Přeskočit na obsah
    Postupuj kupředu k navrhovaným výsledkům
    Odpovědi pro cestovatele ohledně COVID-19

    Odpovědi pro cestovatele ohledně COVID-19

    Podívejte se, jak vás podporujeme – od možností zrušení rezervací po nové programy.
    Od Airbnb dne 10. bře 2020
    5minutové čtení
    Aktualizováno 30. čvc 2020

    Víme, že kolem COVID-19 a kolem toho, zda ovlivní vaše cestovní plány, panuje velká nejistota. Abychom cestovatelům, jako jste vy, pomohli, sledujeme vaše otázky a na některé z nich odpovídáme zde. Tuto stránku budeme pravidelně aktualizovat podle vývoje situace a kdykoliv budou k dispozici nějaké nové informace.

    Musím zrušit svůj pobyt. Jaké mám možnosti?
    Hosté s rezervacemi zamluvenými nejpozději 14. března 2019, kteří nemohou cestovat kvůli COVID-19, mohou mít nárok na zrušení bez sankcí. Podrobnosti o podmínkách polehčujících okolností

    Další informace o aktuálních možnostech zrušení najdete v sekci Pobyty na webových stránkách nebo v aplikaci Airbnb. Pokud bude cestování stále ovlivněno pandemií, mohou se tyto možnosti v nadcházejících týdnech změnit.

    Pokud potřebujete změnit své plány, zrušte rezervaci co nejdříve, aby měl hostitel šanci získat další rezervaci.

    Upozorňujeme však, že hosté, kteří si zamluví rezervaci po 14. březnu a následně ji zruší z důvodu COVID-19, neobdrží finanční náhradu v souladu s podmínkami polehčujících okolností, ledaže by byli nakažení.

      Nedávno jsem si rezervoval/a pobyt přes Airbnb a  COVID-19 narušil mé plány. Mohu rezervaci zrušit?
      Hosté, kteří si zamluví rezervaci po 14. březnu a následně ji zruší z důvodu COVID-19, neobdrží finanční náhradu v souladu s podmínkami polehčujících okolností, ledaže by byli nakažení. Proto se ujistěte, že hostitelovy storno podmínky poskytují dostatečnou flexibilitu. Možnosti zrušení, které se vztahují na jednotlivé rezervace, najdete v sekci Pobyty na webových stránkách nebo v aplikaci Airbnb.

        Chci si zarezervovat pobyt, ale nejsem si jistý/jistá, jak se situace s COVID-19 bude vyvíjet. Co mám dělat?
        Je pochopitelné, že se právě teď můžete cítit nejistě ohledně rezervování budoucích cest. Důrazně vyzýváme všechny hosty, aby pečlivě zvážili storno podmínky každé zamlouvané rezervace. Hosté, kteří si zamluví rezervaci po 14. březnu a následně ji zruší z důvodu COVID-19, neobdrží finanční náhradu v souladu s podmínkami polehčujících okolností, ledaže by byli nakažení.

        Pro větší klid na duši doporučujeme najít nabídku ubytování s flexibilními storno podmínkami. Přidali jsme proto vyhledávací filtry, které vám usnadní hledání a rezervování těchto nabídek ubytování.

        Jak najdu ubytování s flexibilními storno podmínkami?
        Storno podmínky nastavují hostitelé a mohou se lišit (flexibilní, mírné nebo přísné). Podrobnosti o storno podmínkách najdete na hlavní stránce každé nabídky. Přidali jsme také nový filtr, který usnadní vyhledávání ubytování s flexibilními storno podmínkami. Další informace o novém filtru

        Co jsou podmínky polehčujících okolností?
        Podmínky polehčujících okolností Airbnb nabízejí hostům i hostitelům možnost zrušit rezervaci bez sankcí v případech, kdy jsou postiženi vážnou nemocí nebo zraněním, přírodní katastrofou, cestovními omezeními nebo jinými nepředvídatelnými událostmi. V reakci na prohlášení WHO o pandemii mohou mít hosté, jejichž cesty byly ovlivněny COVID-19, nárok na plnou finanční náhradu nebo cestovní kredit. Možnosti zrušení, které se vztahují na jednotlivé rezervace, najdete v sekci Pobyty na webových stránkách nebo v aplikaci Airbnb.

        Nedávno jsem si rezervoval/a pobyt přes Airbnb a nemohu se rozhodnout, zda bych jej měl/a absolvovat. Měl/a bych?
        Mnoho komunit vydalo cestovní doporučení nebo dočasná omezení týkající se ubytování (včetně krátkodobých pronájmů). Doporučujeme nahlédnout do sekce cestovní výstrahy a doporučení v Centru nápovědy, kde najdete další informace o tom, zda může být ovlivněn i váš pobyt. Další informace o tom, jak v tomto období podporujeme naši komunitu, naleznete v novinkách souvisejících s COVID-19 v našem Informačním centru.

        Zarezervoval/a jsem si Zážitek Airbnb s osobní účastí. Co je dobré vědět?
        Počínaje 18. březnem jsme ve většině zemí pozastavili zážitky s osobní účastí. Toto obtížné rozhodnutí jsme učinili proto, že zážitky jsou navrženy tak, aby sbližovaly lidi. Zdravotnické organizace po celém světě však tento druh interakce nedoporučují, protože jeden z nejúčinnějších způsobů ochrany komunit vidí v tom, že se lidé přestanou shromažďovat. Hosté, kteří své rezervace oprávněně zrušili, obdrželi kupón v hodnotě 25 USD. Věříme, že je motivuje k tomu, aby si zážitky rezervovali i v budoucnu.

