Hostitelství na Airbnb
Vytvoř pohodlné ubytování a získej skvělá hodnocení
Co se od hostitelů čeká?
Máme pro tebe srozumitelné rady, abys věděl/a, co se od tebe očekává a pobyty u tebe byly vždy za 5 hvězdiček.
Po všech hostitelích požadujeme, aby splnili 5 základních požadavků vztahujících se na: celkové hodnocení, rychlost odpovědí, rušení rezervací, přijímání rezervací a základní vybavení. Kromě toho budeš také hodnocen/a hosty, kteří s u tebe ubytují.
Už jsi hostitelem? Zkontroluj svůj Postup a zjisti, jak si vedeš.
Základní požadavky
Abychom hostům zajistili pohodlné a bezpečné pobyty, musí všechny domovy i hostitelé splnit pět základních požadavků.
Základní vybavení
Během pobytu musí mít všichni hosté vše, co potřebují k tomu, aby se osprchovali a dobře vyspali. Doporučujeme poskytovat i jiné vybavení, pokud chceš, ale toto je požadované minimum.
  • Toaletní papír
  • Mýdlo
  • Povlečení
  • Alespoň jeden ručník na hosta
  • Alespoň jeden polštář na hosta
Odpovídej na dotazy
Rychlá odpověď na dotazy hostů svědčí o tom, že jsi pozorný a ohleduplný hostitel. Jak často a jak rychle odpovídáš na žádosti o rezervace a dotazy k rezervacím se měří pomocí indexu odpovědí. Žádáme hostitele, aby na tyto typy zpráv odpovídali během 24 hodin.
Přijímat žádosti o rezervace
Hosté neradi posílají 4 nebo 5 žádostí, než najdou volné ubytování, proto očekáváme, že když tvůj kalendář ukazuje, že je tvé ubytování k dispozici, tak přijmeš většinu žádostí. Ujisti se, že tvůj kalendář správně ukazuje dny, kdy můžeš hostit. Díky tomu získáš více rezervací ve dny, kdy můžeš skutečně hostit. K zablokování termínů mezi rezervacemi nebo předejití rezervacím na poslední chvíli či příliš dlouho dopředu můžeš použít nastavení dostupnosti.
Vyhýbat se rušení rezervací
Rušení rezervací bereme velmi vážně a žádáme hostitele, aby se jim vyhýbali, protože cestovní plány hostů závisí na ubytování u hostitelů! Pokud zrušíš potvrzenou rezervaci, čekají tě sankce, včetně finančních pokut. Doporučujeme se vyhýbat rušení potvrzených rezervaci, ledaže by se jednalo o polehčující okolnosti.
Získávej pozitivní hodnocení
Hosté rádi vědí, že mohou očekávat konzistentní úroveň kvality, ať si rezervují ubytování kdekoliv. Na konci každého pobytu hosté hodnotí pobyt u hostitele, což je jeden ze způsobů, jak hostitele posuzujeme. Tvé celkové hodnocení je průměrem všech hodnocení od hostů, které jsi ubytoval/a.
I ty máš jakožto hostitel možnost hodnotit hosty – na základě jejich čistoty, zdvořilosti a komunikace. Tvoje zpětná vazba nám pomůže zajistit, že se hosté v domovech, kde jsou ubytovaní, chovají stejně slušně jako u sebe doma. Na hosty, kteří jsou hostiteli opakovaně nahlašováni, mohou být uvaleny sankce.
Získávání skvělých hodnocení od hostů
Zjistili jsme, že hostitelé se skvělým hodnocením se obvykle soustředí na čtyři oblasti: na čistotu, na přesné podrobnosti nabídky, na hladký průběh příjezdu a na iniciativní komunikaci.
Čistota
Hosté budou očekávat čistý a uklizený prostor, který vidí na fotkách tvé nabídky ubytování. Snaž se mít vždy dost času na úklid mezi návštěvami jednotlivých hostů, zejména když máš víc rezervací za sebou.
Hosté budou mít možnost hodnotit čistotu tvého ubytování a průměrná hodnota hodnocení se objeví na stránce tvé nabídky. Budeš-li mít opakovaně nízká hodnocení čistoty, mohou na tebe být uvaleny sankce.
CO OČEKÁVAT
  • Ukliď všechny místnosti, do kterých budou mít hosté přístup, zejména ložnice, koupelny a kuchyni.
  • Zkontroluj, že nikde na podlaze ani jinde nejsou vlasy, prach nebo plíseň
  • Mezi dvěma pobyty ubytování vždycky připrav:
  • Poskytni čisté povlečení a ručníky pro hosty
  • Ukliď odpadky, jídlo a nádobí po předchozích hostech
TIPY
  • Rozlož si rezervace do delšího období, abys měl/a víc času na přípravu mezi jednotlivými návštěvami. Můžeš si aktualizovat rezervační preference a mezi dvěma rezervacemi si vždycky jednu noc blokovat.
