Návrhy se zobrazí po zadání do vyhledávacího pole. Návrhy k vyhledání můžeš procházet šipkami nahoru a dolů. Pro výběr použij enter. Pokud vybereš frázi, odešle se k vyhledání celá fráze. Jestliže se jedná o odkaz, prohlížeč přejde na danou stránku.
Návody
Hostitel

Vytvoř naplánované zprávy a posílej je hostům automaticky

Want better communication with less effort? Use scheduled messages to save time by automatically sending messages based on triggers like a new reservation, check-in, or check-out.

Personalizing templates with shortcodes

The templates can be personalized with shortcodes, which are placeholders you can choose that automatically fill in guest, reservation, and listing details. You can access shortcodes through a drop-down menu when you compose a message. You’ll also have to add the corresponding information for each shortcode in your listings, such as check-in and checkout times, or else the shortcode will display as unavailable in the message.

Scheduled messages

Common use cases for scheduled messaging and shortcodes (indicated in bold) include:

Sending a thank you message shortly after booking

  • Dear guest first name, thank you for confirming your reservation
  • I am excited to welcome you on check-in date on or after our check-in time, which is check-in time
  • As a reminder, here are our house rules: house rules

Sending a check-in reminder a couple days before the trip starts

  • The listing is at address and here are the directions: directions
  • The wifi network is called wifi name and the password is wifi password
  • Let me know if you need any advice about city

Sending a checkout reminder the morning before the trip ends

  • Quick reminder that checkout is tomorrow (checkout date) any time before checkout time
  • As a reminder, your confirmation code is confirmation code

Shortcodes

The full list of shortcodes includes:

  • Guest’s first name
  • Guest’s last name
  • Guest’s phone number
  • Check-in date
  • Check-in time
  • Checkout date
  • Checkout time
  • Total trip price
  • Average nightly price
  • Cleaning fee
  • Listing name
  • Listing address
  • Listing city
  • Wi-fi name
  • Wi-fi password
  • Confirmation code
  • Directions
  • Check-in Instructions
  • House Rules
  • House Manual
  • Guidebook
  • Getting around
  • Guest Access
  • Guest Interaction
  • Guest city
  • Guest country
  • Neighborhood
  • Number of guests
  • Number of nights
  • Number of bathrooms
  • Number of bedrooms
  • Number of beds
  • Primary host first name
  • Primary host last name

You can always choose to skip, customize, or send messages early, and you’ll be able to review a full timeline of every message sent for each reservation.

If you want to send these templates manually instead of automatically, learn more about quick replies.

Vytvoření naplánované zprávy

Když u nabídky vytvoříš a naplánuješ zprávu, bude použita u aktuálních a nadcházejících rezervací. Naplánované zprávy jsou odesílány v časovém pásmu nabídky. Současně platí, že nastavení jazyka šablony ovlivňuje způsob překladu zkratkových kódů.

Jak vytvořit naplánované zprávy na stolním počítači

  1. Klikni na Zprávy a pak na Menu
  2. V sekci Nastavení klikni na Naplánované zprávy
  3. Klikni na + Nová zpráva
  4. Zadej název k identifikaci šablony
  5. Napiš zprávu a přizpůsob ji vložením zkratkových kódů
  6. Nastavení jazyka uprav tak, aby odpovídalo jazyku zprávy
  7. Vyber Nabídky, u kterých má být zpráva použita
  8. Vyber akci, která bude tuto zprávu spouštět: Potvrzení rezervace, Příjezd nebo Odjezd
  9. Vyber čas, kdy se má zpráva před nebo po spouštěcí události odeslat
  10. Klikni na Uložit


Messages won’t be scheduled for last minute bookings or short stays where the trigger time is greater or equal to the lead time.

  • If a trigger is set for 2 days before checkout, but the stay is only 1 or 2 days long, the schedule will be skipped.
  • If a trigger is set for 1 day before check-in, but the booking is made last minute the day before check-in, the schedule will be skipped.

