K čemu slouží servisní poplatky?
Hlavní témata
Ve většině případů vybírá Airbnb servisní poplatek od hostitelů a hostů po potvrzení rezervace
Poplatky nám pomáhají zajistit marketing, nové produkty a komunitní podporu
Staráme se o technologii, abyste se mohli soustředit na hostitelství a budoucnost podnikání
Během Otázek a odpovědí hostitelů v Sydney položil Ben, Superhostitel z Brisbane, skvělou otázku: Co se děje se servisními poplatky, které Airbnb vybírá od hostitelů a hostů?
Hostitelům účtujeme servisní poplatek za každou potvrzenou rezervaci. V případě hostitelů ubytování obvykle činí 3 % a u hostitelů zážitků je to 20 %. Ve většině případů účtujeme servisní poplatek také hostům, kteří na Airbnb rezervují. Více informací o různých servisních poplatcích, které účtujeme některým hostitelům, se dozvíte v Centru nápovědy.
Co se tedy děje s vybranými penězi? Investujeme je do produktů a služeb, které vám jakožto hostitelům a podnikatelům usnadňují práci. Patří mezi ně například marketing, pomocí kterého zvyšujeme poptávku po rezervacích, vývoj nových produktů usnadňujících hostitelství a komunitní podpora. Nyní si podrobněji projdeme několik příkladů, jak s těmito poplatky nakládáme:
Směřujeme k vám hosty
Abychom zajistili, že první volbou cestovatelů při plánování pobytu bude právě Airbnb, investujeme značné prostředky do marketingu a pracujeme na tom, aby se vaše nabídky ubytování zobrazovaly ve vyhledávání co nejvýš. Díky tomu na Airbnb neustále proudí noví hosté. Například:
- Propagujeme Airbnb na Facebooku, Googlu a na dalších místech
- Když si hosté vyhledají ubytování nebo zážitek, pošleme jim osobní zprávu s připomenutím, aby dokončili rezervaci
- Kromě toho v naší aplikaci a na webových stránkách zveřejňujeme inspirativní články a další příspěvky, abychom podpořili nadšení hostů z objevování nových pobytů nebo jedinečných aktivit
Naše marketingové úsilí přináší ovoce. V rámci průzkumu ve Velké Británii z roku 2019 více než 70 % tázaných mileniálů uvedlo, že v posledních dvou týdnech hovořili o Airbnb,* a v roce 2018 jsme se stali nevyhledávanějším poskytovatelem ubytování na Googlu.** To znamená, že máte více možností ubytovávat hosty z celého světa.
Podporujeme vaše podnikání
Abyste mohli nerušeně hostit, staráme se o veškerou logistiku od ověřování totožnosti až po zajištění nástrojů pro správu nabídek. Neustále také vyvíjíme nové produkty, které vám usnadňují hostitelství, a shromažďujeme údaje o nových příležitostech pro případ, že byste své podnikání chtěli posunout na novou úroveň. Několik příkladů:
- Naše globální Informační centrum, které jsme spustili začátkem roku 2020, je plné tipů a pokynů od předních hostitelů z celého světa. Kromě toho obsahuje nejaktuálnější zprávy od Airbnb
- Díky nástrojům, mezi které patří třeba karta Příležitosti, víte přesně, co hosté hledají, a můžete průběžně upravovat své nabídky ubytování podle aktuálních trendů
- V doručených zprávách a centru zpráv můžete snadno komunikovat s hosty a zásluhou nových funkcí, jako je plánované zasílání zpráv, je vaše hostitelská rutina o poznání jednodušší
- E-maily s informacemi o cenách vám nastíní, kolik hosté platí za nabídky, jako je ta vaše, a pomohou vám nastavit konkurenceschopné ceny s ohledem na poptávku zákazníků.
Podporujeme komunitu
Máte-li jakékoliv otázky nebo pochybnosti, jsme tu pro vás. Jak jsme již uvedli v nedávných Novinkách pro hostitele, značné množství prostředků investujeme do rozšíření týmu komunitní podpory.
Pracujeme na vytvoření silnějšího systému podpory, abychom vám byli k dispozici, kdykoliv se ocitnete v nesnázích. Například:
- Rozšiřujeme tým zákaznické podpory, abychom vyhověli potřebám hostitelů a hostů, jakmile se cestování vrátí do zaběhnutých kolejí
- Obnovili jsme prioritní telefonickou podporu pro Superhostitele a upřednostňujeme naléhavé problémy hostitelů a hostů s nadcházejícími rezervacemi
- Přednostně také řešíme naléhavé problémy s bezpečností
- Odpověď v našem systému online chatu můžete očekávat v průměru do dvou minut
- Systém chatu má teď delší provozní dobu a aktuálně můžete chatovat v angličtině, španělštině, portugalštině a mandarínštině
I nadále se budeme zlepšovat a investovat do týmu komunitní podpory, abychom vaše problémy řešili rychleji a efektivněji.
Naším cílem je udržovat s vámi co nejefektivnější vztah. Marketing, vývoj produktů a komunitní podporu nechte na nás a s čistou hlavou se zaměřte na to, co vám jde nejlépe – poskytování skvělé pohostinnosti. O zbytek se postaráme my.
*Podle studie YouGov BrandIndex Word of Mouth z roku 2019
**Podle oficiálního vyjádření Googlu z listopadu 2018Informace obsažené v tomto článku se mohly od jeho zveřejnění změnit.
Hlavní témata
Ve většině případů vybírá Airbnb servisní poplatek od hostitelů a hostů po potvrzení rezervace
Poplatky nám pomáhají zajistit marketing, nové produkty a komunitní podporu
Staráme se o technologii, abyste se mohli soustředit na hostitelství a budoucnost podnikání