Přeskočit na obsah
    Postupuj kupředu k navrhovaným výsledkům

    Jak vytvořit příběh

    Superhostitelé Tereasa a David ti prozradí své strategie vyprávění příběhů.
    Od Airbnb dne 20. Lis 2019
    8minutové čtení

    Hlavní témata

    • Nalezení, zpracování a sdílení tvého příběhu je způsob, jak navázat kontakt s hosty

    • Zamyslete se nad zážitky ve svém domově nebo v okolí, které hosté nikde jinde nezískají

    • Rozvíjejte přítomnost svého domova na sociálních sítích

    • Každou překážku berte jako příležitost k rozvoji a růstu

    Superhostitelé Tereasa a David něco ví o síle příběhů. Jako rodiče, památkáři, kreativní režiséři, úspěšní autoři a majitelé tábora Wandawega v Elkhornu ve Wisconsinu v průběhu času zjistili, jak příběhy dovedou sbližovat. „Když jsme začali poprvé mluvit a psát o historii našeho tábora, který ve 20. letech sloužil jako ilegální bar, shromáždiště, nevěstinec a letní tábor pro lotyšskou uprchlickou komunitu, a o našem spojení s tímto místem, zjistili jsme, že naše příběhy lidi opravdu oslovují,“ říká Tereasa.

    Uvádějí také několik moudrých rad, které ti pomohou s tvorbou příběhu pro tvůj vlastní domov.

    Superhostitelé Tereasa a David sdílejí své tipy, jak využít sílu příběhů.

    1. Najděte své lákadlo

    Tereasa: „I když vaše ubytování není sto let starý prohibiční bar, vždy můžete najít příběh, který si ostatní rádi vyslechnou. Abyste našli ten váš, začněte pátrat:

    • Jaká je historie vašeho domova?
    • Jaké zážitky jsou pro vaše město unikátní a hosté je nenajdou nikde jinde?
    • Jaké zajímavosti můžete považovat za samozřejmost?

    Udělejte průzkum a informace přidejte ke své nabídce.“

    David: „V nabídce ubytování toho můžete sdílet mnohem více než počet ložnic a koupelen. Lidé chtějí vědět, kam si mohou zajít na perfektní šálek kávy, chtějí znát vaše oblíbená místa. Prozraďte jim proto, čím bude jejich zkušenost jedinečná. Hosté hledají spojení a důvod k emocionální angažovanosti. Příběhy nám pomáhají toto spojení navázat.“

    2. Nesnažte se působit dokonale

    David: „Velmi brzy jsme zjistili, že lidé musí okamžitě vědět, co je čeká. Může se totiž stát, že by jinak byli zklamaní, a to určitě nechceme. Tak jsme vytvořili manifest nízkých očekávání. Je to hravý způsob, jak představit venkovský táborový život. Lidé teď vědí, co je čeká – například nepříjemní brouci, lesní tvorové a žádná klimatizace. Pokud potřebujete povlečení z egyptské bavlny nebo moderní vybavení, je možné, že tohle ubytování pro vás nebude to pravé.“

    Tereasa: „Snažíme se nic nepředstírat. Odráží se to i v jazyku, který používáme k popisu našeho ubytování. Rozhodli jsme se být k lidem upřímní. Použili jsme tón, který je vtipný, ale zároveň naprosto upřímný. Hyperbola je u nás posunuta až na samou hranu, a to je to, co určuje náš smysl pro humor a dělá nás přístupnějšími. Nemusíte být copywriter, abyste působili přístupně – své ubytování můžete popsat s opravdovou pokorou.“

    David: „Když surfuju na Airbnb, líbí se mi, když se projeví něčí osobnost ve způsobu, jakým popisuje své ubytování. Zvlášť, když budeme sdílet prostor, chci vědět, že má smysl pro humor a že je to někdo, s kým bych chtěl trávit čas. Neslibujte mi hory doly. Nesnažte se předstírat, že jste nejlepší na světě. Buďte upřímní, pravdomluvní a zábavní, protože lidé se u vás chtějí cítit příjemně.“

    3. Sociální sítě jsou jasná volba

    Tereasa: „Abyste zvýšili zájem a počet rezervací, rozvíjejte přítomnost svého domova na sociálních sítích. Většina lidí nás nejdřív najde právě tam. Někteří narazí na naše snímky, jiní zase objeví náš profil na Instagramu – je to opravdu skvělý způsob, jak najít zájemce a ukázat jim možnosti, které na ně v táboře čekají. Pár tipů:

      • Zkuste se podělit o životní příběhy, které dokáží upoutat. Nálada fotky dokáže zázraky – kniha u postele, horký šálek kávy a výhled z okna.
      • Dobrá stylistická úprava a dobrá fotografie jsou důležitým hnacím motorem pro vizuální vyprávění příběhů. Snažte se, ať je (příběh) strhující a krásný!“

      David: „Nedokážu ani spočítat, kolik návštěvníků našeho kempu mi už řeklo, že zahlédli fotku na Instagramu a okamžitě se sem chtěli rozběhnout, aby zdejší atmosféru zažili na vlastní kůži. Z Instagramu se stává takový seznam momentů a také vizuální ochutnávka toho, co vaše ubytování nabízí. Už jen tohle může často stačit k tomu, abyste získali více rezervací.“

      Nesnažte se předstírat, že jste nejlepší na světě. Vsaďte raději na upřímnost, pravdomluvnost a vtip.
      David,
      Elkhorn, Wisconsin

      4. Nepřestávejte „padat vzhůru“

      David: „Zpočátku jsme dělali spoustu chyb. Naučili jsme se přijímat to, čemu říkáme „padání vzhůru“ a jakási chaotičnost života. Při vyprávění příběhů jsme například zjistili, že existuje něco jako nadměrná sdílnost. I když lidé rádi slyší o bordelmamá, mafii a vraždách, nemusejí chtít vědět, kde přesně se to stalo – obzvlášť, když na tom místě budou spát. Postupem času zjistíte, co funguje, co ne a co vaše publikum oslovuje.“

      Tereasa: „Padat vzhůru pro nás znamená brát každou překážku jako příležitost k osobnímu růstu. Člověk se tak nejvíc naučí.“

      5. Podělte se o tu svou cestu

      Tereasa: „Když jsme začali hostit, měla jsem obrovský strach sdílet naše fotky před rekonstrukcí. Myslela jsem, že u nás nikdo nebude chtít bydlet, protože to vypadalo příšerně. Ale nakonec získaly fotky „před a po“ nejvíce reakcí.

      David: „Lidé reagují na upřímnost. Chtějí vidět vývoj. Chtějí navázat osobnější vztah – nebojte se s nimi podělit o kousek vlastního příběhu. Buďte upřímní a povyprávějte svůj vlastní příběh.“

      Hlavní témata

      • Nalezení, zpracování a sdílení tvého příběhu je způsob, jak navázat kontakt s hosty

      • Zamyslete se nad zážitky ve svém domově nebo v okolí, které hosté nikde jinde nezískají

      • Rozvíjejte přítomnost svého domova na sociálních sítích

      • Každou překážku berte jako příležitost k rozvoji a růstu

      Airbnb
      20. Lis 2019
      Bylo to užitečné?