Přeskočit na obsah
    Postupuj kupředu k navrhovaným výsledkům
    Jak se z jednoho páru v Cancúnu stali podnikatelé v pohostinských službách

    Jak se z jednoho páru v Cancúnu stali podnikatelé v pohostinských službách

    Tady je příběh o tom, jak dva hostitelé Airbnb pomohli změnit pohostinský průmysl ve svém městě.
    Od Airbnb dne 30. Čvc 2019
    3minutové čtení

    Když se Diego v roce 2015 poohlížel po nové práci šéfkuchaře v mexickém Cancúnu, navrhl své ženě Marianě, aby nabídli pokoj ve svém domě na Airbnb a vydělali si tak nějaké peníze navíc. Mariana, která pracovala v místním hotelu, byla zpočátku skeptická a obávala se ztráty soukromí. Přesto souhlasila, že tomu dá šanci. Ukázalo se, že jim dělá velkou radost komunikovat s hosty a pomáhat jim plánovat jejich pobyt ve městě – zároveň se jim hodily peníze navíc, které jim hostitelství přinášelo.

    „Když k nám přijeli první hosté ze zemí, jako je Německo nebo Francie, bylo to skvělé,“ vypráví Mariana. Hostitelství si zamilovali natolik, že se rozhodli pomáhat ostatním, aby i oni mohli sdílet své domovy. „Byl to skvělý způsob, jak získat ještě větší ekonomickou nezávislost,“ říká.

    Tento jednolůžkový pokoj se stal základním kamenem Seahorse Rentals, prosperující společnosti zabývající se správou nemovitostí, kterou tento manželský pár vybudoval téměř výhradně s pomocí Airbnb. Diego a Mariana tak získali flexibilitu, kterou při výchově svého malého dítěte (a s dalším dítětem na cestě) tolik potřebovali. Krátce po založení společnosti dali výpověď v práci a stali se podnikateli v oblasti pohostinství na plný úvazek.

    Společnost Seahorse se nyní stará o 37 nabídek ubytování včetně dvou nemovitostí, které tento pár zakoupil, a další, které spravuje pro své přátele a sousedy. Zaměstnává tři lidi, místní obyvatele, kteří pomáhají s údržbou a starají se o vztahy s hosty. Přes 90 % obchodů společnosti Seahorse pochází z Airbnb. Diego a Mariana si brzy osvojili naši platformu, protože její dosah jim umožnil přilákat hosty, aniž by museli platit za další reklamu. Díky trvale vynikajícím hodnocením od svých hostů vybudovali Mariana s Diegem na Airbnb celou síť doporučení potenciálních hostů i majitelů nemovitostí ve svém okolí, již hledali společnost, která by jim pomohla s hostitelstvím v jejich vlastní nemovitosti.

    Mariana je přesvědčena, že kdyby ubytování nabízeli na jiné platformě, nikdy by svého úspěchu nemohli dosáhnout tak rychle. „Zrovna mi volala žena, které nás někdo doporučil, abychom se jí starali o dům,“ říká Mariana. „Chodí na nás teď tolik doporučení, že jsem se jí musela zeptat, odkud má naše číslo.“

    Pokud mají Mariana a Diego s něčím problém, mají jistotu, že díky hostitelské záruce Airbnb získají zpět plnou náhradu škody na jejich nemovitostech, což jim dodává klid potřebný pro další růst jejich podnikání.

    „Podpora, služby a bezpečnost, které nám Airbnb poskytuje, jsou opravdu výjimečné,“ pochvaluje si Mariana. „Pokaždé, když přemýšlíme o tom, že bychom své nemovitosti nabídli na jiných platformách, říkáme si, jestli vůbec stojí za to podniknout takový krok.“

    Mezi roky 2016 a 2018 se tržby společnosti Seahorse Rentals téměř ztrojnásobily. V letech 2017 a 2018 šlo v nejúspěšnějším měsíci, kterým byl v obou případech prosinec, o téměř 500 000 mexických pesos (zhruba 25 000 USD). Společnost Seahorse se spojila s místními cestovními kancelářemi, aby svým hostům mohla poskytnout slevy. Kromě toho nabízí zájemcům i personalizované nákupy či služby šéfkuchaře. Mariana říká, že přítomnost Airbnb pomohla v tomto mexickém regionu, který byl známý především svými letovisky nabízející all-inclusive pobyty, rozvinout zcela nový druh turistiky.

    „Obrovský dopad je patrný v centru města,“ říká Mariana. „Řada restaurací začala zavírat, protože většina hotelů nabízí pobyty all-inclusive.“ „Když se lidé ubytují přes Airbnb,“ dodává, „chtějí místo, kam přijeli, opravdu poznat.”

    Mariana říká, že chtějí společnost Seahorse i nadále budovat prostřednictvím Airbnb, jen pomaleji, protože nechtějí obětovat osobní kontakt s hosty. Každý rok plánují do svého portfolia přidat jen asi tři nemovitosti. „Každé z nich je třeba věnovat hodně péče, abychom měli jistotu, že hostům vyhovuje,“ říká Mariana.

    Tento cit pro detail se vyplatil zcela nečekaným způsobem. Mariana a Diego se s řadou svých pravidelných hostů spřátelili a Mariana během své loňské cesty do Německa navštívila jejich vůbec prvního hosta přes Airbnb. „Nesetkáváme se se všemi hosty, ale navazujeme s nimi vztah už jen tím, že si s ním píšeme,“ vysvětluje Mariana. „A ani do budoucna nechceme přijít o podstatu toho, co děláme.“

    Chceš se dozvědět více? Klikni zde a zjisti více o profesionálním hostitelství na Airbnb.

    Informace obsažené v tomto článku se mohly od jeho zveřejnění změnit.

    Airbnb
    30. Čvc 2019
    Bylo to užitečné?