Přeskočit na obsah
    Postupuj kupředu k navrhovaným výsledkům
    Odpovědi pro cestovatele ohledně COVID-19

    Odpovědi pro cestovatele ohledně COVID-19

    Podívejte se, jak vás podporujeme našimi možnostmi zrušení rezervací a novými programy.
    Od Airbnb dne 10. Bře 2020
    7minutové čtení

    Aktualizováno 31. března 2020

    Víme, že kolem koronaviru (COVID-19) a kolem toho, zda ovlivní vaše cestovní plány, panuje velká nejistota. Abychom pomohli cestovatelům, sledujeme vaše otázky a na některé z nich odpovídáme zde. Tuto stránku budeme aktualizovat vždy, když se situace vyvine a jakmile bude k dispozici více informací.

    Potřebuji zrušit svůj pobyt. Jaké jsou mé možnosti?
    Vzhledem k dopadu COVID-19 budou hosté s rezervacemi provedenými nejpozději 14. března 2020 s příjezdem mezi 14. březnem a 31. květnem 2020 moci rezervaci zrušit, pokud kvůli COVID-19 nemohou cestovat, a pro tyto hosty jsme rozšířili možnosti zrušení rezervace. Podrobnosti o možnostech zrušení najdete v sekci Pobyty na webových stránkách nebo v aplikaci Airbnb.

    Pokud potřebujete změnit plány, zrušte rezervaci minimálně sedm dní před datem příjezdu, aby měl hostitel dostatek času na zrušení zareagovat. Pokud rezervaci zrušíte z důvodu souvisejícího s COVID-19, Airbnb hostiteli zaplatí část toho, co by si normálně vydělal z našeho fondu pomoci zahrnujícího 250 milionů USD pro hostitele ubytování zasažené pandemií. Tímto způsobem se snažíme zmírnit finanční zátěž našich hostů i hostitelů během této krize. Další informace najdete na adrese Airbnb.com/250MSsupport.

    Upozorňujeme však, že tyto podmínky se nevztahují na žádné rezervace provedené po 14. březnu – tato storna budou zpracována v souladu se storno podmínkami nabídky ubytování jako obvykle.

      Nedávno jsem si rezervoval/a pobyt přes Airbnb a  COVID-19 narušil mé plány. Mohu rezervaci zrušit?
      Cestování je v tomto období matoucí a rádi bychom vám poskytli informace, které potřebujete k tomu, abyste učinili ta správná rozhodnutí pro sebe a své blízké. V reakci na prohlášení Světové zdravotnické organizace (WHO) o pandemii COVID-19 jsme možnosti rušení rezervací rozšířili tak, aby se vztahovaly na hosty s rezervacemi provedenými nejpozději 14. března a s datem příjezdu mezi 14. březnem a 31. květnem 2020. Možnosti pro vaši rezervaci najdete v sekci Pobyty na webových stránkách nebo v aplikaci Airbnb.

      Pokud je příjezd 1. června nebo později, stávající rezervaci můžete kdykoliv změnit nebo zrušit v souladu se storno podmínkami hostitele. Podrobnosti o možnostech zrušení rezervace najdete v sekciPobyty na webových stránkách nebo v aplikaci Airbnb.

        *Toto se netýká vnitrostátních cest v pevninské Číně. Další informace najdete zde. Rezervace z programu Airbnb Luxe podléhají samostatným Podmínkám odškodnění hosta Airbnb Luxe.

        Chci si rezervovat pobyt, ale nejsem si jistý/jistá, jak se situace s COVID-19 bude vyvíjet. Co mám dělat?
        Je pochopitelné, že se právě teď můžete cítit nejistě ohledně rezervování budoucích cest. Důrazně vyzýváme všechny hosty, aby pečlivě zvážili storno podmínky každé zamlouvané rezervace a aby si vybírali nabídky s flexibilnějšími podmínkami. Naše podmínky polehčujících okolností související s COVID-19 se nebudou vztahovat na rezervace provedené po 14. březnu ani na rezervace, které již začaly.

        Pro větší klid na duši doporučujeme najít nabídku ubytování s flexibilními storno podmínkami. Přidali jsme proto vyhledávací filtry, které usnadní hledání a rezervování ubytování se storno podmínkami vhodnými pro vaši situaci.

        Jak najdu ubytování s flexibilními storno podmínkami?
        Storno podmínky nastavují hostitelé a mohou se lišit (flexibilní, mírné nebo přísné). Podrobnosti o storno podmínkách lze najít na hlavní stránce každé nabídky. Přidali jsme také nový filtr, který usnadní vyhledávání ubytování s flexibilními storno podmínkami. Další informace o novém filtru

        Co to jsou podmínky polehčujících okolností?
        Podmínky polehčujících okolností Airbnb nabízejí hostům i hostitelům možnost zrušit rezervaci bez sankcí v případech, kdy jsou postiženi vážnou nemocí nebo zraněním, přírodní katastrofou, cestovními omezeními nebo jinými nepředvídatelnými událostmi. V reakci na prohlášení Světové zdravotnické organizace (WHO) o pandemii COVID-19 jsme krytí těmito podmínkami rozšířili globálně tak, aby se vztahovaly na všechny oprávněné rezervace zamluvené nejpozději 14. března a s datem příjezdu mezi 14. březnem a 31. květnem. Pokud již rezervace začala (příjezd proběhl), podmínky se na ni nevztahují.

        Nedávno jsem si rezervoval/a pobyt přes Airbnb a nemohu se rozhodnout, zda bych jej měl/a absolvovat. Měl/a bych?
        Doporučujeme řídit se pokyny vládních a zdravotnických orgánů. Shromáždili jsme několik cestovních doporučení a užitečných zdrojů, abychom vám toto důležité rozhodnutí usnadnili.

