Přeskočit na obsah
    Postupuj kupředu k navrhovaným výsledkům
    Pro ušetření času použij uložené zprávy Airbnb

    Pro ušetření času použij uložené zprávy Airbnb

    Vytvoř si uložené zprávy pro všechny případy – od vřelého přivítání až po popis trasy.
    Od Airbnb dne 12. Pro 2018
    5minutové čtení

    Pokud vždy po otevření zpráv od hostů pociťujete déjà vu, nejste v tom sami. Hosté se velmi často ptají na stejné otázky, jako jsou výjimky pro domácí mazlíčky, kódy k wifi, trasa, nejlepší místa, kde se dá najíst, a další. Naštěstí existuje funkce šablony Airbnb, která vám ulehčí práci: uložené zprávy.

    „[Uložené zprávy] zbožňuji a používám je pořád,“ říká hostitelka Sally ze Snoqualmie ve Washingtonu. „Šablony mi ušetří spoustu času – zvládla jsem odpovědět na čtyři dotazy hostů za necelých 10 minut! Také díky nim nezapomenu na žádné důležité informace a získávám tak čas na vytvoření propracované odpovědi, která se musí dobře číst, musí být křišťálově jasná a pokud je to vhodné, také citlivá k potřebám našich hostů.“

    Zde je průvodce krok za krokem, jak využít funkci uložených zpráv, a také několik skvělých odpovědí, které mají Sally a ostatní hostitelé vždy po ruce.

    Jak vytvořím uloženou zprávu?

    Na webu:

    1. Přejděte do vlákna zpráv s hostem
    2. V okně zpráv klikněte na „Použít uloženou zprávu“. Pokud ještě žádné uložené zprávy nemáte, vyzveme vás, abyste si nějakou vytvořili
    3. Vymyslete název, napište zprávu a poté klikněte na „Uložit“
    4. Uložené zprávy se zobrazí po kliknutí na „Použít uloženou zprávu“. Jednoduše vyberte zprávu, kterou chcete odeslat, a klikněte na „Odeslat zprávu“

    Na mobilu:

    1. Přejděte na vlákno zpráv s hostem
    2. Klepněte na ikonu dokumentu vedle okna zpráv. Pokud ještě nemáte uložené odpovědi, vyzveme vás, abyste nějakou vytvořili
    3. Klepněte na „Napsat novou odpověď“ a zadejte název
    4. Klepněte na „Napsat odpověď“, napište zprávu a poté klepněte na „Uložit“ a „Hotovo“
    5. Uložené odpovědi se zobrazí po klepnutí na ikonu dokumentu vedle pole zpráv. Jednoduše vyberte odpověď, kterou chcete odeslat, klepněte na ni a klikněte na „Odeslat“

    8 návrhů zpráv od hostitelů

    1.  Poděkování za rezervaci

      Okamžité „děkuji“ dává hostům najevo, že jste jejich žádost obdrželi. John z Westcliffe v Coloradu říká: „Prvních pár vět obvykle upravím, abych zprávu trochu přizpůsobil. Všichni hosté zatím reagovali dobře a jsou rádi, že mají všechny potřebné pokyny po ruce.“

      Hostitelka Emily z Itálie sdílí tento příklad:

      „Dobrý den, [jméno hosta]
      , děkuji za Vaši rezervaci. V kolik hodin myslíte, že dorazíte? Pokud potřebujete pokyny, jak se k nám dostat, nebo radu ohledně [mého města], bez váhání se mě zeptejte. Udělám vše, co bude v mých silách, abych Vám pomohla. Hezký den a uvidíme se v [měsíc pobytu].“

        2. Velmi se omlouváme, ale nemůžeme vás ubytovat

        Přestože hostitelé chtějí ubytovat každého, někdy to zkrátka nejde. A to je v pořádku. „Tyto odpovědi musí být formulovány citlivě, uctivě a jasně,“ podotýká Sally. „Takže když vás někdo požádá, abyste pro něj udělali výjimku, nemusíte na to myslet nebo se cítit provinile – stačí kliknout.“ Nabízí také několik uložených zpráv:

        • „Dobrý den, [jméno hosta],
          omlouvám se. Pro blaho tvého dítěte nemůžeme hostit mladé rodiny.
        • „Dobrý den, [jméno hosta], omlouvám se. Náš pes je samec a nechceme, aby mezi naším psem a psem jiného hosta došlo k nějakým problémům.
        • Dobrý den, [jméno hosta],
          je nám líto, že jsme Vaši rezervaci museli zrušit. Doufáme, že budete mít možnost nás navštívit někdy jindy.“

        3.  Jak se dostat k nabídce ubytování

        Několik dní před příjezdem hostů neuškodí poslat pokyny, jak se k vám dostanou. (Protože Airbnb hostům rovněž automaticky posílá pokyny k trase, nemusí být tato zpráva nijak dlouhá.) Ionnis z Artemidy v Řecku nabízí tento příklad:

