Jak přivítat první hosty na Airbnb
Hlavní témata
Přidejte aktuální pokyny pro příjezd, aby vše proběhlo hladce
Buďte hostům k dispozici a udržujte své ubytování v čistotě
Myslete na začlenění – jde o nepostradatelnou součást úspěšného hostitelství
Před příjezdem prvních hostů můžete být trošku nervózní. Ale žádný strach. Kryjeme vám záda na každém kroku. Chcete vytvořit skvělý zážitek pro své první i všechny další hosty? Prohlédněte si tohoto průvodce s pěti kroky.
Krok 1: Komunikuj včas a často
Uvítání hostů začíná ještě před tím, než projdou dveřmi. Rychlými reakcemi na zprávy dáváte hostům najevo, že vám na jejich potřebách záleží.
Taková včasná komunikace je rovněž dobrou příležitostí k ujasnění vzájemných očekávání. Pár užitečných tipů:
- Buďte upřímní. Hosté mohli v popisu nabídky přehlédnout důležité informace. Pokud budete s hosty vy, vaše rodina, ostatní hosté nebo domácí mazlíčci ubytování sdílet, je vhodné jim to připomenout.
- Buďte zvědaví. Dveře k začlenění můžete otevřít i tak, když se hostů zeptáte: „Co byste potřebovali, abyste se u nás cítili příjemně a vítáni?“
- Odpovídejte jednoduchým způsobem. Hostům můžete psát z domu nebo za pochodu přes zprávy na Airbnb nebo v aplikaci.
- Myslete dopředu. Pokud očekáváte, že budete podobné informace posílat více hostům, využijte naše nástroje pro zasílání zpráv a ušetřete čas.
Krok 2: Usnadněte hostům příjezd
Na nejčastěji kladené otázky hostů můžete odpovědět vyplněním všech polí v sekci Informace pro hosty na kartě Nabídky, kde můžete uvést trasu do vašeho ubytování, pokyny k příjezdu a instrukce k wifi. Tyto informace uvidí hosté na kartě Pobyty 48 hodin před příjezdem.
Hosté – zejména ti z historicky marginalizovaných komunit – se nám svěřili, že jim může pobyt zpříjemnit samoobslužný proces ubytování. Pokud ale budete poblíž, můžete se hostů zeptat, jestli raději neupřednostňují osobní přivítání.
Krok 3: Udržujte čistotu a pořádek
Když si hosté rezervují ubytování na Airbnb, očekávají, že na ně bude čekat čisté ubytování. Pokud najdou v ložnici chomáčky prachu nebo drobky v kuchyni, může to být vše, co si z vašeho ubytování zapamatují.
Najít někde cizí vlasy dokáže zkazit náladu, proto nezapomeňte věnovat velkou pozornost místům, která jsou k tomu obzvláště náchylná, jako jsou prostěradla, ručníky, podlahy a koupelny. A když budete mít v ubytování spoustu osobních věcí, může to působit neútulně. Snažte se je raději uložit do skříně nebo podobného prostoru.
Krok č. 4: Předvídejte potřeby hostů
Každý host je jiný, ale většina z nich očekává, že budou mít k určitým věcem a informacím okamžitý přístup. Zvažte, že:
- Zásobíte své ubytování základním vybavením, včetně ručníků, povlečení, mýdla a toaletního papíru
- Aktualizujete domácí příručku, aby měli hosté důležité informace o ubytování – třeba o místnostech, kam mají zákaz vstupu, instrukce k wifi atd.
- Vytvoříte průvodce s vašimi oblíbenými restauracemi, obchody s potravinami, kavárnami a dalšími místy
- Budete k dispozici prostřednictvím sms zpráv, telefonu nebo e-mailu pro případ, že by se něco pokazilo
- Připravíte telefonní čísla klíčových osob, jako jsou instalatér, údržbář, poskytovatel internetu a kabelovky nebo sousedé
Krok č. 5: Psaní a získávání hodnocení
Jakmile hosté odjedou, budou mít možnost napsat hodnocení vašeho ubytování. Jsou to právě ta první hodnocení, která jsou pro úspěch na Airbnb stěžejní. Průměrné hvězdičkové hodnocení se u nabídky objeví po obdržení tří hodnocení a může ovlivnit vaše umístění ve výsledcích vyhledávání.
Budete mít také možnost ohodnotit hosty. Proces hodnocení pomáhá budovat důvěru pro hosty i hostitele, což vytváří základ pro celou komunitu Airbnb. Buďte upřímní, uctiví a při hodnocení všech hostů se řiďte stejnými standardy.Hlavní témata
Přidejte aktuální pokyny pro příjezd, aby vše proběhlo hladce
Buďte hostům k dispozici a udržujte své ubytování v čistotě
Myslete na začlenění – jde o nepostradatelnou součást úspěšného hostitelství