Tři způsoby, jak přilákat víc hostů
Pokud budete flexibilnější, vaše nabídka se objeví ve více výsledcích vyhledávání. Oslovte co nejvíc hostů rozšířením obslužné oblasti a poskytnutím většího cenového rozpětí a širší pracovní doby.
Správa dostupnosti
Nezapomeňte přidat všechny časy, kdy můžete hostit. Při úpravě dostupnosti přidejte pracovní dobu a vyberte okno dostupnosti. Hosté najdou jen služby, které splňují obě podmínky.
Na kartě Nabídky:
- Nastavte si pracovní dobu. Jsou to dostupné hodiny, během nichž si hosté můžou vaši službu zarezervovat. U každé nabídky můžete pracovní dobu nastavit stejně, nebo použít u každé jinou. Zvažte, ve kterých časech a dnech je nejvyšší poptávka. Například u osobních trenérů to může být ráno a u soukromých šéfkuchařů večer.
- Zadejte okno dostupnosti. Vyberte, jestli si hosté můžou službu rezervovat 3, 6, 9, 12 nebo 24 měsíců dopředu. U každé nabídky služeb si to můžete nastavit jinak.
V kalendáři:
- Upřesněte svou dostupnost. Můžete přidat hodiny mimo svou běžnou pracovní dobu a zablokovat časy, kdy pracovat nemůžete. Jakýkoliv zablokovaný čas platí pro všechny nabídky.
- Synchronizujte kalendáře. Propojte své kalendáře Airbnb a Google. Každá událost v kalendáři Google automaticky zablokuje daný čas v kalendáři Airbnb.
Jakmile budete mít nabídku hotovou, podívejte se na její náhled, ověřte si dostupnost a uvidíte ji očima hostů.
Konkurenceschopná cena
Aby byla vaše nabídka konkurenceschopná a přilákala víc hostů, je dobré nabídnout alespoň tři varianty: se zaváděcí, standardní a prémiovou cenou. Různé cenové úrovně vám můžou přinést víc výdělků a hodnocení. Hosté jsou například obvykle ochotni zaplatit 52 až 95 USD za tříchodové menu, 54 až 96 USD za wellness proceduru nebo 46 až 75 USD za focení.*
- Nabídněte variantu se zaváděcí cenou. Hosté ve výsledcích vyhledávání uvidí vaši nejlevnější nabídku. Zaváděcí nabídka služeb může přilákat nové hosty a vzbudit zájem o další nabídky.
- Poskytujte vlastní nabídky.Než si host zamluví rezervaci, pošlete mu na kartě Zprávy vlastní nabídku s žádostí o platbu. Pokud například nabízíte osobní trénink, host se může zeptat, jestli můžete ráno nebo jestli můžete dojet i mimo obslužnou oblast.
- Upravte nabídku na míru. Jakmile host udělá rezervaci, na kartě Zprávy mu můžete poslat i změnu ceny. Host například může žádat o úpravu nabídky tím, že chce k manikúře bílé špičky nebo že chce do jídla začlenit konkrétní ingredience.
- Přidejte minimální cenu. Pokud účtujete cenu za hosta, můžete si nastavit minimální cenu za rezervaci. To se hodí u služeb, kde jsou běžné skupiny, jako je catering nebo připravené pokrmy. Pokud si například host chce rezervovat nabídku za 50 USD pro 2 hosty a vaše minimum je 120 USD, bude muset zaplatit 120 USD.
- Nabídněte slevy. Můžete přidat časově omezené slevy, slevy za brzkou rezervaci a slevy pro velké skupiny a motivovat tak hosty k rezervacím. Když uplatníte slevu, hosté uvidí původní cenu ve výsledcích vyhledávání a u nabídky ubytování přeškrtnutou.
Rozšíření obslužné oblasti
Promyslete, jestli budete za hosty dojíždět, jestli hosté budou dojíždět za vámi, nebo obojí. Když budou hosté dojíždět za vámi, mějte na paměti, že vás najdou pouze tehdy, pokud budou hledat služby ve vašem okolí.
Pokud dojíždíte za hosty:
- Zvažte svou obslužnou oblast. Abyste se objevili ve více výsledcích vyhledávání, nezapomeňte do své obslužné oblasti zahrnout všechna města, čtvrti nebo PSČ, kam dokážete dojíždět.
- Uveďte případnou flexibilitu. V popisu nabídky můžete zmínit oblasti, do kterých jste ochotni občas zajet, nebo že se na vás hosté můžou obrátit, i když jsou mimo vaši obslužnou oblast.
Když hosté dojíždí za vámi:
- Ověřte svou adresu. Hosté, kteří si vaši nabídku budou prohlížet, uvidí, jak daleko to k vám mají a jak dlouho jim zabere cesta.
- Uveďte název své firmy.Díky tomu vás hosté snáz najdou, až dorazí.
- Přidejte profesionální fotky. Ať už hostíte v lázních, posilovně, salonu nebo kdekoliv jinde, fotky vašeho místa jsou odrazem kvality vašich služeb a hosté vás díky nim najdou.
*Na základě online průzkumu z března 2025, kterého se zúčastnilo více než 700 hostů Airbnb a potenciálních nových zákazníků v USA.
Uživatelská zkušenost se může lišit podle lokality. Informace obsažené v tomto článku se mohly od jeho zveřejnění změnit.


