Přeskočit na obsah
    Postupuj kupředu k navrhovaným výsledkům
    Přátelé promění vedlejší práci v prosperující podnik

    Přátelé promění vedlejší práci v prosperující podnik

    Tento tým rozšířil své podnikání díky tomu, že dává komunitu a propojování na první místo.
    Od Airbnb dne 6. Bře 2020
    7minutové čtení

    Hlavní témata

    • Když hledáte partnera k podnikání, vyberte si někoho, kdo má jiné přednosti než vy

    • Srozumitelná komunikace s hosty před a po rezervování může usnadnit proces příjezdu

    • Buďte k sobě upřímní ohledně svých omezení (zejména během vrcholné sezóny) a najměte si další zaměstnance

    Po letu a dlouhé jízdě autobusem po zasněžených horských silnicích hosté oceňují, že je vítá přátelská tvář – i když vás vidí poprvé v životě. Vše, co správci nemovitostí Celine a Alison dělají jako hostitelé, je srdečná a opravdová pohostinnost. Takto vítají každého hosta v Tignes, lyžařském městě ukrytém ve francouzských Alpách.

    Alison věří, že někdy stačí opravdu jen maličkosti jako třeba, když je doprovází z města, když jim ke dveřím připraví pantofle nebo když jim pomůže se zabydlet, aby jejich dovolená mohla úspěšně začít. Vzhledem k tomu, že v Tignes žijí téměř 20 let, je pro Alison a Celine důležité, aby se mohly s hosty podělit o to, co na své komunitě milují.

    Firma vybudovaná komunitou

    Začalo to laskavostmi mezi přáteli. Když sousedé během lyžařské sezóny vycestovali, Celine se chopila klíčů a ubytovala v jejich domovech své přátele z města. Když už to zabíralo více a více času, Celine se začínala rýsovat podoba nečekané příležitosti. Mohla zůstat u vlastního hostitelství k přivýdělku, nebo se vrhnout do podnikání a pomáhat ostatním se sdílením jejich domovů. Rozhodnutí bylo snadné. Začala podnikat v oblasti správy nemovitostí a v průběhu let postupně rozšiřovala své portfolio.

    Její podnikání se rozrůstalo, ale na jednoho toho bylo hodně. „Opravdu jsem dělala všechno sama“, vzpomíná Celine. „Spravovala jsem rezervace. Kontrolovala ubytování před příjezdem hostů. Stlala jsem postele. Loučila jsem se s hosty osobně a pak jsem uklízela.“

    Nastal čas najít si pomocnou ruku – Alison: klidnou a pohodovou Angličanku, která hezky vyvažuje Celinina energického ducha. Jak nám Alison prozrazuje, Celine za ní přišla a řekla: „Mám toho čím dál více a jsem zaneprázdněnější. Nechtěla by ses ke mně přidat?“

    Partnerství, které opravdu funguje

    Vzhledem k tomu, že Celine má na starosti vztahy s jednotlivými majiteli domů a Alison se zase stará o hosty, mohly si na sebe vzít více práce. Tehdy Alison začala nabízet některá z ubytování na Airbnb. Spoléhají se na své silné stránky a pozornost soustřeďují na to, aby každý host i  majitel měli tu nejlepší zkušenost. Rezervace se zvýšily a rostoucí počet skvělých hodnocení v angličtině, francouzštině, španělštině a italštině jim zajistil, že se o jejich ubytování dozvědělo ještě více lidí.

    Osobní přístup je nezbytný

    Zajištění osobní pohostinnosti ve větším měřítku je pro malý tým rozhodně výzvou. Jaké je jejich tajemství? Je to docela jednoduché: nejdůležitější je srozumitelná komunikace a osobní propojení.

    Alison používá na Airbnb fotky a podrobnosti k příjezdu, aby hosté věděli, co mohou očekávat. S hosty pak pravidelně komunikuje, a dokonce si udělá čas i na telefonáty, aby odpověděla na otázky a udala tón, v jakém bude pobyt probíhat. Takto zajistí, že proces příjezdu proběhne hladce a že osobní přivítání dopadne na jedničku. Může se to zdát jako maličkosti, ale postupně se hromadí.

    Nové výzvy každou sezónu

    Správa různých nemovitostí a udržování vysoké míry obsazenosti i mimo sezónu jsou příčinou nepřetržitého shonu. Podle Alison mohou pomoci profesionální hostitelské nástroje Airbnb: „Vždy jsou k dispozici užitečné tipy a rady ohledně úpravy cen, a zda je tento krok dobře promyšlený. Což mi přijde užitečné.“

    A když pak začne být rušno – třeba když v lyžařské sezóně napadne čerstvý prašan – Alison radí „buďte si vědomi svých limitů“. Postupem let se se Celine naučily rozpoznat, kdy potřebují pomoc, a na zimu si přiberou až 18 dalších zaměstnanců. Je pro ně klíčové zapracovat lidi a důvěřovat jim. Jak říká Celine „pokud chcete být při podnikání lidští, musíte zaměstnancům ukázat, jak byste to dělali vy. Rozvíjíte techniky, kvalifikaci i etiku.“

    Příležitosti stále rostou

    Kromě impozantní sbírky bytů začaly Celine a Alison nedávno spravovat několik jednotek v nově otevřené budově zvané The Phoenix, která se pyšní úchvatnými výhledy na hory. Stále více majitelů domů důvěřuje jejich dobré pověsti, a také proto již brzy nabídnou svou první lyžařskou chatu dostatečně velkou pro celou rodinu.

    Tato dvojice spravuje přes 110 nabídek po celém městě, ve všech cenových kategoriích, a díky tomu, že umí spárovat různorodé požadavky hostů s jedinečnými nemovitostmi, které nabízejí, jejich podnikání úspěšně roste. Celine a Alison věří, že si hosté z pobytu v Tignes odvezou více než jen nezapomenutelný zážitek. Doufají, že se stanou součástí komunity, na kterou budou s láskou vzpomínat, a kterou někdy zase navštíví.

    Chceš se dozvědět více?Pokud se chceš dozvědět více o profesionálním hostitelství na Airbnb, klikni zde.

    Hlavní témata

    • Když hledáte partnera k podnikání, vyberte si někoho, kdo má jiné přednosti než vy

    • Srozumitelná komunikace s hosty před a po rezervování může usnadnit proces příjezdu

    • Buďte k sobě upřímní ohledně svých omezení (zejména během vrcholné sezóny) a najměte si další zaměstnance

    Airbnb
    6. Bře 2020
    Bylo to užitečné?