        Zarezervoval/a jsem si Zážitek Airbnb. Co je dobré vědět?
        Počínaje 18. březnem pozastavujeme minimálně do 30. dubna 2020 všechny zážitky. Toto obtížné rozhodnutí jsme učinili proto, že zážitky jsou navrženy tak, aby sbližovaly lidi. Zdravotnické organizace po celém světě však tento druh interakce nedoporučují, protože jeden z nejúčinnějších způsobů ochrany komunit vidí v tom, že se lidé přestanou shromažďovat. Všichni hosté, kteří během tohoto období provedli rezervaci, obdrží oznámení o zrušení a kupón ve výši 25 USD. Věříme, že tím hosty motivujeme k tomu, aby si zážitky rezervovali i v budoucnu. Nejnovější aktualizace najdete v tomto článku Centra nápovědy.

        Nové zprávy o COVID-19 se objevují každý den. Kde najdu nejlepší informace?
        Dobrým místem pro vyhledání aktualizací a pokynů je stránka Airbnb.com/COVID, kterou aktualizujeme každý den. Pro informace vztahující se na váš region nebo pobyt doporučujeme sledovat pokyny vládních a zdravotnických orgánů.

        Hostitel právě zrušil mou rezervaci. Co bude teď?
        Víme, že rušení rezervací může být nepříjemné, i když k nim dochází z pochopitelných důvodů. Pamatujte, že mnoho hostitelů, kteří zruší rezervaci, může být postiženo COVID-19 nebo jednají způsobem, který pomáhá chránit blaho celé naší komunity.

        Pokud rezervaci zruší hostitel, můžete mít nárok na plnou finanční náhradu. Podrobnosti o náhradě najdete v sekci Pobyty na webových stránkách nebo v aplikaci Airbnb.

        Pokud stále musíte cestovat, doufáme, že si zvolíte novou rezervaci na Airbnb, a přejeme vám bezpečnou cestu.

        Co mám dělat, když se u hostitele necítím příjemně?
        Cílem Airbnb je zajistit blaho a začlenění celé komunity, což je v těchto těžkých časech důležitější než kdy jindy. Než rezervaci zrušíte, mějte na paměti, že Airbnb prosazuje nediskriminační zásady. Nezapomeňte jednat s každým hostitelem s respektem a pochopením, což znamená, že se ke každé rezervaci a případnému rozhodnutí o jejím zrušení budete stavět stejně. Shromáždili jsme několik pokynů a otázek, které vám pomohou získat potřebné informace.

        Na základě storno podmínek mého hostitele mi nemůže být vyplacena finanční náhrada. Proč?
        Airbnb je komunita hostů a hostitelů, kteří se scházejí prostřednictvím platformy. Hostitelé určují, kolik si budou účtovat, konkrétní pravidla týkající se ubytování a také si sami stanovují storno podmínky. V mnoha případech jsou výdělky na Airbnb pro hostitele zásadní, což jim může způsobovat potíže dělat výjimky ze svých storno podmínek.

        Mám rezervováno ubytování přes Airbnb na událost, která byla zrušena. Mohu rezervaci zrušit?
        Víme, že mnoho našich cestovatelů si ubytování na Airbnb rezervuje proto, aby se mohli zúčastnit akcí jako Coachella, SXSW, Mobile World Congress a dalších. Pokud událost, které jste se chtěli zúčastnit, byla zrušena a na rezervaci se nevztahují naše Podmínky polehčujících okolností, přečtěte si storno podmínky své rezervace. Neváhejte také kontaktovat svého hostitele přímo. Spustili jsme nástroj, který hostitelům umožní odškodnit rezervace nespadající pod naše podmínky polehčujících okolností.

        Zarezervoval/a jsem si nemovitost v rámci Airbnb Luxe, která se nachází v postižené oblasti. Vztahují se na mě podmínky polehčujících okolností?
        Naše podmínky polehčujících okolností se nevztahují na rezervace z programu Airbnb Luxe, které podléhají samostatným Podmínkám odškodnění hosta programu Airbnb Luxe.

        Potřebuji pomoc. Kde najdu zdroje informací online?
        Víme, že může být frustrující, když nedostanete odpověď hned. Jsme připraveni vám pomoci a poskytnout veškeré potřebné informace, a proto jsme spustili stránku Airbnb.com/COVID. I nadále také budeme co nejrychleji odpovídat na vaše telefonáty, zprávy v chatu a e-maily.

        Mnoho běžných problémů lze vyřešit online. Další odpovědi najdete také v našem Centru nápovědy.

        Ještě mám nějaké otázky. Koho mám kontaktovat?
        Vzhledem k rozsáhlému dopadu COVID-19 na globální cestování čelí náš tým komunitní podpory mimořádně vysokému počtu hovorů a zpráv. Pokud se dostanete do situace, která bude vyžadovat pomoc od člena týmu komunitní podpory, oceníme pomoc při upřednostňování žádostí, které jsou nejurgentnější. Pokud vaše rezervace začíná za více než 72 hodin, kontaktujte nás blíže k času příjezdu.

        Mezitím můžete vyzkoušet naše samoobslužné nástroje, které vám usnadní řešení problémů bez pomoci týmu. Další informace a zdroje najdete na stránce Airbnb.com/COVID nebo v Centru nápovědy.

        Víme, jak nepříjemná je situace kolem COVID-19 pro cestovatele, a jsme zde, abychom vám pomohli. Děkujeme, že s námi spolupracujete na ochraně bezpečí a pohody v naší komunitě.

        Informace obsažené v tomto článku se mohly od jeho zveřejnění změnit.

        Airbnb
        10. Bře 2020
        Bylo to užitečné?