Přeskočit na obsah
    Postupuj kupředu k navrhovaným výsledkům

    Získej více 5hvězdičkových hodnocení

    Interiéroví designéři a Superhostitelé odhalují, jak tvoří nezapomenutelné pobyty.
    Od Airbnb dne 20. Lis 2019
    10minutové čtení

    Hlavní témata

    • Nastav očekávání ještě před rezervováním

    • Komunikuj s hosty rychle a srozumitelně

    • Udržuj ubytování čisté, pohodlné a bez nepořádku

    • Přidej lokální produkty tam, kde je to možné, ať už se jedná o umělecká díla nebo koupelové produkty

    • Dopřej hostům pobyt, který bys sám/sama chtěl/a zažít, kdyby ses tu ubytovala

    Superhostitelé, podnikatelé a interiéroví designéři Catherine a Bryan Williamsonovi z blogu Beginning in the Middle vybudovali firmu založenou na pětihvězdičkových pobytech. Jelikož ubytovali už více než 2 000 hostů, podělí se s tebou o svůj příběh a odborné tipy, jak připravit nezapomenutelný pobyt.

    Superhostitelé Catherine a Bryan se podělí o svůj vzorec na pětihvězdičkový pobyt.

    Catherine: „Byla to šťastná náhoda, že jsme začali podnikat na Airbnb. V roce 2013 jsme se přestěhovali z New Yorku do Columbusu v Ohiu, kde Bryan původně vyrůstal. Chtěli jsme více prostoru a také jsme hledali místo, kde bychom se mohli usadit a vytvořit něco svého.“

    Bryan: „Koupili jsme dům se třemi ložnicemi a pak jsme zjistili, že musíme ještě splatit zbývající dluh. Nechtěli jsme ale mít spolubydlícího na trvalo.“

    Catherine:„Jeden z mých přátel znal někoho, kdo nabízel volný pokoj na Airbnb, a navrhl, ať to zkusíme taky. Tehdy jsme ani nevěděli, co to Airbnb je. S Bryanem jsme si řekli: „Dobře, kdybychom měli letos aspoň 10 rezervovaných nocí, bylo by to opravdu skvělé…“

    Bryan: „Po zveřejnění nabídky vznikla obrovská poptávka. Brzy jsme pokročili a nabídli celý náš dům. Zkoumali jsme okolí a bydleli v různých motelech po celém Columbusu, dokud jsme nenašli ten nejméně špatný. Dospěli jsme až do situace, kdy jsme v něm byli i několik týdnů v kuse. Znali jsme celý hotelový personál i obsluhu. Ale tak to samozřejmě nemohlo být natrvalo.“

    Hostitelství je pro nás forma uměleckého a kreativního vyjádření.
    Bryan,
    Columbus, Ohio

    Catherine: „Splatili jsme dluh a nakonec koupili další dům. O pár let později jsme několik domů prodali, ale ty oblíbené jsme si nechali na Airbnb. Dali jsme výpověď v práci, vytvořili studio interiérového designu (Mix Design Collective), založili firmu s prázdninovými pronájmy (The Village Host) a začali psát blog (Beginning in the Middle).“

    Bryan: „Opravdu nám záleží na tom, abychom pro každého z našich hostů vytvořili jedinečný pobyt. A tahle vášeň pro pohostinnost nám umožnila vytvořit život, který opravdu milujeme. Nezáleží na tom, jak luxusní ubytování jako hostitel nabízíte – pokud dokážete poskytnout výjimečný pobyt, uvidíte, že hodnocení a míra obsazenosti půjdou nahoru.“

    1. Stanov očekávání

    Catherine: „Tajemstvím úspěchu a pětihvězdičkového hodnocení je stanovit očekávání hostů, ještě než stisknou tlačítko Rezervovat. Naše domy jsou starší, ale udělali jsme vše pro to, aby působily útulně, pohodlně a krásně. Rozhodně ale nejsou dokonalé, a tak se snažíme poskytnout co nejvíce informací předem. Například víme, že v nich vržou podlahy a dveře.“

