Odpovědi na vaše dotazy ohledně hostitelství v souvislosti s COVID-19
Hlavní témata
- Hostitelé jsou pořád povinni dodržovat úklid v pěti krocích
Tam, kde to zákon dovoluje, můžou domácí pravidla vyžadovat, aby byli hosté naočkovaní nebo měli test na COVID-19 z nedávné doby
Hostitelé a hosté by měli dodržovat místní nařízení týkající se roušek a sociálního distancování
Vzhledem k tomu, že Světová zdravotnická organizace prohlásila COVID-19 v březnu 2020 za celosvětovou pandemii, naše komunita prošla bezprecedentními výzvami a časy nejistoty. Protože vás chceme i nadále podporovat, máme pro vás odpovědi na některé běžné dotazy hostitelů týkající se vakcín, variant COVID-19, úklidu a dalších.
Jaké rady můžete nabídnout hostitelům, kteří se v souvislosti s onemocněním COVID-19 obávají nových variant?
Po celou dobu trvání pandemie COVID-19 jsme konzultovali nejlepší zdravotnické odborníky, jejichž radami se v reakci na pandemii řídíme dodnes.
„Vzhledem k tomu, že se ve světě objevují nové varianty, i nadále úzce spolupracujeme s Airbnb na monitorování a naše doporučení podle potřeby aktualizujeme,“ říká poradkyně Airbnb, lékařka pro infekční onemocnění, epidemioložka a výzkumná pracovnice Dr. Megan Coffeeová.
„Airbnb stále vyžaduje, aby všichni hostitelé dodržovali povinný úklid v pěti krocích, a hostitele také vyzýváme, aby dodržovali veškeré místní zdravotní a cestovní požadavky,“ říká.
Aby měli cestovatelé přehled o změnách v pokynech souvisejících s COVID-19, spojili jsme se se společností Sherpa, která provozuje stránky poskytující informace o zavedených pravidlech pro destinace po celém světě v reálném čase. Hostitelé a hosté můžou využívat Sherpu k tomu, aby se dozvěděli o požadavcích na testování, karanténních protokolech a dalších omezeních.
Co mám dělat, když kvůli omezením zavedeným proti šíření COVID-19 nemůžu hostit?
Požadavky na testování, karanténní protokoly a další omezení ve vaší oblasti najdete na stránkách Sherpa. Pokud očekáváte, že budete muset nadcházející rezervaci zrušit z důvodu státem nařízených omezení, doporučujeme hosty co nejdříve informovat, že se to může týkat i jejich pobytu.
Zkušení hostitelé nám řekli, že hostům doporučují přesunout rezervaci na jiný termín v budoucnu. Aby je ke změně termínu motivovali, nabídnou jim někdy slevy nebo dny navíc.
Musíte-li rezervaci zrušit z důvodu státem nařízeného cestovního nebo hostitelského omezení, doporučujeme vám obrátit se co nejdříve na náš tým komunitní podpory. Pokud rezervaci zrušíte, nedostanete výplatu, ale nemusí to mít negativní dopad na váš status Superhostitele.
Můžu vyžadovat, aby byli mí hosté naočkovaní nebo testovaní na COVID-19?
Pokud to místní zákony nebo předpisy nezakazují, můžou si hostitelé nastavit vlastní domácí pravidla, včetně toho, zda požadují, aby byli hosté naočkovaní nebo nedávno podstoupili test na COVID-19.
Pokud požadujete, aby byli hosté naočkovaní nebo nedávno otestovaní, nezapomeňte to jasně a zřetelně uvést v popisu nabídky i v domácích pravidlech, aby tato informace potenciálním hostům neunikla.
Jaké jsou nejnovější pokyny týkající se úklidu, sociálního distancování a roušek?
Při pokračujícím úsilí o ochranu našich komunit a prevenci šíření COVID-19 jsou hostitelé povinni mezi jednotlivými pobyty dodržovat vylepšený úklid v pěti krocích. Podrobné pokyny a kontrolní seznamy najdete v naší příručce pro úklid, kterou jsme vytvořili ve spolupráci s lékařskými odborníky a kterou si můžete stáhnout.
