Přeskočit na obsah
    Postupuj kupředu k navrhovaným výsledkům
    Úprav nastavení podle místní poptávky

    Úprav nastavení podle místní poptávky

    Pozornost věnovaná cestovním trendům může zvýšit tvé výdělky.
    Od Airbnb dne 20. Lis 2019
    3minutové čtení

    Hlavní témata

    • Poptávku ovlivňují víkendy a pracovní dny, roční období a mimořádné události

    • Kanceláře cestovního ruchu, skupiny na sociálních sítích a prodejní místa vstupenek tě mohou informovat o nadcházejících událostech

    • Přizpůsob si kalendář a zvyš nebo sniž své sazby

    • Pro automatickou tvorbu cen na základě poptávky použij nástroj pro Chytrou tvorbu cen

      Pro hostitele Airbnb, stejně jako pro všechny ostatní firmy, může být reakce na kolísání poptávky klíčem k úspěchu. Žiješ v lyžařském městě nebo letovisku, kde je turistika sezónní? Konají se ve tvém okolí velké konference nebo festivaly? Nenech si ujít příležitost uvolnit své ubytování v oblíbených termínech a  zvaž úpravu ceny, abys přilákal/a více hostů mimo sezónu. Zde je několik tipů, jak porozumět faktorům, které ovlivňují sezónní poptávku, a jak z nich vytěžit maximum.

      Tři hlavní faktory, které ovlivňují poptávku

      Připrav kalendář na začátku roku, abys pokryl/a svátky, a pak jdi dál a zaměř se na události a trendy, které by mohly zvýšit počet cestovatelů do tvé oblasti.

      Tvůj Airbnb kalendář bude také automaticky zobrazovat cestovní informace ve tvé oblasti, jako jsou noci s neobvykle vysokou poptávkou a potenciálem výdělků. Pozornost věnovaná těmto tématům zajistí, že si budeš vědom/a cestovních trendů a budeš moci hostit, pokud budeš chtít.

      Hlavní faktory, které je třeba vzít v úvahu:

      1. Týdenní trendy
      Poptávka se může měnit v závislosti na dnech v týdnu. Na většině míst jsou populární víkendy. Ale pro některá místa se spoustou služebních cest jsou nejfrekventovanější právě pracovní dny.

      2. Sezónní změny
      V  závislosti na tom, kde se tvé ubytování nachází, budou určitá roční období oblíbenější. Je tvá oblast oblíbenou zimní destinací, nebo se tam lidé hromadí hlavně v létě?

      3. Zvláštní dny nebo události
      Konference, festivaly a další velké akce vytvářejí velkou poptávku. Pokud chceš vědět, co se v okolí bude dít, obrať se na místní kancelář cestovního ruchu, připoj se ke skupinám na sociálních sítích a zaregistruj se na stránkách, které prodávají vstupenky. Skvělým zdrojem informací mohou být také místní noviny a univerzity.

      Přizpůsob si nastavení cen

      Jakmile budeš mít dobrý přehled o trendech v okolí, můžeš nastavit vlastní ceny na pracovní dny, víkendy a svátky nebo upravit cenu, pokud se v okolí bude konat velká konference nebo jiná událost. Můžeš takénabídnout slevu u rezervací mimo hlavní sezónu.

      Rezervace na Silvestra obvykle začínají už v srpnu, tak si nastav ceny na svátky dříve.
      Branka and Silvia,
      Záhřeb, Chorvatsko

      Zvaž použití nástroje pro Chytrou tvorbu cen

      Nejsnazší způsob, jak se přizpůsobit poptávce? Zapni Chytrou tvorbu cen. Nástroj automaticky aktualizuje sazbu za noc na základě tvého nastavení a více než 70 faktorů, které ovlivňují cenu, od poptávky na základě sezóny po počet pozitivních hodnocení, která tvá nabídka získala. Nezapomeň, že cenu si určuješ vždy ty a že Chytrá tvorba cen nebere v úvahu vše, za co jsou hosté ochotni zaplatit, například úchvatný výhled nebo úroveň pohostinnosti, kterou hostům přinášíš.

      Pokud používáš Chytrou tvorbu cen, nezapomeň nastavit minimální cenu, aby tvá sazba nikdy neklesla pod hodnotu, která ti vyhovuje.

      Odliš se při nízké poptávce

      Když nastane období nízké poptávky, mnoho nabídek na tvém trhu zůstane nerezervováno. Zkus hosty nalákat ke své nabídce poskytnutím promoakce nebo snížením ceny. Airbnb zvýrazňuje atraktivní ceny – ty, které jsou pro nabídku nižší než obvykle – a označuje je jako zvýhodněné nabídky. Nabídky s nejlepšími cenami jsou dokonce rozesílány e-mailem hostům, kteří hledají ubytování, ale ještě nemají rezervaci.

      Vyzkoušej tyto hostitelské tipy

      Vědět, kolik si účtovat a kdy cenu změnit, může být tak trochu umění. Zde je několik oblíbených taktik, které hostitelé vyzkoušeli:

      • Plánuj dopředu. „Rezervace na Silvestra obvykle začínají už v srpnu, tak buďte připravení a nastavte si ceny na svátky dříve.“ – Branka a Silvia ze Záhřebu, Chorvatsko
      • Použij požadavek na minimální počet nocí. „Na Vánoce mám požadavek minimálně čtyři noci, přičemž Silvestr je za nejvyšší cenu.“ – Letti z Atascosy, Texas
      • Nastav vyšší ceny pro vzdálené termíny. „Znamená to, že kalendář je otevřený pro rezervace, ale neplní se tak rychle. A hosté, kteří chtějí rezervovat hodně dopředu (a zaplatit nejvyšší cenu), to můžou udělat.“ – Paul z Londýna
      • Nech Chytrou tvorbu cen pracovat za tebe. „I s Chytrou tvorbou cen si můžeš kdykoliv nastavit vlastní ceny pro konkrétní termíny nebo období.“ – Emiel z Leeuwardenu, Nizozemsko
      • Využij nízkou poptávku co nejvíc. „Navrhuji snížit ceny mimo sezónu, aby se to trochu vyrovnalo. Nebo využijte čas na vylepšení a údržbu, protože poptávka se nepochybně opět zvýší a pak na to nebude čas.“ – Sandra z Daylesfordu, Austrálie
      • Očekávej, že budeš dělat chyby. „Nejlepší indikátor je, jestli dostáváte rezervace a dobrá hodnocení.“ – Jeff a Jess z Durhamu, Severní Karolína

      S těmito tipy a nástroji a trochou tréninku můžeš ze své tvorby cen vytěžit maximum každý den v roce.

        Hlavní témata

        • Poptávku ovlivňují víkendy a pracovní dny, roční období a mimořádné události

        • Kanceláře cestovního ruchu, skupiny na sociálních sítích a prodejní místa vstupenek tě mohou informovat o nadcházejících událostech

        • Přizpůsob si kalendář a zvyš nebo sniž své sazby

        • Pro automatickou tvorbu cen na základě poptávky použij nástroj pro Chytrou tvorbu cen

          Airbnb
          20. Lis 2019
          Bylo to užitečné?