    Bryan: „Koupelny jsou spíš menší. Jedno z ubytování má společnou zeď se sousedy. Říkáme to dopředu, aby lidé věděli, že mají být ohleduplní a dávat pozor na hluk. Večírky nejsou vítané.“

    Catherine: „Máme starou vanu na nožičkách, která je o něco vyšší než standardní vana – pro případ, že by hosté měli nějaký handicap. Některým lidem by mohly tyhle věci vadit. Ostatním to třeba vadit nemusí, ale my se snažíme oslovit lidi, o kterých víme, že se jim bude líbit okolí a dům.“

    2. Reaguj rychle

    Bryan: „Rychlá a srozumitelná komunikace s hosty je důležitou součástí pětihvězdičkového pobytu. Ukážete tím hostům, že vám na nich záleží.“

    Catherine: „Lidé se u vás ubytují jen na krátkou dobu a obvykle je to kvůli něčemu důležitému, takže nechcete, aby museli čekat polovinu pobytu, než jim někdo odpoví nebo se něco opraví. Já jsem typ člověka, který odpovídá do 5 minut, ale pokud si myslíte, že nebudete schopni odpovědět lidem v přiměřené lhůtě, zvažte, jestli nenajmout spoluhostitele, který vám pomůže s e-maily a zprávami. Děláme všechno pro to, abychom hostům ukázali, že jsme tu pro ně a že nám na nich záleží. Což někdy znamená všeho nechat, abyste jim poskytli opravdu pětihvězdičkový pobyt.“

    Zjisti více o spolupráci se spoluhostitelem

    3. Ať se cítí jako doma

    Catherine: „Když dojde na zařízení a výzdobu ubytování, nejdůležitější je, aby se v něm hosté cítili jako doma. Věnujte čas a úsilí nalezení nábytku, který působí jedinečně, je kvalitní a má zajímavé detaily.“

    Bryan: „Ale to neznamená, že musíte předělat celou kuchyň do mramoru nebo koupit jen ty nejluxusnější spotřebiče. Podle mě je nejdůležitější, aby bylo vše čisté, pohodlné a nikde nebyl nepořádek.“

    Catherine: „Každý host by měl mít pocit, jako by bylo všechno připravené speciálně pro něj. Udělejte si čas a ukliďte osobní fotky, rodinné památky, cetky, krámy a cokoliv, co by mohlo připomínat, že je hostem v cizím domě.“

    Bryan: „Důležitým prvkem, do kterého se vyplatí investovat, je pěkná postel. Opět platí, že to nemusí být drahá matrace. My doplňujeme přehoz a dva druhy polštářů: péřové a nepéřové.“

    Catherine: „Povlečení vybíráme alespoň se 300 vlákny na čtvereční palec, která mají i ve většině hotelů. Mělo by být příjemné na dotek a nepůsobit jako smirkový papír, protože lidé si koneckonců rezervují ubytování hlavně proto, aby v něm mohli přespat. A jak víme – obzvláště jako rodiče – dobře se vyspat je mnohdy luxus.“

    4. Dodej místu atmosféru

    Catherine: „Když se u vás lidé ubytují, pamatujte, že nesdílíte jen svůj domov, ale také dojmy z vašeho města. Snažíme se, aby ubytování působilo co nejosobněji. Malé podniky tvoří velkou část DNA Columbusu – takže nás baví zapojit jich co nejvíc.“

    Bryan:„Někdy necháváme pro hosty malý vzorek místních produktů, které máme rádi: například dárkové poukazy do místní kavárny, abychom je povzbudili k průzkumu okolí. Náš domov zásobujeme šamponem, kondicionérem a mýdlem na obličej od místní společnosti Cliff Original. Přírodní mýdlo na ruce máme od značky Glenn Avenue. K dispozici máme i sadu knih The Columbus Book Project, které vytvořil místní podnikatel zaměřující se na zdejší umělce. Columbus je podceňované město, ale je to skvělé místo k životu, dospívání, návštěvám – a může toho hodně nabídnout.“

