stejně důležité, jako jim připravit pokoj,“ říkají Beverlee a Suzie z Oaklandu v Kalifornii. „Dáváte tím ostatním potenciálním hostitelům na výběr, jestli je budou chtít hostit, nebo ne.“

    Zde je několik užitečných a univerzálních tipů, jak poskytnout spravedlivou a konstruktivní zpětnou vazbu:

    • Buďte upřímní a uctiví
    • K citlivým otázkám přistupujte vlídně a profesionálně
    • Uveďte konkrétní příklady chování, které mohou hosté změnit pokaždé, když to půjde

    Svým hostům můžete také zanechat soukromou zpětnou vazbu, v níž můžete být o něco upřímnější a přímočařejší. Hosté často ocení, když citlivá témata proberete raději soukromě než veřejně.

    Zkontroluj, jak si vedeš

    Získej v reálném čase přehled o tom, jak hosté hodnotí tvé ubytování a pohostinnost.
    Sleduj svůj pokrok

    Hlavní témata

    • Hodnocení jsou důležitou hnací silou podnikání hostitelů a základem důvěryhodné komunity Airbnb

    • Na hodnocení nečekej – buď s hosty v kontaktu a požádej o zpětnou vazbu brzy po jejich odjezdu, aby se vyřešily případné problémy

    • Hodnocení, která nejsou právě dokonalá, vnímej jako příležitost ke vylepšení ubytování nebo svého hostitelského stylu

    Airbnb
    20. Lis 2019
    Bylo to užitečné?