Tři pilíře prvotřídního zážitku

Jak prezentovat své silné stránky při předkládání návrhu na zážitek.
Od Airbnb dne 8. čvn 2018
Aktualizováno 25. srp 2021

Hlavní témata

  • Představte něco, co hosté sami nezvládnou

  • Zvažte svou odbornost a jedinečnou perspektivu
  • Pomozte hostům navazovat smysluplné mezilidské vztahy
  • Zjistěte si potřebné informace o standardech a požadavcích kvality zážitků na Airbnb

Jste připraveni se spojit s komunitou cestovatelů a místních, kteří se chtějí dozvědět něco víc o vašem světě? První krok: zjistěte si potřebné informace o standardech a požadavcích kvality Airbnb, které musí všichni hostitelé splňovat, aby byl jejich zážitek zveřejněn. Základy už máte, a tak se pojďme podívat na 3 pilíře Airbnb pro vysoce kvalitní zážitek a objevit způsoby, jak prezentovat své jedinečné silné stránky při předkládání návrhu zážitku.

Tři pilíře kvality

Hostitelé zážitků otevírají cestovatelům bránu do svého světa, aby se třeba jen na pár hodin mohli cítit, že tam patří. Tři pilíře kvality, které by měl účastník zážitku prokázat, jsou: odborné znalosti, jedinečný přístuppropojení. Tyto pilíře odlišují zážitky od obyčejných prohlídek a zajišťují, že jsou na trhu vysoce kvalitní nabídky zážitků vedené zkušenými a příjemnými hostiteli.

Až si budete o těchto pilířích číst a budete přemýšlet o svém zážitku, mějte na paměti několik věcí:

  • Zvažte nejen své odborné znalosti, ale také jedinečnou perspektivu, kterou můžete tomuto tématu nebo aktivitě přinést.
  • Dejte průchod své fantazii. Zážitky by měly obsahovat něco, co by hosté sami nezvládli. Zkuste svůj zážitek odlišit od běžných turistických aktivit.
  • Nejlepší zážitky vytvářejí smysluplné lidské vztahy – jak zajistíte, aby se hosté cítili, že sem patří?

Odbornost

Jste vášniví nadšenci do nějakého řemesla, aktivity a/nebo do své komunity? Pokud ano, tak to je přesně to, co byste měli mít na paměti, až svůj zážitek budete navrhovat a posílat k posouzení. Kromě nadšení, bez kterého se žádný zážitek neobejde, by si každý hostitel měl uvědomit, jaké jsou jeho jedinečné odborné znalosti, kvalifikace nebo perspektiva s ohledem na aktivitu, kterou chce lidem nabízet. Určitě to nezapomeňte zmínit, až budete zážitek posílat k posouzení.

Tady jsou tři příklady (každý jinak úspěšný), jak byste mohli své odborné znalosti daného oboru popsat:

Vyhněte se:„Miluji kaligrafii!“ Toto prohlášení nijak nedemonstruje, že jste odborníkem na řemeslo.

Dobrý: „Studovala jsem kaligrafii pět let a nedávno jsem začala učit své přátele.“ Tímto prohlášením ukazujete, že jste oprávnění vést tento typ zážitku.

Skvělé: „Učím kaligrafii v galerii umění Asian Arts Center v San Francisku. Nedávno jsem přednášela na mezinárodní kaligrafické konferenci na téma kaligrafie v digitálním věku.“ Tímto prohlášením prokazujete, že máte významné odborné znalosti tohoto oboru.

Eleonora a Achref, hostitelé zážitku Umění přípravy jídla!, v sekci O vás skvělým způsobem popsali své odborné znalosti:

Příklad 1: Eleonora je šéfkuchařka s více než 15letou mezinárodní praxí. Je televizní kuchařkou na kanále Italia7, kde s nadšením sdílí své znalosti s ostatními. S vášní jde ve šlépějích babičky a maminky, ale své umění stále zdokonaluje. Kromě toho, že se se specializuje na cukrařinu, párování vína a pokrmů, je také expertkou na Pizzaiolo. Její první kuchařka vyšla v roce 2018.

Také Anabel, hostitelka zážitku Barvení přírodními barvami pomocí starodávných technik v Mexico City, umí skvěle popsat své odborné znalosti:

Příklad 2: Jsem Mexičanka, která v Barceloně studovala módní návrhářství a umělecké zpracování přízí, a vše kolem textilu prostě miluju. Před několika lety jsem se vrátila do Mexika a v Oaxace, kde jsem se zamilovala do zářivých odstínů starověkých textilií, jsem se začala seznamovat s přírodními barvivy. Od té doby mám za sebou několik projektů včetně značky řemeslných batohů, při jejichž výrobě používám některé materiály a metody, které budeme v tomto workshopu pokrývat.

