Přeskočit na obsah
    Postupuj kupředu k navrhovaným výsledkům
    Proměň svůj domov ve hvězdu sociálních sítí

    Proměň svůj domov ve hvězdu sociálních sítí

    Zjisti, jak ti přítomnost na sociálních sítích může pomoci získat více rezervací.
    Od Airbnb dne 20. Lis 2019
    8minutové čtení

    Hlavní témata

    • Vyberte si snadno zapamatovatelné a chytré jméno, které bude sloužit jako značka vašeho ubytování

    • Zveřejňujte krásné fotky vysoké kvality, které lidi inspirují a prodají vaši nabídku

    • Vytvořte partnerství s místními influencery a nabídněte jim zvýhodněné pobyty výměnou za sdílený obsah

    • Získejte sledující tím, že se stanete online ambasadorem pro vaše okolí

    Pohyb v prostředí sociálních médií může připomínat bloudění v lese. Kde vůbec začít? Jak vytvořit skvělý obsah? A jak se to může promítnout do nárůstu rezervací? Tom Feldman z Tye Haus ve Skykomish ve státě Washington se dělí o svůj úspěšný (a příjemně lidský) přístup k budování sítě sledujících a prozradí, jak ze svého ubytování vytvořit místo, které si hosté nebudou chtít nechat ujít.

    Zjistěte od Superhostitele a odborníka Toma ze společnosti Tye River Cabin Co., jak fungují strategie úspěchu na sociálních sítích.

    „Náš hostitelský příběh začal v roce 2012, kdy jsme koupili první chatku ve tvaru písmene A, Tye Haus. Opravili jsme ji, zveřejnili na Airbnb a založili siúčet na Instagramu s fotkami domova a poutavými snímky z okolí – naše túry, místní atrakce a to, co se nám tady líbilo. Brzy nato nás kontaktoval populární fotograf Alex Strohl a nabídl nám spolupráci. Byl u nás dva měsíce na takové kreativní dovolené a výměnou za to jsme od něj dostali fotky pro náš kanál. Jakmile jsme zveřejnili Alexovy fotky, začala naše oblíbenost nabírat na obrátkách. Byla to první z mnoha spoluprací a výzev, které nás čekaly.

    „S rodinou momentálně spravujeme tři áčkové chatky a nadále hostíme influencery z celého světa. Za to, že svůj autorský obsah sdílejí na našem kanálu, jim poskytujeme místo k objevování, dobrodružství a odpočinku. Udělali jsme z toho jednu z našich hlavních marketingových strategií. Přešli jsme z 30% míry obsazenosti na téměř 100% – zaplnili jsme pracovní dny i období mimo sezónu. Také jsme získali téměř 115 tisíc sledujících. Zde jsou naše tipy, jak ubytování zviditelnit na sociálních sítích.“

    1. Pojmenujte své ubytování

    „První krok k propagaci ubytování se může zdát nevýznamný, ale ve skutečnosti je velmi důležitý – vymyslet název. Chcete název, který vás odliší, je zapamatovatelný a chytrý. Poté bude mít váš domov značku, pod kterou se můžete zaregistrovat na Instagramu.

    „Pár otázek, které vám pomohou vymyslet název:

    • Jaký typ ubytování nabízíte? Jedná se o chatu nebo nemovitost na pláži? Je to tudorovský dům nebo podkrovní byt?
    • Máte nějaký specifický styl nebo motiv? Je vaše vnitřní zařízení laděné do konkrétního stylu? Chcete vytvořit ubytování v pirátském stylu (což existuje!)?
    • Chcete vytvořit design, který nějak souvisí s vaší oblastí, městem či vesnicí? Může to být začleněno do názvu?
    • Má vaše ubytování nějaký historický význam? Dokonalé jméno se možná skrývá v minulosti.

    „Hledejte online a zjistěte, jaká jména mají ostatní nabídky a jaká jsou ještě k dispozici na sociálních sítích. My jsme pojmenovali naši první chatku Tye, po jedné ze sousedních řek. Druhá polovina názvu, Haus, je německy a je inspirována bavorskou architekturou nedalekého městečka Leavenworth. Společně se z toho stal Tye Haus.“

    2. Začněte hezkými fotkami

    „Jakmile budete mít jméno a profil na sociálních sítích, můžete začít přidávat krásné fotky. Nezačínejte, opakuji, nezačínejte hromadou mizerných fotek.  Obrázky na vašem kanálu jsou tím prvním, co lidé uvidí – a vy chcete, aby to byly fotky inspirativní! Právě ony budou prodávat vaši nabídku. Vaše fotky by měly být:

    • Buďte konzistentní: Dodržujte jednotný a atraktivní vzhled.
    • Udržujte vysokou kvalitu: Zveřejňujte ostré, živé, vysoce kvalitní snímky a videa – vyhýbejte se zrnitým nebo rozmazaným fotkám.
    • Buďte přesní: Obsah by měl dobře odrážet vaši nemovitost.

