Návrhy se zobrazí po zadání do vyhledávacího pole. Návrhy k vyhledání můžeš procházet šipkami nahoru a dolů. Pro výběr použij enter. Pokud vybereš frázi, odešle se k vyhledání celá fráze. Jestliže se jedná o odkaz, prohlížeč přejde na danou stránku.
Zásady komunity

Jak přivítat hosty s handicapem

Vítáme a podporujeme lidi s handicapem. Tito členové naší komunity by měli mít plnou důvěru v to, že hostitelé uvádějí přesné informace o bezbariérových prvcích.

Co povolujeme

  • Zdravotní nebo bezpečnostní výjimky pro hostitele týkající se asistenčních zvířat: Pokud hostitel nemůže ubytovat asistenční zvíře, protože by mohlo představovat přímou hrozbu pro zdraví a bezpečnost trvale bydlícího nájemníka, může být hostiteli udělena výjimka, pokud nás o této skutečnosti předem informuje.
  • Žádosti o odstranění asistenčních zvířat, která nejsou pod kontrolou jejich majitelů: Nemá-li host asistenční zvíře pod kontrolou, může hostitel požádat, aby zvíře ubytování opustilo. Například pokud je zvíře během pobytu ponecháno bez dozoru.

Co nepovolujeme

  • Zamítnutí rezervace hosta z důvodu jeho zvýšených nároků v oblasti bezbariérového přístupu: Bez schválené výjimky nesmí hostitelé rezervaci odmítnout, zrušit ani jinak změnit kvůli asistenčnímu zvířeti ani kompenzačním pomůckám hosta.
  • Přidání poplatků z důvodu potřeb hosta v oblasti bezbariérového přístupu: Hostitelé si nesmí účtovat dodatečný poplatek za asistenční zvířata nebo kompenzační pomůcky. Projdi si naše zásady bezbariérového přístupu a zjisti, čím se asistenční zvířata liší od domácích mazlíčků a zvířat pro emocionální podporu.
  • Zamítnutí žádostí hostů o přijatelné přizpůsobení ubytování jejich potřebám: Hostitelé by měli vyhovět žádostem o přijatelné přizpůsobení ubytování z pohledu bezbariérovosti. Je přijatelné požádat hostitele o přesunutí pohovky dál od dveří, aby mohl host na invalidním vozíku pohodlně vstoupit do obývacího pokoje (za předpokladu, že v  místnosti je dostatek prostoru a že je hostitel schopen pohovku fyzicky přesunout). Není však přijatelné hostitele žádat o rozšíření dveřního otvoru, aby jím mohl projet invalidní vozík.
  • Nerovné zacházení: Bez schválené výjimky by se hostitelé měli chovat stejně ke všem hostům, bez ohledu na to, jestli mají či nemají zvýšené nároky, co se týká bezbariérovosti.
  • Hanlivý jazyk: Nikdo, host ani hostitel, by neměl být vystaven kvůli svému zdravotnímu postižení jazyku, který jej uráží. Patří sem zlehčování služby, kterou poskytuje asistenční zvíře či zařízení a taky jakýkoliv jiný diskriminační jazyk.
  • Zavádějící popis bezbariérových prvků: Nabídky musí obsahovat přesné informace o dostupných bezbariérových prvcích v ubytování a v přímém okolí nemovitosti. Při komunikaci s hosty s handicapem by měli být hostitelé vždy transparentní a potřeby hostů by s nimi měli probrat ve zprávách.

Jsme tady, abychom ti pomohli

Pokud budeš svědkem chování, které je v rozporu s našimi zásadami, dej nám vědět.

I když tyto pokyny nezahrnují všechny možné scénáře, jsou navrženy tak, aby nabízely obecné návody vycházející z komunitních zásad Airbnb.

Pomohl ti tento článek?

Související články

Nech si poradit s rezervací, účtem a podobně.
Přihlásit se nebo se zaregistrovat