        V některých zemích začínáme znovu otevírat zážitky s osobní účastí. Získejte podrobnosti o znovuotevření

        Mezitím s radostí oznamujeme spuštění Online zážitků. Ať už se chcete naučit nové dovednosti, spojit se s přáteli prostřednictvím zábavné činnosti nebo se zapojit do teambuildingových aktivit se svými spolupracovníky, nyní tak můžete učinit z bezpečí vlastního domova. Na výběr máte z celé řady online zážitků – od poznání tajemství magie přes vaření s marockou rodinou až po meditaci s buddhistickým mnichem. Více se dozvíte na Airbnb.com/online-experiences

        Nové zprávy o COVID-19 se objevují každý den. Kde najdu nejrelevantnější informace?
        Dobrým místem pro vyhledání aktualizací a pokynů je stránka Airbnb.com/COVID, kterou aktualizujeme každý den. Pro informace vztahující se na váš region nebo pobyt doporučujeme sledovat pokyny vládních a zdravotnických orgánů.

        Hostitel právě zrušil mou rezervaci. Co se bude dít dál?
        Víme, že rušení rezervací může být nepříjemné, i když k nim dochází z pochopitelných důvodů. Pamatujte, že mnoho hostitelů, kteří zruší rezervaci, může být postiženo COVID-19 nebo jednají způsobem, který pomáhá chránit zdraví celé naší komunity. Další informace naleznete v tomto článku Centra nápovědy o odpovědném cestování.

        Pokud rezervaci zruší hostitel, můžete mít nárok na plnou finanční náhradu. Podrobnosti o finanční náhradě najdete v sekci Pobyty na webových stránkách nebo v aplikaci Airbnb.

        Pokud stále musíte cestovat, doufáme, že si zvolíte novou rezervaci na Airbnb, a přejeme vám bezpečnou cestu.

        Co mám dělat, když se u hostitele necítím příjemně?
        Cílem Airbnb je zajistit spokojenost a začlenění celé komunity, což je v těchto těžkých časech důležitější než kdy jindy. Než rezervaci zrušíte, mějte na paměti, že Airbnb prosazuje nediskriminační zásady. Nezapomeňte jednat s každým hostitelem s respektem a pochopením, což znamená, že se ke každé rezervaci a případnému rozhodnutí o jejím zrušení budete stavět stejně. Shromáždili jsme několik pokynů a otázek, které vám pomohou získat potřebné informace.

        Na základě storno podmínek mého hostitele mi nemůže být vyplacena finanční náhrada. Proč?
        Airbnb je komunita hostů a hostitelů, kteří se scházejí prostřednictvím platformy. Hostitelé určují, kolik si budou účtovat, konkrétní pravidla týkající se ubytování a také si sami stanovují storno podmínky. V mnoha případech jsou výdělky na Airbnb pro hostitele zásadní, což jim může bránit v tom, aby udělali výjimku ze svých storno podmínek.

        Mám rezervované ubytování přes Airbnb na událost, která byla zrušena. Mohu rezervaci zrušit?
        Víme, že mnoho našich cestovatelů si ubytování na Airbnb rezervuje proto, aby se mohli zúčastnit akcí jako Coachella, SXSW, Mobile World Congress a dalších. Pokud událost, které jste se chtěli zúčastnit, byla zrušena a na rezervaci se nevztahují naše Podmínky polehčujících okolností, přečtěte si storno podmínky své rezervace. Neváhejte také kontaktovat svého hostitele přímo. Spustili jsme nástroj, který hostitelům umožní odškodnit rezervace nespadající pod naše Podmínky polehčujících okolností.

        Zarezervoval/a jsem si nemovitost v rámci Airbnb Luxe, která se nachází v postižené oblasti. Vztahují se na mě podmínky polehčujících okolností?
        Naše podmínky polehčujících okolností se nevztahují na rezervace z programu Airbnb Luxe, které podléhají samostatným Podmínkám odškodnění hosta programu Airbnb Luxe.

        Potřebuji pomoc. Kde najdu zdroje informací online?
        Víme, že může být frustrující, když nedostanete odpověď hned. Naší prioritou je, abyste měli veškeré potřebné informace, a proto jsme spustili stránku Airbnb.com/COVID. I nadále také budeme co nejrychleji odpovídat na vaše telefonáty, zprávy v chatu a e-maily.

        Mnoho běžných problémů lze vyřešit online. Další odpovědi najdete také v našem Centru nápovědy.

        Ještě mám nějaké otázky. Koho mám kontaktovat?
        Vzhledem k rozsáhlému dopadu COVID-19 na globální cestování čelí náš tým komunitní podpory mimořádně vysokému počtu hovorů a zpráv. Pokud se dostanete do situace, která bude vyžadovat pomoc od člena týmu komunitní podpory, oceníme vaši trpělivost při upřednostňování žádostí, které jsou nejurgentnější. Pokud vaše rezervace začíná za více než 72 hodin, kontaktujte nás blíže k času příjezdu.

        Mezitím můžete vyzkoušet naše samoobslužné nástroje, které vám usnadní řešení problémů bez pomoci týmu. Další informace a zdroje najdete na stránce Airbnb.com/COVID nebo v Centru nápovědy.

        Víme, jak nepříjemná je situace kolem COVID-19 pro cestovatele, a jsme zde, abychom vám pomohli. Děkujeme, že s námi spolupracujete na zajištěné bezpečnosti a spokojenosti v naší komunitě.

        Informace obsažené v tomto článku se mohly od jeho zveřejnění změnit.

        Airbnb
        10. bře 2020
        Bylo to užitečné?