    „Zkuste zachytit to, čím se vaše ubytování liší od ostatních. Je to interiérem, charakterem nebo lokalitou? Zjistěte, co je na vaší nemovitosti opravdu zajímavé. Pamatujte, že nepropagujete jen své ubytování, ale sdílíte také zážitek, který si od vás mohou hosté odnést: v podobě místa, památek nebo aktivit dostupných v okolí. Pokud vám focení moc nejde, zvažte najmutí profesionálního fotografa.“

    3. Tvořte kreativní partnerství

    „Dalším způsobem, jak si zajistit přitažlivý obsah pro svůj kanál, je spolupráce s influencery (např. fotografy, blogery a lidmi, kteří tvoří videa) a nabídnout jim zvýhodněné pobyty výměnou za obsah. Doporučujeme vyhledat a oslovit místní fotografy, blogery, tvůrce videí a online obsahu ve vašem okolí.

    „Tato strategie zajišťuje našim stránkám pozornost a návštěvnost. Vzhledem k tomu, že influenceři sdílejí své příspěvky o vašem ubytování, narazí na ně noví uživatelé, kteří tak vaše ubytování objeví.

    „Při oslovování influencerů je důležité:

    • Buďte profesionální. Jděte do toho se znalostmi a připraveni. Pokládejte správné otázky, které posunou vaši spolupráci kupředu.
    • Buďte srozumitelní. Může to být opravdu jednoduché, jako třeba: ‚Ahoj, moc se mi líbí, co děláš. Zrovna rozjíždím Airbnb. Nebyl by z tvé strany zájem o kreativní výměnný obchod: pobyt za autorské fotky nebo recenzi?‘
    • Nastiňte svá očekávání. Vzájemně si ujasněte a sepište, co každý z vás očekává a co získá. Dohoda by měla zahrnovat podrobnosti, jako je datum uskutečnění, termín dodání, práva ke snímkům, označování (tagy), počet fotek/videí, typy souborů atd.
    • Musí to být oboustranně výhodné. Přistupujte k tomu jako ke spolupráci a pracujte na tom, aby bylo partnerství prospěšné pro obě strany.

    Dalším souvisejícím tipem je nikdy nemít prázdný inventář. Pokud se stane, že se vám na poslední chvíli uvolní nějaký termín, využijte ho k marketingovým účelům. Pozvěte místního influencera, aby se u vás ubytoval, a tento čas využijte ke generování dalšího obsahu pro svůj kanál.

    4. Vybudujte si základnu sledujících

    Jakmile budete online a budete mít kanál plný skvělých snímků, je načase, aby se o vás dozvěděl svět. Lze na to jít různými způsoby:

    • Buďte místním online ambasadorem pro svou oblast. Najděte si relevantní online skupiny a buďte v nich aktivní. Takže u Tye Haus to vypadá tak, že sledujeme sociální sítě místních podniků a zajímavých míst v blízkém okolí. Sledujeme například nedaleké lyžařské středisko a občas třeba odpovíme na dotazy nebo komentáře ostatních lidí. A při té příležitosti napíšeme: „Až budete příště ve městě, ubytujte se u nás.“
    • Spolupracujte se značkami a vymýšlejte soutěže o ceny. Pořádáme taky soutěže a propagační akce za účelem navýšení počtu sledujících. Buďte kreativní a hledejte spolupráci, která bude vaší „značce“ vyhovovat. Spojili jsme se například s firmami, které prodávají přikrývky, ložní prádlo a příbory, a vzájemně propagujeme naše podnikání. Kontaktovali jsme je a zeptali jsme se: „Chystáme se spolupracovat s influencery, kteří zmíní vaše produkty, měli byste zájem o partnerství? Můžeme k tomu přidat pobyt zdarma.“ Je to také skvělá příležitost, jak si založit e-mailovou databázi.

    5. Buďte upřímní

    Obecně platí, že lidi odrazuje sebepropagace, ať už online nebo naživo, takže je velmi důležité, abyste byli při všech interakcích autentičtí. Nekomentujte všechny příspěvky influencerů stejně, jen abyste byli vidět, ani nerozesílejte nevyžádané e-maily na každý účet, na který narazíte. Hranice je velice tenká a lidé vycítí, když se jim budete snažit vnucovat. Buďte upřímní, myslete své příspěvky vážně a přitáhnete ty správné lidi.

    Dodržuji jedno osobní pravidlo. Snažím se to nepřehánět s hashtagy. Na fotografii označíme několik souvisejících kanálů a k příspěvku přidáme pouze 5–10 hashtagů. Někteří lidé používají u fotek hromadu štítků a hashtagů, jen aby byli objeveni, ale já dávám přednost jemnějšímu, přirozenějšímu přístupu.

    Pamatujte, že získat základnu sledujících nějaký čas trvá, a rozhodně k tomu nedojde přes noc. Doporučuji, abyste využívali tyto tipy a byli kreativní a určitě se začne vaše komunita uživatelů sociálních sítí rozrůstat – a vaše míra obsazenosti vám za to bude vděčná.

    Hodně štěstí s hostitelstvím!
    Tom

    Hlavní témata

    • Vyberte si snadno zapamatovatelné a chytré jméno, které bude sloužit jako značka vašeho ubytování

    • Zveřejňujte krásné fotky vysoké kvality, které lidi inspirují a prodají vaši nabídku

    • Vytvořte partnerství s místními influencery a nabídněte jim zvýhodněné pobyty výměnou za sdílený obsah

    • Získejte sledující tím, že se stanete online ambasadorem pro vaše okolí

    Airbnb
    20. Lis 2019
    Bylo to užitečné?