  • Účtuj si poplatek za úklid a použij tyto peníze navíc ke koupi čistících prostředků nebo k zaplacení profesionální úklidové firmy
  • Zanechej ve své nabídce čistící prostředky, aby hosté mohli uklidit náhodný nepořádek
Přesný popis nabídky
Nastavení správných očekávání ještě před pobytem může přispět k lepšímu zážitku pro tebe i tvé hosty. Cestovatelům můžeš pomoci určit, zda tvé ubytování splňuje jejich potřeby, poskytnutím přehledných informací a důležitých podrobností, jako například zda povoluješ ubytování s domácími mazlíčky. Detailní profil a popis nabídky ti pomůže přilákat hosty, kteří hledají ubytování, jako je to tvoje.
Hosté budou moci ohodnotit přesnost informací, které poskytuješ.
INFORMACE O NABÍDCE
CO OČEKÁVAT
  • Přesná a aktuální adresa (bude sdíleno až poté, co host provede rezervaci)
  • Informace o soukromé ložnici a koupelně jsou přesné
  • Fotky nabídky věrně reprezentují stav a rozvržení ubytování
  • Vybavení odpovídá popisu, je k dispozici a funkční
TIPY
  • Použij různé vysoce kvalitní fotky s popisky, a napiš podrobný popis ubytování
  • Měj připraveny Domácí pravidla, ve kterých se vyjádříš k situacím, které mohou nastat. Tato pravidla hostům objasní, co je povoleno a co zakázáno, jako například kouření, zvířata či návštěvy.
  • Dej hostům vědět, zda jsou místa, kam nebudou mít přístup, například do garáže nebo na půdu
  • Buď upřímný/á o nečekaných faktorech, které ovlivní hostův pobyt. Hosté si zaslouží vědět, že od sousedů je slyšet hluk, protože rekonstruují byt, nebo že budou muset vyjít osm pater schodů, aby se k tobě dostali.
VYBAVENÍ
Vyjmenuj veškeré vybavení, které nabízíš a ujisti se, že všechna jsou k dispozici a funkční
CENA ZA NOC
Ujisti se, že ubytování odpovídá ceně, kterou sis nastavil/a. Velmi vysoká cena by mohla v cestovatelích vyvolat pocit, že je tvé ubytování extrémně luxusní. Potřebuješ pomoc? Zkus se podívat na ostatní nabídky ve tvém okolí nebo si zapni Chytrou tvorbu cen.
Snadný check-in
Jasný a snadný proces příjezdu a ubytování, je to co hosty potěší po dlouhém dni na cestě. Na konci pobytu budou hosté požádáni, aby celý proces ohodnotili.
TIPY
  • Vytvoř pro svou nabídku průvodce procesem příjezdu a ubytování – hostům jej zašleme 24 hodin před příjezdem, takže budou mít vše, co potřebují, pro hladký průběh.
  • Pokud máš v plánu setkat se s hosty osobně, nezapomeň si s nimi domluvit čas příjezdu dopředu
  • Nabízíš-li samoobslužný check-in, uveď příslušné podrobnosti u své nabídky ubytování v sekci Zdroje pro hosty
  • Postarej se o to, aby tví hosté věděli jak tě kontaktovat, když budou mít zpoždění nebo dotaz na poslední chvíli
  • Poskytni hostům detailní popis cesty ke tvému ubytování. Můžeš si ušetřit čas a vše napsat rovnou do domácí příručky.
Pomáhání hostům během jejich pobytu
Ať už přebýváš v nabídce se svými hosty nebo ne, je důležité, abys jim byl/a během pobytu k dispozici. Hosté budou mít možnost ohodnotit srozumitelnost a důslednost tvé komunikace. Průměr hodnocení, která jsi od hostů obdržel/a, se objeví na stránce tvé nabídky.
TIPY
  • Buď v komunikaci proaktivní, aby hosté věděli, že jsi k dispozici. Ozvi se včas a domluv se s hosty na příjezdu. Pokud nebudeš hosty vítat osobně, můžeš jim poslat zprávu v době check-inu, aby ses ujistil/a, že všechno proběhlo hladce.
  • Pokud potvrdíš rezervaci a něco se u tvého ubytování změní, řekni o tom hostům předem.
  • Stáhni si aplikaci Airbnb, abys mohl/a odpovídat na zprávy odkudkoliv.
  • Pokud nebudeš v průběhu pobytu hostů v okolí, můžeš jim poskytnout kontakt na někoho místního.