Odstranění COVID-19 z polehčujících okolností
Hlavní témata
- U rezervací zamluvených od 31. května 2022 se na nemoci související s COVID-19 už nebudou vztahovat podmínky polehčujících okolností
Pokud je host nakažený COVID-19, budou uplatněny storno podmínky hostitele
V počátečních fázích pandemie COVID-19 jsme pracovali na tom, abychom vyhověli naléhavým potřebám naší komunity. Naše podmínky polehčujících okolností umožňovaly hostům a hostitelům získat finanční náhradu v plné výši, když rezervaci zrušili z důvodu nemoci COVID-19.
Vyslyšeli jsme vaši zpětnou vazbu, že tento přístup vedl ke zvýšení nepředvídatelnosti a zrušení rezervací na poslední chvíli. To bylo obzvláště bolestivé pro hostitele v sezonách, kdy můžou mít rušení rezervací na poslední chvíli horší dopad.
Teď, když je COVID-19 běžnou součástí naších životů a mnoho zemí přehodnocuje své reakce na něj, jsme po konzultaci s lékařskými poradci i my změnili náš přístup k rušení rezervací z důvodů souvisejících s touto nemocí.
U rezervací zamluvených 31. května 2022 nebo později už COVID-19 nebude považován za polehčující okolnost (s výjimkou domácích rezervací v Jižní Koreji a pevninské Číně). Pokud host zruší rezervaci, protože je nakažený COVID-19, budou uplatněny storno podmínky hostitele.
Doufáme, že díky této změně se hostitelé budou cítit jistěji při zaplňování svých kalendářů, zejména před vrcholem sezóny. Další podrobnosti o tom, co tato aktualizace znamená, najdete v odpovědích na některé časté otázky hostitelů.
Často kladené otázky
1. Jaké jsou podmínky polehčujících okolností?
Podmínky polehčujících okolností platí v případech nepředvídatelných událostí, jako jsou přírodní katastrofy nebo ohrožení veřejného zdraví, které znemožňují nebo zakazují dokončení pobytu. Hostitelé a hosté, na které se tyto podmínky vztahují, můžou rezervaci zrušit bez následných sankcí.
2. Co se mění?
Podmínky polehčujících okolností mají pokrýt nepředvídatelné okolnosti, ale COVID-19 je nyní známou součástí našeho světa. U všech rezervací zamluvených 31. května 2022 nebo později už nemoc COVID-19 nebude považována za polehčující okolnost.*
To znamená, že pokud hosté zruší rezervaci z důvodu COVID-19, nebudou mít nárok na finanční náhradu v plné výši, ledaže by to vaše podmínky dovolovaly. Doufáme, že vám tato změna plánování kalendáře usnadní.
U rezervací zamluvených před 31. květnem 2022 budou některé okolnosti související s COVID-19 nadále kryty.3. Na které země se tato změna vztahuje?
Tato změna platí celosvětově, s výjimkou domácích rezervací v pevninské Číně a Jižní Koreji. U domácích rezervací Jižní Koreji budou okolnosti související s COVID-19 popsané v našich podmínkách nadále kryty. Na domácí rezervace v pevninské Číně se vztahují odlišné podmínky.
4. Co tato změna znamená pro hostitele?
Většina hostitelů pravděpodobně neuvidí žádné změny nebo méně zrušení rezervací na poslední chvíli, na které se vztahují podmínky polehčujících okolností. Tato změna by se však mohla dotknout hostitelů soukromých pokojů, kteří onemocní COVID-19.
5. Jsem hostitelem soukromého pokoje. Co když můj host řekne, že má COVID-19, ale stejně chce přicestovat, a já tuto možnost nepovažuji za bezpečnou? Můžu rezervaci zrušit?
Ano. Pokud host rezervaci nechce zrušit a vy se obáváte o své zdraví, můžete se obrátit na Komunitní podporu a rezervaci zrušit. Nedostanete výplatu, ale zrušení rezervace nebude mít žádné další důsledky.
6. Co tato změna znamená pro hosty?
U rezervací zamluvených 31. května 2022 nebo později se budou na hosty, kteří dostali COVID-19, vztahovat vaše storno podmínky.* Pokud se hosté obávají ze zrušení rezervace z důvodu COVID-19, můžou si vybrat pobyt s flexibilními storno podmínkami nebo zakoupit cestovní pojištění.
7. Co když chci svému hostu nabídnout náhradu nad rámec mých storno podmínek?
U rezervací zamluvených 31. května 2022 nebo později budou uplatněny vaše současné storno podmínky. Pokud ale host dostane COVID-19 a vy byste mu rádi vrátili peníze nebo se dohodli na flexibilním řešení, není to problém.
Hostitelé, kteří chtějí svým hostům vrátit peníze nad rámec svých storno podmínek, tak můžou učinit prostřednictvím Centra řešení problémů poté, co host rezervaci zruší. Hostům můžete rovněž umožnit, aby rezervaci zrušili a zamluvili si nový termín. Pokud chcete budoucím hostům nabídnout víc flexibility a klidu, zvažte přechod na flexibilní storno podmínky.
8. Jaké podmínky se budou vztahovat na hosta, který si rezervoval pobyt před 31. květnem 2022?
U pobytů rezervovaných před 31. květnem 2022 budou moct hosté, kteří onemocněli COVID-19, rezervaci zrušit za plnou náhradu. Tam, kde to zákon dovoluje, můžou být navíc požádáni o podpůrnou dokumentaci (například důkaz o pozitivním výsledku testu na COVID-19).
9. Jaké podmínky se budou vztahovat na hosta, který si rezervuje pobyt 31. května 2022 nebo později?
Budou platit storno podmínky hostitele. Hosté, kteří zruší rezervaci z důvodu nemoci COVID-19, nebudou kryti podmínkami polehčujících okolností.*
10. Jak to bude s dalšími cestovními komplikacemi souvisejícími s COVID-19? Vztahují se na ně podmínky polehčujících okolností?
Ne. Přestože důsledkem pandemie COVID-19 může být i nadále uzavření hranic nebo určité oblasti, v roce 2022 už tyto situace nejsou považovány za nepředvídatelné. Na domácí rezervace v pevninské Číně se vztahují odlišné podmínky.
11. Na jaké typy událostí se podmínky polehčujících okolností nadále vztahují?
Podmínky polehčujících okolností se vztahují na nepředvídatelné události (například rozsáhlé přírodní katastrofy nebo válečné činy).
Přečtěte si víc o podmínkách polehčujících okolností a COVID-19
*S výjimkou vnitrostátních rezervací v Jižní Koreji a pevninské Číně.
Informace obsažené v tomto článku se mohly od jeho zveřejnění změnit.
Hlavní témata
- U rezervací zamluvených od 31. května 2022 se na nemoci související s COVID-19 už nebudou vztahovat podmínky polehčujících okolností
Pokud je host nakažený COVID-19, budou uplatněny storno podmínky hostitele