    Catherine: „Rádi ukazujeme lidem Columbus našima očima. Zbožňujeme, když můžeme vytvořit pobyt, který lidi donutí říct: ‚Chtěl bych se přestěhovat do Columbusu.‘“

    Bryan: „Další nápad, nad kterým přemýšlíme, je, že bychom naše domovy v Columbusu proměnili v uměleckou galerii nebo večerní klub, kde bychom představovali místní umělce, jejichž díla by jinak nebyla vidět. Chceme vystavit pár kousků v každém domě a po několika měsících je obměňovat. Buďte kreativní a popřemýšlejte, jak může vaše ubytování odrážet místo, kde žijete.“

    5. Připrav se na cokoliv

    Bryan: „I když se budete snažit poskytnout pětihvězdičkový pobyt, pamatujte, že určitě nastanou krizové situace, které budete muset řešit – může to být rozbitá klimatizace nebo třeba zklamaní hosté. Jednou z našich nejhorších situací bylo prasklé potrubí. Zaplavilo dům, zrovna když v něm byli hosté. Snažili se nám dovolat...“

    Catherine: „... Ale měla jsem vybitý telefon.“

    Bryan:„... A bylo to o jejich svatební noci.“

    Catherine: „Bylo to opravdu hrozné. Byla to pro nás obrovská zkušenost. Když se takové věci stanou, omluvte se a rozhodněte, zda by měli být hosté odškodněni, nebo zda by to mohl napravit dárek ve formě sušenek, láhve vína nebo dárkového poukazu na večeři. Pokud to pro hosty byla opravdu nepříjemná situace, vrátíme jim peníze, ale většinou se to nestává.“

    Bryan: „Snažíme se používat zlaté pravidlo a nabízet našim hostům pobyt, který bychom chtěli i my sami, kdybychom u nás bydleli. Hostitelství je pro nás forma uměleckého a kreativního vyjádření. Do ubytování dáváme srdce a ubytovací prostory pak nabízíme světu, aby je mohl využít. Moc pro nás znamená, když jsou hosté spokojení.“

    Catherine: „Pětihvězdičkové hodnocení je pro nás potvrzením, že co děláme, děláme dobře. Když se pustíte do renovace, doufáte, že někdo ocení všechnu tu práci navíc, kterou vás to stálo. A myslím si, že pokud se soustředíte pouze na to, kolik vás to bude stát, pak některé z těch extra kroků snadno zamítnete.”

    Bryan: „Hostitelství není snadné. Je za ním spousta práce.“

    Catherine: „Ale také to pro nás bylo velmi přínosné a změnilo nám to život. Umožnilo nám to rozvíjet naši vášeň, kterou je interiérový design, a zjistit, jak moc máme rádi pohostinnost. Dalo nám to možnost začít podnikat a neustále růst. Myslím, že nebýt Airbnb, bylo by pro nás vybudovat naši malou firmu a dobře ji rozjet mnohem těžší. Uvědomili jsme si díky tomu, na co se specializovat – oba velmi rádi renovujeme bydlení pro ostatní.“

    Bryan: „Mohli jsme při tom uplatnit našeho podnikatelského ducha a kreativitu. Nejlepší je, že můžete dělat, co vás baví, a ještě se v tom realizovat.“

    Catherine: „Doufáme, že vám naše tipy pomohou získat ještě více pětihvězdičkových hodnocení.“

    Hodně štěstí s hostitelstvím!
    Catherine, Bryan + Bianca

    Hlavní témata

    • Nastav očekávání ještě před rezervováním

    • Komunikuj s hosty rychle a srozumitelně

    • Udržuj ubytování čisté, pohodlné a bez nepořádku

    • Přidej lokální produkty tam, kde je to možné, ať už se jedná o umělecká díla nebo koupelové produkty

    • Dopřej hostům pobyt, který bys sám/sama chtěl/a zažít, kdyby ses tu ubytovala

    Airbnb
    20. Lis 2019
    Bylo to užitečné?