Musíte být mistry, abyste mohli hostit zážitek? Ne! Jen nezapomeňte zdůraznit, jaké jedinečné schopnosti a zkušenosti v tomto oboru máte.

VIP přístup

Zážitky jsou víc než jen typické turistické aktivity. Hosté jsou během nich aktivními účastníky komunitního života nebo kultury hostitele. Skvělé zážitky zpřístupňují místa nebo aktivity, které by průměrný cestovatel pravděpodobně sám neobjevil.

Abyste zvýšili své šance na zveřejnění zážitku, nabídněte hostům něco jedinečného. Něco, k čemu by se průměrný návštěvník jen tak nedostal. Až budete zážitek posílat k posouzení, nezapomeňte zdůraznit, čím jsou místa, která s hosty navštívíte, výjimečná.

Prohlídku vždycky začínám otázkou: „Proč jste si tenhle zážitek rezervovali?“. Často od lidí slýchám, že hledali nějakou neobvyklou aktivitu. To, co jim nabízím, je něco jedinečného, co by sami nezažili. Snažila jsem se vytvořit zajímavější prohlídku, než jaké jsem viděla jinde, a vyšlo mi to.
Gabriela, Host of Get to know Little Africa'

  • Ukažte hostům zvláštnosti vaší oblasti. Například máte v okolí zcela originální hospodu nebo tajnou zahradu.  
  • Představte hostům lidi, svou komunitu nebo aktivity, ke kterým by jinak neměli přístup.
  • Nabídněte typickou nebo běžnou turistickou aktivitu z jiného úhlu.

Marvin, hostitel zážitku Včelí terapie v Los Angeles, zve hosty na svůj vlastní dvorek a do místních komunitních zahrad, kde si můžou prohlédnout úly. 

Nezapomeňte v přihlášce zdůraznit vaše propojení na tato místa nebo komunity. Zeptejte se sami sebe: Proč jsou pro vás výjimečné a proč by měly být zajímavé i pro vaše hosty? Podělte se s hosty o vzpomínky spojené s těmito místy.

Propojení

Skvělý hostitel zážitků se zaměřuje na navazování smysluplných mezilidských vztahů. Udělá vše pro to, aby se hosté cítili vítáni a vnímáni. Je vřelý a pozorný, vytváří okamžiky, kdy mezi ním a hosty dochází ke spojení, a stará se, aby se po celou dobu cítili jedinečně. Pokud udělá hostitel dobrý dojem a hosty si získá, přijíždějí k němu cizí lidé, ale na konci zážitku už odjíždějí jako přátelé.

Při odesílání zážitku zdůrazněte, jakým způsobem budete dbát na podrobnosti a jak zajistíte, aby se hosté v průběhu zážitku cítili bezpečně, byli dostatečně zapojeni a vzájemně propojeni. Může to být leccos od drobností, jako je nabídnutí opalovacího krému za slunečného dne, až po zásadnější věci, jako je vytvoření inkluzivního prostoru, kde se hosté budou moct družit.

Tady je několik otázek, které je dobré si položit, až se bude rodit váš nápad na zážitek:

  • Jak jsou řešeny potřeby hostů, jako jsou stravovací omezení, bezbariérovost nebo bezpečnost?
  • Co můžete udělat, pokud dojde k nepředvídatelným okolnostem, jako je změna počasí?
  • Jak hostům během vašeho zážitku pomůžete navázat přátelské vztahy a vzájemně komunikovat?
  • Jak zajistíte, aby se u vás cítili dobře hosté z mnoha různých kultur?

Jak začlenit tyto prvky na vaši stránku

Pamatujte, že všechny zážitky musí splňovat tyto standardy kvality, aby se mohly dostat na tržiště Airbnb. Na způsobu, jakým tyto vlastnosti sdělujete na stránce zážitku, záleží. V těchto sekcích pozorně zvýrazněte své jedinečné znalosti, VIP přístup a propojení:

O vás – Nezapomeňte se podělit o to, proč jste tou nejlepší osobou pro pořádání tohoto zážitku, jak se vaše odborné znalosti vztahují k dané aktivitě a co z vás dělá pozorného hostitele.

Co budete dělatkde se budete pohybovat – Popište do jakých jedinečných lokalit či komunit hosty vezmete – buďte konkrétní! Připravte si předem odpovědi na otázky, které můžou hosty zajímat.

Co poskytnu – Tady uveďte vše, co hostům během zážitku poskytujete, od nápojů a občerstvení až po vstupenky.

Hlavní témata

  • Představte něco, co hosté sami nezvládnou

  • Zvažte svou odbornost a jedinečnou perspektivu
  • Pomozte hostům navazovat smysluplné mezilidské vztahy
  • Zjistěte si potřebné informace o standardech a požadavcích kvality zážitků na Airbnb

Airbnb
8. čvn 2018
Bylo to užitečné?