Přeskočit na obsah
    Postupuj kupředu k navrhovaným výsledkům
    Odpovědi na vaše dotazy ohledně hostitelství v souvislosti s COVID-19

    Odpovědi na vaše dotazy ohledně hostitelství v souvislosti s COVID-19

    Zjistěte, co pro vás znamenají naše storno podmínky a nové programy.
    Od Airbnb dne 5. Bře 2020
    5minutové čtení

    Aktualizováno 13. května 2020

    Víme, že kolem COVID-19 a ohledně toho, zda ovlivní vás a vaše podnikání, panuje velká nejistota. Abychom pomohli naší globální komunitě, sledujeme vaše otázky a na některé z nich odpovídáme zde. Tuto stránku budeme aktualizovat vždy, když se situace vyvine a jakmile bude k dispozici více informací.

    Co patří mezi podmínky polehčujících okolností a které rezervace jsou způsobilé?
    Podmínky polehčujících okolností Airbnb nabízejí hostům i hostitelům možnost zrušit rezervaci bez sankcí v případech, kdy jsou postiženi vážnou nemocí nebo zraněním, přírodní katastrofou, cestovními omezeními nebo jinými nepředvídatelnými událostmi. V reakci na prohlášení Světové zdravotnické organizace (WHO) o pandemii COVID-19 se tyto podmínky mohou vztahovat na oprávněné* rezervace zamluvené nejpozději 14. března. Nejnovější informace o těchto podmínkách, včetně způsobilých termínů a lokalit, najdete v našem článku Centra nápovědy – doporučujeme se sem vracet jednou za dva týdny kvůli aktualizacím.

    *Toto se netýká vnitrostátních cest v pevninské Číně. Další informace najdete zde. Na rezervace z programu Airbnb Luxe se vztahují Podmínky odškodnění hosta programu Airbnb Luxe.

    Co dělá Airbnb pro minimalizaci dopadu zrušených rezervací na hostitele?
    Investujeme částku 250 milionů USD, která zčásti pokryje výdaje hostitelů spojené s rušením rezervací v důsledku COVID-19. U rezervací zrušených oprávněně a v souladu s našimi podmínkami polehčujících okolností vám vyplatíme 25 % z částky, kterou byste jinak obdrželi za zrušení rezervace na základě svých storno podmínek. Pokud byste například na základě těchto storno podmínek obdrželi částku 400 USD, zaplatíme vám 25 % z této částky – tedy 100 USD.

    Připomínáme, že finanční podpora se bude vztahovat pouze na zrušené rezervace zamluvené před 15. březnem a s datem příjezdu mezi 14. březnem a 31. květnem. Více informací najdete na stránce Airbnb.com/250MSsupport. Můžete také přejít na palubovku rezervací, kde najdete podrobnosti zrušených rezervací, včetně informací o finanční podpoře.

    Proč nemají hostitelé v pevninské Číně nárok na platby z fondu ve výši 250 milionů USD?
    Vzhledem k tomu, že je naše podnikání v pevninské Číně strukturováno nezávisle, vyhradili jsme samostatný fond podpory ve výši 10 milionů USD pro přímou podporu naší komunity v této oblasti.

    Můj host právě zrušil rezervaci. Co bude teď?
    Víme, že rušení rezervací může být nepříjemné, i když k nim dochází z pochopitelných důvodů. Pamatujte, že hosté, kteří zruší rezervaci v souladu s podmínkami polehčujících okolností, byli sami postiženi a zrušením rezervace pomáhají chránit spokojenost celé naší komunity. Pokud vám hosté zruší rezervaci v souladu s těmito podmínkami, budou mít možnost získat plnou finanční náhradu nebo cestovní kredit Airbnb (v lokalitách, kde je poskytován). O zrušení vás automaticky informujeme a také vám zrušíme termín v kalendáři, abyste mohli ubytovat jiné hosty. Za zrušení nebudeme vybírat žádné poplatky.

    Co mám dělat, když nechci ubytovat hosta?
    Pokud máte obavy ubytovat hosta v těchto nejistých časech, chápeme vás. Než rezervaci zrušíte, mějte prosím na paměti, že Airbnb prosazuje nediskriminační zásady. Nezapomeňte jednat s každým cestovatelem s respektem a porozuměním, což znamená ujistit se, že každá rezervace — a rozhodnutí o zrušení rezervace — odpovídá vždy stejným standardům. Shromáždili jsme soubor pokynů a otázek, které vám mohou pomoci získat potřebné informace.

    Mohu udělat něco, co minimalizuje dopad na mé podnikání v hostitelství?
    I když se mnoho cestovatelů rozhodlo v této nejisté době zůstat v bezpečí domova, někteří stále zvažují místní pobyty a budoucí cestování. Abychom vyhověli potřebám těchto hostů, snažíme se je upozornit na nabídky s flexibilními storno podmínkami. Také jsme dali dohromady několik tipů, které pomohou minimalizovat dopad COVID-19 na vaše podnikání v hostitelství, a budeme dále pracovat na způsobech, jak vás v tomto složitém období podpořit.

    Jak Airbnb podpoří hostitele, kteří nabízejí flexibilnější pobyty?
    Vyvinuli jsme sadu nástrojů a programů, které pomáhají hostitelům i hostům zvládat nejistotu a podporují flexibilnější plánování cest.