        „Dobrý den,[jméno hosta],
        těšíme se, až se o Vás budeme moci postarat. K našemu domovu se dostanete takto…
        Mapy Google: [odkaz]
        Další GPS systémy: [odkaz]
        Trasy jízdy:
        Pokyny pro veřejnou dopravu:
        Jakékoli další možnosti dopravy:
        V sekci „Místní doprava“ naší nabídky najdete spoustu rad a abyste svůj pobyt využili na maximum, vřele vám doporučujeme, abyste si je přečetli. Počasí během [datum pobytu] by mělo být [předpověď počasí]. Před příjezdem nám neváhejte poslat své letové údaje, název lodi, čas příjezdu do přístavu nebo Vaše preference ohledně dopravy (taxi, veřejná doprava, vlastní auto). A ještě nám dejte vědět, jestli používáte mobilní roaming a jaký způsob komunikace po svém příjezdu preferujete (hlasové hovory, SMS zprávy, Viber, WhatsApp).“

        4.  Uvítací zpráva a sada

        „Do zprávy před příjezdem vždy napíšu kód dveří, kód k wifi, podrobné pokyny a znovu hostu připomenu pravidla a zásady,“ říká John. (Airbnb nabízí také možnost přidat k nabídce pokyny k příjezdu, takže máte ještě další způsob, jak hostům připomenout podrobnosti.) John nabízí další podrobnosti:

        „Dobrý den, [jméno hosta],
        v tuto chvíli byste již měl/a mít pokyny ohledně trasy k našemu domovu. Máme pro vás několik dalších informací, které budete potřebovat pro skvělý pobyt:
        Kontakty: [telefonní čísla nebo uživatelská jména]
        Místo setkání: [přímo v domě, v přístavu, na letišti nebo jiné místo setkání]
        Kód dveří: [vstupní kód nebo poslední čtyři číslice tvého mobilního čísla]
        Wifi: [heslo]
        Domácí příručka: [odkaz nebo pokyny]“

          5.  Co podniknout

          Pokud jde o aktivity, hostitelé mají znalosti, se kterými nemůže soupeřit žádný průvodce. Heather ze Stowe ve Vermontu radí mít připravený seznam „Aktivit do deštivého počasí“ a „Populární rezervace“. Sally do svých doporučení vkládá špetku humoru:

          „Páni, [jméno hosta], jedna z těchto aktivit se Vám bude určitě líbit:
          [Skvělé túry v okolí]
          [Nenáročné túry]
          [Túry pro ambicióznější]
          [Místa, kde se cestou můžeš dobře najíst]
          [Co by chtěli vědět maratonci]
          [Aktivity pro svatební hosty]“

            6. Spal/a jsi dobře?

            Po první noci hostitelé doporučují poslat další uvítací zprávu s dotazem, zda je vše v pořádku. „Je to velmi důležité,“ říká Ionnis. „Pokud zůstanou déle, posílám jim zprávu každé dva nebo tři dny.“ Například:

            „Dobré ráno, [jméno hosta],
            spal/a jsi dobře? Doufáme, že je tvůj pobyt příjemný. Dej nám prosím vědět, zda je všechno v pořádku nebo něco nepotřebuješ.
            P. S. Tady je odkaz na nejbližší pláž u našeho domu.“

              7. Odjezd

              „Jedna z [uložených zpráv], která mi připadá užitečná, je ta, kterou hostům posílám den před koncem pobytu, abych jim připomněla čas odjezdu,“ říká Kate Mary z Kyjeva na Ukrajině. Tady je několik dalších podrobností, které svým hostům ráda připomíná:

              „Ahoj [jméno hosta],
              vážně to tak rychle uteklo? Jsme smutní, že už odcházíš. Rádi bychom ti připomenuli pokyny k odjezdu:
              Čas odjezdu: Zítra v [čas odjezdu]
              Pokyny k trase: [na letiště, přístav nebo čísla potvrzení jiného způsobu dopravy]
              Nezapomeň zamknout dveře. Děkujeme za tvůj pobyt a těšíme se na tvoji příští návštěvu!“

                8.  Děkujeme, že jsi byl/a tak skvělým hostem

                „Někdy si říkám, jestli se hosté nebojí, že obdrželi špatné hodnocení, když je napíšu příliš brzo po jejich odjezdu. Doufám, že [podobné poděkování] tyto obavy zmírní a povzbudí je, aby na oplátku taky napsali hodnocení,“ říká Heather.

                • „Dobrý den,[jméno hosta],
                  děkujeme, že jste si pro svůj pobyt ve [městě] vybral/a náš domov. Doufáme, že jste měli 5hvězdičkový pobyt a dostali jste se domů bez potíží. Až se doma opět zabydlíte, ohodnoťte svůj pobyt.
                • „Dobrý den, [jméno hosta],
                  chtěli bychom Vám připomenout, abys ohodnotil/a svůj pobyt v našem domově. Ještě jednou děkujeme, že jste si vybral/a náš domov. Doufáme, že jste se bez problémů dostal/a domů.“

                Informace obsažené v tomto článku se mohly od jeho zveřejnění změnit.

                Airbnb
                12. Pro 2018
                Bylo to užitečné?