Přeskočit na obsah
    Postupuj kupředu k navrhovaným výsledkům
    Co se stane s hostitelskými poplatky?

    Co se stane s hostitelskými poplatky?

    Zde je bližší přehled o tom, jak servisní poplatky pomáhají podporovat hostitele a udržovat Airbnb v chodu.
    Od Airbnb dne 11. Dub 2019
    4minutové čtení

    Na nedávné hostitelské akci Q&A (otázky a odpovědi) v Sydney položil Ben, Superhostitel z australského Brisbane, skvělou otázku: Co se děje s penězi, které Airbnb vybírá od hostitelů a hostů jako servisní poplatky? Podle nás je to fantastická otázka a chtěli jsme se s tebou podělit o pár informací ze zákulisí.

    Pravděpodobně víš, že hostitelům účtujeme servisní poplatek za každou potvrzenou rezervaci nebo zážitek. U hostitelů domovů činí poplatek obvykle 3 %* a u hostitelů zážitků je to 20 %. Ve většině případů účtujeme servisní poplatek také hostům, kteří na Airbnb provádějí rezervace. Úplný rozpis modelu poplatků najdeš v Centru nápovědy.

    Co přesně se tedy děje s vybranými penězi? Rozdělujeme je do tří velkých kategorií, které ti jako hostiteli a podnikateli pomáhají. Jsou to: komunitní podpora, marketing a vývoj produktů. Zde je bližší pohled na to, jak se tvé poplatky používají, aby pomohly udržovat společnost Airbnb v chodu:

    Komunitní podpora

    Jednou z našich hlavních priorit je poskytnout vám podporu v případě, že budete mít nějaké dotazy nebo budete potřebovat pomoc. Jak jsme již uvedli na naší poslední akci, na které jsme odpovídali na dotazy hostitelů, značné množství prostředků investujeme do našeho týmu komunitní podpory, abychom ti byli k dispozici, když nás potřebuješ, a abychom ti uspokojivě a efektivně odpověděli na dotazy nebo rozptýlili tvé případné obavy. Například:

    • V posledních několika letech jsme ztrojnásobili počet členů týmu komunitní podpory, abychom ti pomohli získat odpovědi rychleji a v tebou preferovaném jazyce. (A pomohlo to: Například během loňské nejrušnější prázdninové sezóny bylo 80 % hovorů zvednuto za méně než jednu minutu a letos jsme odhodláni tuto statistiku ještě vylepšit.)
    • Vytvořili jsme nový online proces, pomocí kterého nás můžeš snadněji kontaktovat (ať už prostřednictvím telefonu, nebo našeho systému online chatu) a okamžitě se spojit člověkem, kterého potřebuješ. Potřebná telefonní čísla nyní najdeš téměř okamžitě a stejně rychlý je i přístup k systému chatu.
    • A nakonec jsme spustili nové nástroje, které našim agentům pomáhají snadno pochopit problém hostitele a efektivně a důsledně na něj reagovat.

    Budeme i nadále přicházet se zlepšeními a investovat do našeho týmu komunitní podpory. Jedním ze zlepšení, ke kterému právě dochází, je rozdělení týmu podle odbornosti. Pomůže nám to spojit vás rychleji se správnou osobou, která se bude zabývat řešením vašich konkrétních problémů. K odeslání dotazu na pracovníka komunitní podpory, který je speciálně vyškolen, aby řešil tvůj typ problému, použijeme inteligentní směrovací systém. Tento program představíme v celosvětovém měřítku během několika málo měsíců.

    Marketing

    Dalším tématem, o kterém víme, že naše hostitele hodně zajímá, je získání dostatečného množství rezervací, aby splnili své individuální cíle. Tomu napomáháme významnými investicemi do marketingové činnosti cílené na hosty. Naše marketingové týmy se starají o to, aby hosté z celého světa při plánování své dovolené uvažovali v první řadě o využití služeb společnosti Airbnb. Zaměřujeme se hlavně na tři typy marketingové činnosti:

    • Marketing pro hosty v „reálném světě“ prostřednictvím tradičních reklam (například televizní reklamy, billboardy). Tyto reklamy jsou obvykle šité na míru konkrétním místním trhům. Již v letošním roce jsme například spustili velké reklamní kampaně v Mexiku a Brazílii a ke konci roku spustíme několik dalších po celém světě.
    • Marketing pro hosty v „digitálním světě“. Navázali jsme také úzké partnerství s Facebookem, Googlem, obchodem s aplikacemi iTunes a dalšími digitálními platformami, abychom zajistili silnou přítomnost Airbnb na místech, kde naši hosté a další cestovatelé tráví čas online. Je velmi důležité, aby se cestovatelům, kteří hledají ubytování, Airbnb spolu s tvými nabídkami objevovalo mezi prvními výsledky vyhledávání, a s tímto cílem investujeme peníze do marketingu.
    • Marketing pro hosty prostřednictvím kanálů specifických pro Airbnb. Mezi další kanály, které používáme pro zvýšení poptávky hostů o rezervaci tvého ubytování, patří naše webové stránky, aplikace a e-mail. Na webových stránkách a v aplikaci píšeme články, které lidi motivují k cestování, a vytváříme sbírky často vyhledávaných nabídek, jako jsou nemovitosti na pláži. Když hosté hledají určité ubytování, ale neprovedou rezervaci, posíláme jim také e-mailové připomenutí.

    Vývoj produktu

    A konečně naše poslední významná složka výdajů se týká vývoje produktů. Společnost Airbnb zaměstnává tisíce inženýrů, designérů a produktových lídrů, kteří vytvářejí nástroje a infrastrukturu, jež jsou hnací silou vašeho podnikání. Zaměřují se na udržování chodu společnosti Airbnb (zajišťují, že naše technologická platforma je silná a řeší vzniklé problémy) a vyvíjejí produkty speciálně navržené tak, aby ti usnadnily hostitelskou činnost a pomohly ti uspět.

    Mezi příklady nedávných vylepšení patří nástroje k zajištění spravedlivého hodnocení pro hostitele a nově navržená funkce průvodce. Tato funkce hostitelům pomáhá nabízet hostům místní doporučení a vytvářet přívětivější a nezapomenutelnější zkušenost. (A také je velká zábava ji používat!)

    *Servisní poplatek pro hostitele na Airbnb se může v určitých případech lišit a je obvykle vyšší u hostitelů v Itálii a u hostitelů, kteří mají velmi přísné storno podmínky.

    Informace obsažené v tomto článku se mohly od jeho zveřejnění změnit.

    Airbnb
    11. Dub 2019
    Bylo to užitečné?