    • Pomocí nového filtru jsme usnadnili vyhledávání nabídek s flexibilními storno podmínkami.
    • Zavádíme také nástroj, který hostitelům usnadní vracení peněz hostům, kteří musí rezervace rušit.

    Zjistěte více o nabízení flexibilních zrušení rezervací

    Vybírá Airbnb poplatky za zrušené rezervace?
    Když hosté ruší rezervaci v souladu s Podmínkami polehčujících okolností, mohou si vybrat, zda obdrží náhradu v plné výši, nebo případně cestovní kredit odpovídající částce včetně našich poplatků. Po hostitelích, kteří musí zrušit oprávněné rezervace, nebudeme požadovat žádné storno poplatky.

    Chceme také objasnit, že naše servisní poplatky budou vráceny v plné výši nebo poskytnuty jako cestovní kredit u každé kryté rezervace.

    Hostím Zážitek na Airbnb. Co je dobré vědět?
    Počínaje 18. březnem jsme na většině míst pozastavili minimálně do 30. května 2020 zážitky s osobní účastí. Toto obtížné rozhodnutí jsme učinili proto, že zážitky jsou navrženy tak, aby sbližovaly lidi. Zdravotnické organizace po celém světě však tento druh interakce nedoporučují, protože to považují za jeden z nejúčinnějších způsobů k ochraně komunit. V některých zemích začínáme opět zprovozňovat zážitky s osobní účastí. Jakmile bude země nebo region v tomto ohledu stabilní a zákonná omezení zrušena, zvážíme opětovné otevření zážitků s osobní účastí.

    Zatím jsme rádi, že jsme spustili online zážitky, což je nový způsob, jak mohou hostitelé vydělávat peníze, spojovat se s ostatními a sdílet své vášně. O vytvoření online Zážitku můžete požádat ihned – a my se postaráme o to, abyste měli informace, které vám pomohou zážitek rozjet. Více se dozvíte na Airbnb.com/OnlineHost

    Jak mohu pomoci zabránit šíření nemocí, jako je COVID-19?
    Vylepšení úklidových postupů je jedním z nejúčinnějších způsobů, jak ochránit sebe i hosty před nemocemi. Na základě pokynů Centra pro kontrolu a prevenci nemocí (CDC) jsme sestavili tipy pro úklid a hygienická doporučení. Spustíme také vylepšený protokol úklidu na základě rad odborníků, který bude obsahovat přesné pokyny bez případných pochybností.

    Spousta akcí se ruší. Budou se na tyto rezervace vztahovat podmínky polehčujících okolností Airbnb?
    Víme, že mnoho našich cestovatelů si ubytování na Airbnb rezervuje proto, aby se mohli zúčastnit akcí jako Coachella, SXSW, Mobile World Congress a dalších. Pokud došlo ke zrušení události a na rezervaci se nevztahují naše podmínky polehčujících okolností, doporučujeme hostům, aby si přečetli storno podmínky svých rezervací a kontaktovali hostitele k prodiskutování možností.

    Zavedli jsme nástroj, který hostitelům umožní odškodnit i rezervace, které nespadají pod naše podmínky polehčujících okolností.

    Hostím nemovitost v rámci programu Airbnb Luxe. Platí pro mě podmínky polehčujících okolností?
    Ne. Naše podmínky polehčujících okolností se nevztahují na rezervace z programu Airbnb Luxe, které podléhají samostatným Podmínkám odškodnění hosta v rámci tohoto programu.

    Potřebuji pomoc. Kde najdu zdroje informací online?
    Víme, že může být frustrující, když nedostanete odpověď hned. Naší prioritou je zajistit, abyste měli veškeré potřebné informace, proto jsme spustili stránku Airbnb.com/COVID. I nadále také budeme co nejrychleji odpovídat na vaše telefonáty, zprávy v chatu a e-maily.

    Mnoho běžných problémů lze vyřešit online, zejména pokud se jedná o rezervaci, která spadá pod naše podmínky polehčujících okolností. Více odpovědi najdete také v našem Centru nápovědy. Mnozí z vás také nabízejí vlastní tipy a podporu v našem Komunitním centru.

    Pořád mám nějaké otázky. Koho mám kontaktovat?
    Chtěli bychom vyzvat ty, kteří potřebují pomoc se zrušením rezervace, aby se obrátili na náš tým komunitní podpory. Protože upřednostňujeme ty, kteří potřebují okamžitou podporu, žádáme vás, abyste nás kontaktovali pouze v případě, že vaše rezervace začíná v následujících 72 hodinách. Děkujeme za vaši trpělivost. Máte-li naléhavý dotaz, navštivte stránku Airbnb.com/COVID nebo Centrum nápovědy, kde najdete odpovědi.

    Víme, jak může být záležitost typu COVID-19 nepříjemná pro vaše podnikání, a jsme zde proto, abychom vám pomohli. Děkujeme, že nám pomáháte se zajištěním bezpečnosti a pohody v naší komunitě.

    Informace obsažené v tomto článku se mohly od jeho zveřejnění změnit.

    Airbnb
    5. Bře 2020
    Bylo to užitečné?