Jelikož Airbnb má nabídky po celém světě a různé regiony můžou být v různých fázích potlačení šíření COVID-19, žádáme hostitele a hosty, aby se řídili místními zákony a pokyny pro nošení roušek a sociální distancování. Pokud to vyžadují místní zákony nebo pokyny, musí hostitelé a hosté souhlasit s tím, že při osobní interakci budou nosit roušku a udržovat vzdálenost 2 metry (6 stop).
Přečtěte si víc o bezpečnostních postupech proti šíření COVID-19
Jaké jsou podmínky polehčujících okolností a vztahují se stále na zrušení rezervací souvisejících s COVID-19?
Podmínky polehčujících okolností platí v případech nepředvídatelných událostí, jako jsou přírodní katastrofy nebo ohrožení veřejného zdraví, které znemožňují nebo zakazují dokončení pobytu. Hostitelé a hosté, na které se tyto podmínky vztahují, můžou mít nárok zrušit rezervaci bez sankcí.
Podmínky polehčujících okolností mají pokrýt nepředvídatelné okolnosti, ale COVID-19 je teď už známou součástí našeho světa. Na rezervace zamluvené 31. května 2022 nebo později se naše podmínky nevztahují na okolnosti související s COVID-19. To znamená, že pokud hosté zruší rezervaci z důvodu COVID-19, nebudou mít nárok na finanční náhradu v plné výši, ledaže by to umožňovaly vaše storno podmínky.
U rezervací zamluvených před 31. květnem 2022 a u vnitrostátních rezervací v Jižní Koreji a pevninské Číně, budou některé okolnosti související s COVID-19 nadále kryty.
Další informace o odebrání COVID-19 z polehčujících okolností
Co se stane, když mí hosté nebo já dostaneme COVID-19?
Tak jak je uvedeno v podmínkách Airbnb, hosté, kteří byli v posledních 14 dnech pozitivně testováni na COVID-19 nebo mají příznaky COVID-19, by se neměli pobytu vůbec zúčastnit, a příznakoví nebo pozitivně testovaní hostitelé by neměli do ubytování vstupovat nebo se osobně setkat s hosty.
Pokud bylo ubytování zamluvené 31. května 2022 nebo později, host dostane COVID-19 a chce rezervaci zrušit, budou se na jeho rezervace vztahovat storno podmínky hostitele.* Pokud se host už ubytoval a vy nebo on dostanete COVID-19, obraťte se na Airbnb a informujte nás, abychom vám mohli pomoct.
Když zruším rezervaci kvůli onemocnění COVID-19, ovlivní to můj status Superhostitele?
Musíte-li rezervaci zrušit z důvodu nemoci, doporučujeme vám obrátit se co nejdřív na náš tým komunitní podpory. Pokud rezervaci zrušíte, nedostanete výplatu, ale nemusí to mít negativní dopad na váš status Superhostitele.
Co ještě potřebuji vědět o udržení statusu Superhostitele během COVID-19?
Když v roce 2020 začala pandemie COVID-19, dočasně jsme upustili od některých kritérií pro stávající Superhostitele. Teď jsme se vrátili ke standardním požadavkům na Superhostitele, což znamená, že hostitelé musí splnit všechna 4 kritéria, aby tento status získali nebo si ho udrželi.
Přečtěte si víc o novinkách v posuzování statusu Superhostitele
Ještě mám nějaké otázky. Koho mám kontaktovat?
Pro víc informací si projděte naše bezpečnostní informace o COVID-19 nebo navštivte Centrum nápovědy. Pokud máte naléhavou otázku, obraťte se na náš tým komunitní podpory.
*U rezervací zamluvených před 31. květnem 2022 a u domácích rezervací v Jižní Koreji a pevninské Číně budou některé okolnosti související s COVID-19 našimi podmínkami polehčujících okolností nadále kryty.
Informace obsažené v tomto článku se mohly od jeho zveřejnění změnit.
Hlavní témata
- Hostitelé jsou pořád povinni dodržovat úklid v pěti krocích
Tam, kde to zákon dovoluje, můžou domácí pravidla vyžadovat, aby byli hosté naočkovaní nebo měli test na COVID-19 z nedávné doby
Hostitelé a hosté by měli dodržovat místní nařízení týkající se roušek a sociálního distancování