Přeskočit na obsah
    Postupuj kupředu k navrhovaným výsledkům
    Skvělá komunikace je klíčem k úspěchu hostitelství

    Skvělá komunikace je klíčem k úspěchu hostitelství

    Hosté budou spokojení, když budeš reagovat včas a když s nimi budeš v kontaktu.
    Od Airbnb dne 14. Úno 2020
    4minutové čtení

    Hlavní témata

    • Komunikujte jasně, rychle a často

    • Využívejte nástroje Airbnb: Stáhněte si aplikaci Airbnb, používejte předem uložené zprávy, přidejte pokyny k příjezdu, domácí příručku a průvodce

    • Klíčové komunikační okamžiky: 1) dotazy na rezervaci 2) po provedení rezervace 3) 24 hodin před příjezdem 4) po příjezdu 5) 24 hodin před odjezdem

    Dobrá komunikace je základ pro pozitivní zážitek hosta. Jako hostitel můžete hostům hodně pomoci užít si skvělý pobyt (a podpořit dobrá hodnocení) tím, že budete komunikovat jasně a rychle od okamžiku, kdy hosté vyjádří zájem o vaši nabídku, až do doby, kdy opustí vaše ubytování. Na následujících řádcích se zkušení hostitelé podělí o své strategie pro zajištění úspěchu.

    Tipy na skvělou komunikaci:

    Buď upřímný/á: Hostitel Abhay ze San Franciska říká, že je vždy upřímný ohledně výhod i zvláštností svého ubytování, protože nechce žádná překvapení a ví, že jeho hosté také ne. Například je upřimný v tom, že vlastní velkého psa, který líná, a že pronajímá dva pokoje ve svém domě, takže v něm mohou být i další hosté. „Záměrem je nastavit ta správná očekávání, abyste mohli poskytnout příjemnou zkušenost.“

    Buďte k dispozici: Hosté chtějí vědět, že vás mohou kontaktovat, když budou něco potřebovat. Zkušení hostitelé zůstávají v kontaktu po celou dobu pobytu pomocí zpráv v aplikaci Airbnb. „Udělám si vždy čas na to, abych na dotazy okamžitě odpověděl,“ říká hostitel Chris z Clevelandu. „Pokud je někde něco potřeba opravit, řešíme to okamžitě.“

    Pečujte o hosty: Malé projevy laskavosti mohou pobyt zpříjemnit vám i vašim hostům. „Je radost být milý k lidem, i cizincům, které jste nikdy nepotkali, i když se jen snažíte uspokojit všechny jejich potřeby,“ říká Abhay. Pokud nastane problém, hosté často říkají, že nejdůležitější je, jak jejich hostitelé zareagují.

    Využívejte technologie: Stáhněte si aplikaci Airbnb, abyste mohli komunikovat i za pochodu. Komunikace v aplikaci vás také pomáhá chránit, protože všechny konverzace jsou zaznamenány pro případ, že je budete potřebovat při jednání se zákaznickým servisem. Zároveň v nich lze snadno nalézt důležité informace o hostech. Přesto mnoho hostitelů a hostů oceňuje pohodlí textových zpráv, což je skvělý způsob, jak se rychle spojit, zejména v oblastech, kde je problém s připojením.

    Důležité okamžiky pro komunikaci s hosty

    Fáze podání žádosti: Když hosté vyjádří zájem o tvoji nabídku, je důležité, abys reagoval/a rychle. „Snažím se, aby hosté odjížděli se zkušeností, kterou bych sám chtěl, kdybych cestoval,“ říká Abhay. „Proto se snažím odpovídat hned.“ Rychlé odpovědi jsou důležité nejen proto, aby byli hosté šťastní, je to také jedno z kritérií, aby ses mohl/a stát Superhostitelem. Proto nezapomeň na dotazy všech hostů odpovídat do 24 hodin přijetím, zamítnutím nebo odesláním zprávy. Máš pocit, že odpovídáš hostům stále na ty stejné otázky? Ušetři čas a vytvoř si šablony zpráv s odpověďmi na nejčastější otázky.

    Brzy po rezervaci: Hosté oceňují, když jim hostitelé pošlou zprávu s poděkováním za rezervaci. Je to také příležitost, aby ses zeptal/a na důležité otázky, jako je účel jejich cesty a kdo s nimi přicestuje.

    Záměrem je nastavit ta správná očekávání, aby hosté měli opravdu dobrou zkušenost.
    Abhay,
    San Francisko

    Před příjezdem: Nejnáročnější částí jakékoliv cesty je většinou dostat se až na místo, takže jasný popis trasy je klíčem k zajištění bezproblémového příjezdu hostů. Můžeš využít funkci Pokyny k příjezdu na Airbnb a  poskytnout všechny potřebné informace pro přístup do ubytování. Hosté obdrží pokyny k příjezdu automaticky několik dní před plánovaným příjezdem, takže si nebudeš muset pamatovat, že máš poslat stejné informace pro každou jednotlivou rezervaci.

    Při příjezdu: Zkušení hostitelé se ozvou krátce po příjezdu hostů, aby se ujistili, že je vše v pořádku a hosty ubezpečili, že jsou jim, v případě potřeby, k dispozici. Pokud nebudeš přítomen/přítomna osobně, abys hosty provedl/a, ujisti se, že mají přístup k domácí příručce, která by měla obsahovat informace, které jsou pro tvé ubytování jedinečné – například jak používat zábavní systém, klimatizaci, krb nebo cokoliv jiného, co jim pomůže si pobyt užít.

    Po první noci pobytu: Mnoho hostitelů říká, že během pobytu rádi zůstávají s hosty v kontaktu. Je užitečné být proaktivní a ptát se, jestli je všechno v pořádku.

    Před odjezdem: Je užitečné hostům připomenout, kdy mají ubytování opustit, kde mají nechat klíč a co mají před odjezdem udělat, například vynést koš. Abys hostům usnadnil/a odjezd, můžeš se jich zeptat, zda nemají nějaké dotazy ohledně dopravy – například nejlepší způsob, jak se dostat na letiště.

    Po odjezdu: Někteří hostitelé rádi posílají hostům zprávu, aby jim poděkovali za pobyt. Je dobré hosty ohodnotit co nejdříve, což je podněcuje k tomu, aby ti také napsali hodnocení, dokud mají všechny podrobnosti o svém skvělém pobytu stále čerstvě v paměti.

    Hlavní témata

    • Komunikujte jasně, rychle a často

    • Využívejte nástroje Airbnb: Stáhněte si aplikaci Airbnb, používejte předem uložené zprávy, přidejte pokyny k příjezdu, domácí příručku a průvodce

    • Klíčové komunikační okamžiky: 1) dotazy na rezervaci 2) po provedení rezervace 3) 24 hodin před příjezdem 4) po příjezdu 5) 24 hodin před odjezdem

    Airbnb
    14. Úno 2020
    Bylo to užitečné?