Co obnáší ubytovávání hostů s handicapem
Hosté s handicapem chtějí před zamluvením rezervace vědět, jak dobře ubytování odpovídá jejich potřebám. Výsledky vyhledávání na Airbnb můžou filtrovat podle konkrétních prvků, jako je bezbariérový přístup a parkovací místo pro invalidy.
Domovy, u kterých bylo potvrzeno, že jsou vhodné pro uživatele invalidních vozíků, jsou navíc zvýrazněny v kategorii Přístupné. Aby bylo vaše ubytování způsobilé, musí mít bezbariérový přístup ke vchodu, alespoň do jedné ložnice a do koupelny. Koupelna musí být vybavena prvky, jako jsou madla nebo sedátko do sprchy.
Je nezbytné poskytnout jasné a přesné informace o vašem domově. Tady je několik tipů, jak vytvořit příjemné ubytování, které si hosté s handicapem budou moct zarezervovat s důvěrou.
Přidejte k nabídce bezbariérové prvky
Mezi funkce, které můžou vaše ubytování zviditelnit, patří:
- Parkovací místo pro tělesně postižené
- Osvětlená cesta ke vchodu pro hosty
- Bezbariérový přístup ke vchodu pro hosty
- Bezbariérový přístup do místností
- Vchody širší než 81 cm
- Bezbariérová sprcha
- Madla na toaletě a/nebo ve sprše
- Sedátko ve sprše nebo vaně
- Stropní nebo mobilní zvedací systém
- Zvedák do bazénu nebo vířivky
Všechny bezbariérové prvky budou před zveřejněním vaší nabídky zkontrolovány podle pokynů Airbnb pro bezbariérový přístup. Pokud některý z prvků pokyny nesplňuje nebo není na fotce jasně zobrazen, můžeme vás požádat, abyste nahráli jinou fotku nebo prvek odstranili.
Sdílením několika fotek každé místnosti pomůžete hostům rozhodnout, jestli bude váš domov vyhovovat jejich potřebám.
Ke každému obrázku napište informativní popisek. Například popisek k fotce koupelny by měl obsahovat podrobnosti: „Tohle je jediná koupelna v domě, která má bezbariérový přístup. Na toaletě a ve sprše jsou pevná madla.“
Pořizujte snímky z několika úhlů. Například fotky koupelny mohou ukazovat umístění každého madla a širokou, rovnou cestu k toaletě a ke sprše.
Postarejte se, aby se hosté cítili vítáni
Komunikujte s hosty, kteří vám napíšou ohledně bezbariérových prvků vašeho domova. Když jim položíte pár otázek a odpovíte na ty jejich, hodně jim pomůžete.
Příklady užitečných dotazů:
- Máte nějaké konkrétní otázky týkající se domova?
- Jak vám můžu zpříjemnit pobyt?
Snažte se vyhovět rozumným požadavkům, jako je snazší pohyb po ubytování. Zvažte, zda by malé změny mohly hostům pomoci, aby se u vás cítili příjemně. Pár nápadů:
- Přesuňte nábytek a vytvořte širší cesty napříč místnostmi a prostory.
- Umístěte potřeby pro domácnost, jako jsou ručníky a nádobí, na snadněji přístupná místa.
- Odstraňte překážky u elektrických zásuvek.
Nezapomeňte, že ne všechna ubytování budou vyhovovat všem hostům, a to bez ohledu na to, zda mají handicap nebo ne. Přesto však nemůžete odmítnout rezervaci z důvodu zdravotního postižení, jak je uvedeno v našich Nediskriminačních zásadách. Za asistenční zvířata, která se nepovažují za domácí mazlíčky, si nemůžete účtovat poplatek za mazlíčka.
Vytvořte komplexního průvodce
Průvodce je příležitostí poskytnout hostům místní tipy, pochlubit se svým městem a ukázat svoji pohostinnost. Můžete přidat doporučení týkající se stravování, prohlídek místních památek a venkovních aktivit.
Při vytváření průvodce zvažte, co by mohli cestovatelé s handicapem hledat. Například můžete vytipovat restaurace s rampami, dlážděné stezky pro pěší turistiku a atrakce s bezbariérovým posezením. Můžete taky sdílet informace o veřejné dopravě.
Informace obsažené v tomto článku se mohly od jeho zveřejnění změnit.