Úprava naplánované zprávy

Jak upravit naplánované zprávy na stolním počítači

  1. Klikni na Zprávy a pak na Menu
  2. V sekci Nastavení klikni na Naplánované zprávy
  3. Klikni na šablonu, kterou chceš upravit
  4. Změň, co potřebuješ, a klikni na Uložit

Kontrola naplánovaných zpráv pro konkrétního hosta

Odeslané a nadcházející naplánované zprávy si můžeš projít ve vláknu zpráv s hostem a v dialogovém okně vlákna naplánovaných zpráv.

Jak zkontrolovat naplánované zprávy na stolním počítači

  1. Klikni na Zprávy a vyber vlákno zpráv s hostem
  2. Vedle pole pro psaní zpráv klikni na ikonu naplánovaných zpráv s hodinami


You’ll get a list of all scheduled messages that have been sent or skipped, as well as messages that will be sent in the future. If a guest has multiple reservations, each reservation’s timeline is collapsible.

Před odesláním můžeš v naplánované zprávě udělat změny

Před odesláním nadcházející naplánované zprávy můžeš provést následující: vynechat ji, odeslat ji dřív nebo upravit její obsah – beze změny šablony.

Jak si zkontrolovat naplánovanou zprávu na stolním počítači

  1. Klikni na Zprávy a vyber vlákno zpráv s hostem
  2. Vedle pole pro psaní zpráv klikni na ikonu naplánovaných zpráv
  3. Vyber zprávu, kterou chceš Upravit, případně klikni na Vynechat nebo Odeslat hned

Odstranění naplánované zprávy u nabídky ubytování

Jak smazat naplánované zprávy na stolním počítači

  1. Klikni na Zprávy a pak na Menu
  2. V sekci Nastavení klikni na Naplánované zprávy
  3. Klikni na šablonu, u které chceš odstranit nabídku
  4. Jdi na Nabídky a klikni na Upravit
  5. Zruš výběr nabídek a klikni na Uložit


Smazání naplánované zprávy u všech nabídek

Smazáním šablony odstraníš všechny budoucí neodeslané naplánované zprávy u všech nabídek, které šablonu využívají.

Jak smazat naplánované zprávy na stolním počítači

  1. Klikni na Zprávy a pak na Menu
  2. V sekci Nastavení klikni na Naplánované zprávy
  3. Vyber šablonu, kterou chceš odstranit
  4. Sjeď dolů a až ji najdeš, klikni na Smazat šablonu

Hosting with a team or co-host

If you host with a team, team members with guest management permissions will share the same set of scheduled messages, and all messages will be sent from the team owner. Any of the team members will be able to skip and edit upcoming scheduled messages, and create new templates that can be used by the team. Any saved messages you previously created will now be accessible in your team’s shared messages.

If you host with a co-host, your co-host can access your scheduled message history and upcoming message list from each conversation’s message thread, and will be able to skip and edit upcoming scheduled messages. Your co-host will also be able to apply their own templates to your listing, but they won’t be able to view or edit your templates.

Pomohl ti tento článek?

Související články

  • Hostitel

    Vytvoření a odeslání rychlých odpovědí hostům

    Hostitelé si můžou vytvářet šablony rychlých odpovědí personalizované pomocí zkratkových kódů, které dynamicky vyplňují informace o hostu, r…
  • Hostitel

    Potvrzení vybavení

    Pro hosty je ubytování lákavější, když jsou podrobnosti nabídky přesné a budí profesionální dojem.
  • Hostitel

    Co jsou to šablony úkolů?

    Šablony úloh umožňují nastavit kontrolní seznam kroků a předdefinovat nastavení úloh, které můžeš využít při jejich vytváření v budoucnu.
Nech si poradit s rezervací, účtem a podobně.
Přihlásit se nebo se zaregistrovat